Послови

03.07.2024.

МИНИСТАРСТВО ГРАЂЕВИНАРСТВА, САОБРАЋАЈА И ИНФРАСТРУКТУРЕ

МИНИСТАРСТВО ГРАЂЕВИНАРСТВА, САОБРАЋАЈА И ИНФРАСТРУКТУРЕ

МИНИСТАРСТВО ГРАЂЕВИНАРСТВА, САОБРАЋАЈА И ИНФРАСТРУКТУРЕ

На основу чл. 54. Закона о државним службеницима („Службени гласник РС”, бр. 79/05, 81/05-исправка, 83/05-исправка, 64/07, 67/07-исправка, 116/08, 104/09, 99/14, 94/17, 95/18, 157/20 и 142/22), члана 9. став 1. Уредбе о интерном и јавном конкурсу за попуњавање радних места у државним органима („Службени гласник РС”, бр. 2/19 и 67/21), Закључка Комисије за давање сагласности за ново запошљавање и додатно радно ангажовање код корисника јавних средстава, 51 број: 112-468/2024 од 30. јануара 2024. године, Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре оглашава

ЈАВНИ КОНКУРС 
ЗА ПОПУЊАВАЊЕ ИЗВРШИЛАЧКИХ РАДНИХ МЕСТА У МИНИСТАРСТВУ ГРАЂЕВИНАРСТВА, САОБРАЋАЈА И ИНФРАСТРУКТУРЕ

I Орган у коме се радна места попуњавају:

Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, Београд, Немањина бр. 22-26.

II Радна места која се попуњавају:

1. Радно место за стручне послове у области уговорања пројеката, разврстано у звање саветник, Група за правну регулативу, припрему и уговарање пројеката и праћење реализације СЛА уговора, Одељење за путеве и развој путне инфраструктуре, Сектор за друмски транспорт, путеве и безбеднсот саобраћаја - 1 извршилац.

Опис послова: прати реализацију основних националних стратешких докумената у деловима који се односе на путну инфраструктуру;  прати прописе Европске уније и учествује у припреми закона и подзаконских аката из области путева и усклађивања са прописима Европске уније; припрема одговоре на представке грађана у вези са путевима; припрема одговоре на посланичка питања и захтеве за приступ информацијама од јавног значаја; пружа подршку у изради решења и предлога решења по жалбама; припрема документацију за формирање радних група за праћење пројекта; даје предлоге за јавне набавке потребне за реализацију пројеката и учествује у припреми модела уговора и техничког дела конкурсне документације; обавља и друге послове по налогу руководиоца Групе.

Услови: Стечено високо образовање из научне односно стручне области у оквиру образовно-научног поља техничко-технолошких наука или друштвено-хуманистичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, најмање три годинe радног искуства у струци, положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.
Место рада: Београд

2. Радно место за стручне послове праћења пројеката изградње и реконструкције, разврстано у звање саветник, Одсек за реализацију и управљање пројектима изградње и реконструкције државних путева, Одељење за путеве и развој путне инфраструктуре, Сектор за друмски транспорт, путеве и безбедност саобраћаја - 1 извршилац.  

Опис послова: Обавља послове праћења пројеката на терену и сачињава извештаје; припрема интерне налоге за исплату ситуација за плаћање изведених радова доспелих за наплату; прегледа извештаје о изведеним радовима на основу којег се испостављају ситуације за плаћање изведених радова за наплату; контролише динамику реализације пројеката о чему израђује извештаје; обилази градилишта и констатује  фазе у изградњи и реконструкцији државних путева; присуствује састанцима на градилиштима; сачињава извештаје о проблемима током изградње; обавља и друге послове по налогу руководиоца Одсека.
Услови: Стечено високо образовањеиз научне односно стручне области у оквиру образовно-научног поља техничко–технолошких наука или друштвено хуманистичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, најмање три година радног искуства у струци, положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.
Место рада: Београд

3. Радно место руководилац Групе, разврстано у звање самостални саветник, Група за сервис за управљање бродским саобраћајем (ВТС), Одељење за водни саобраћај, Сектор за водни саобраћај и безбедност пловидбе - 1 извршилац.  

Опис послова: Руководи и планира рад Групе, пружа стручна упутства државним службеницима, координира и надзире њихов рад; организује послове Сервиса за управљање бродским саобраћајем (VTS); учествује у међуресорској сарадњи са другим органима и организацијама по питањима која се односе на смањење ризика од загађивања животне средине; организује пружања информационих услуга које се односе на позицију пловила; анализира стање и проблеме у унутрашњој пловидби и предлаже решења за унапређење унутрашње пловидбе; сарађује са надлежним телима Европске агенције за безбедност унутрашње пловидбе, прати и анализира пројекте Дунавске комисије (ДК) и Комисије за пловидбу реком Рајном, (CCNR), који се односе на европски Коридор Рајна-Дунав; учествује у процесима који су у вези са стручним усавршавањем државних службеника у Групи; обавља и друге послове по налогу начелника Одељења.
Услови: Стечено високо образовање из стручне области у оквиру образовно - научног поља техничко - технолошких наука или из научне области правне науке на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету; најмање пет година радног искуства у струци; положен државни стручни испит; као и потребне компетенције за обављање послова радног места. 
Место рада: Београд

4. Радно место ВТС оператера, разврстано у звање саветник, Група за сервис за управљање бродским саобраћајем (ВТС), Одељење за водни саобраћај, Сектор за водни саобраћај и безбедност пловидбе - 3 извршиоца. 

