U aprilu 2015 održane su tri uvodne obuke čija je svrha bila da polaznici dobiju osnovna znanja i veštine o propisima u vezi sa IPA, institucionalnoj strukturi IPA i procedurama nabavki u okviru tzv. PRAG-a, koji predstavlja praktičan vodič kroz principe, načine upravljanja i metode implementacije EU fondova.
Do kraja februara 2016. održano je 10 dodatnih obuka čiji je cilj bio da zaposlenima u NSZ pruže znanje potrebno za implementaciju procedura nabavke.
- Obuka o planiranju budžeta za ugovor o uslugama
- Obuka u vezi sa tenderskom procedurom za nabavku usluga
- Obuka u vezi sa tenderskom procedurom za nabavku dobara (robe)
- Obuka o procedurama i simulacija evaluacije tendera o nabavci robe
- Obuka o proceduri nabavke usluga – faza formiranja kraće liste ponuđača
- Obuka o proceduri za postupanje evaluacione komisije u okviru konkurentnog postupka sa pregovaranjem za tender za nabavku usluga
- Obuka o proceduri za postupanje evaluacione komisije u okviru tendera za nabavku robe
- Obuka o izmenama PRAG pravila u 2016.godini
- Obuka o implementaciji ugovora o nabavci robe
- Obuka o procedurama i simulacija procedure evaluacije tendera za nabavku usluga obuke
U međuvremenu, tim projekta tehničke pomoći sastavio je upitnik o proceni potreba za obukama koji su zaposleni u Jedinici za implementaciju projekata u NSZ popunili. Na osnovu rezultata te analize biće kreiran program obuka koje će nadalje biti sprovođene.
Novi set obuka za zaposlene u NSZ, koji će biti sproveden na osnovu najhitnijih potreba, obuhvataće obuke o:
- Upravljanju finansijama i monitoringom direktonog granta
- Upravljanju ugovorom o nabavci usluga
- Upravljanju ugovorom o nabavci robe