Опис послова: Управља пословима сервиса за управљање бродским саобраћајем у ВТС центру; врши статистичку обраду података и израђује извештаје; пружа пловидбене информације, информације о условима на водном путу, временским приликама, опасностима и о другим елементима  који могу бити од утицаја на кретање пловила; сарађује са министарством надлежним за унутрашње послове у ванредним околностима (трагање, спасавање); води евиденцију о догађајима и чињеницама у оквиру делатности Групе; обавља и друге послове по налогу руководиоца Групе.
Услови: Стечено високо образовање из научне области правне науке или из научне односно стручне области у оквиру образовно-научног поља техничко-технолошких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, најмање три године радног искуства у струци, положен државни стручни испит,  као и потребне компетенције за обављање послова радног места. 
Место рада: Београд, 

5. Радно место за припрему и обраду података, разврстано у у звање референт, Лучка капетанија Сремска Митровица, Одељење за послове лучких капетанија, Сектор за водни саобраћај и безбедност пловидбе - 1 извршилац.

Опис послова: Припрема податке за упис бродова и осталих пловила,  издавање пловидбених дозвола, бродарских књижица, бродских сведочанстава, овлашћења бродарцима, друге књиге и исправе; припрема и обрађује податке и документацију о пловилима, посади и стању водног пута; врши улазно-излазне ревизије на речним граничним прелазима; учествује у раду комисија за полагање стручног испита управљања чамцем, пловећим телом или плутајућим објектом, учествује у техничком прегледу чамаца; врши статистичку обраду података и израђује извештаје; обавља послове из области заштите од пожара; обавља и друге послове по налогу шефа лучке капетаније.
Услови: Завршена средња школа, најмање две године радног искуства у струци, положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за обављање послова радног места. 
Место рада: Сремска Митровица

6. Радно место шеф Лучке капетаније, разврстано у у звање самостални саветник, Лучка капетанија Сента,  Одељење за послове лучких капетанија, Сектор за водни саобраћај и безбедност пловидбе - 1 извршилац.

Опис послова: Руководи и планира рад лучке капетаније, пружа стручна упутства државним службеницима, координира и надзире њихов рад и  учествује у процесима који су у вези са стручним усавршавањем државних службеника у лучкој капетанији; припрема мишљења о примени законских и подзаконских прописа из области унутрашње пловидбе и иницира измене прописа; врши улазно-излазне ревизијена речним граничним прелазима;  прописује услове пловидбе и издаје стручна упутства и саопштења за учеснике у пловидби; издаје пловидбене дозволе, бродарске књижице, бродска сведочанства, овлашћења бродарцима и организује вођење уписника бродова и осталих пловила; даје наутичке услове и наутичке сагласности којом се утврђује да је техничка документација за издавање одобрења за изградњу, реконструкцију доградњу, адаптацију и санацију преводница, пловних канала и других хидротехничких објеката, као и других објеката од утицаја на безбедност пловидбе у складу са датим наутичким условима; учествује у раду комисија за полагање стручног испита управљања чамцем, пловећим телом или плутајућим објектом, учествује у техничком прегледу чамаца; сарађује са органима, организацијама и привредним субјектима ипредузима мере у ванредним околностима у сарадњи са министарством надлежним за унутрашње послове (трагање и спасавање и сл.); обавља и друге послове по налогу начелника Одељења.
Услови: Стечено високо образовање из научне односно стручне области у оквиру образовно-научног поља техничко-технолошких или друштвено-хуманистичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, или завршена Војна академија – смер навигација, најмање пет година радног искуства у струци, положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.
Место рада: Сента

7. Радно место за припрему и обраду података, разврстано у звање  референт, Лучка капетанија Нови Сад, Одељење за послове лучких капетанија, Сектор за водни саобраћај и безбедност пловидбе, које је разврстано у звање референт, - 1 извршилац

Опис послова: Припрема податке за упис бродова и осталих пловила, издавање пловидбених дозвола, бродарских књижица, бродских сведочанстава, овлашћења бродарцима, друге књиге и исправе; припрема и обрађује податке и документацију о пловилима, посади и стању водног пута; врши улазно-излазне ревизијена речним граничним прелазима; учествује у раду комисија за полагање стручног испита управљања чамцем, пловећим телом или плутајућим објектом, учествује у техничком прегледу чамаца; врши статистичку обраду података и израђује извештаје; обавља послове из области заштите од пожара; обавља и друге послове по налогу шефа лучке капетаније.
Услови: Завршена средња школа, најмање две године радног искуства у струци, положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.
Место рада: Нови Сад

8. Радно место за стручне послове унутрашње пловидбе, разврстано у звање саветник, Лучка капетанија Бачка Паланка, Одељење за послове лучких капетанија, Сектор за водни саобраћај и безбедност пловидбе - 1 извршилаца.

Опис послова: Израђује нацрте решења о упису бродова и других пловила у уписнике, решења о пристајању бродова ван граничног прелаза, решења о одређивању најмањег броја чланова посаде; учествује у припреми одобрења о транспорту вангабаритних предмета и одобрења за одржавање спортских манифестација на води; припрема саопштења бродарству; прикупља статистичке податке о робном транспорту на водним путевима; прати реализацију финансијских и материјалних средстава у делу који се односе на лучку капетанију; учествује у раду комисија за полагање стручног испита управљања чамцем, пловећим телом или плутајућим објектом, учествује у техничком прегледу чамаца; издаје пловидбене дозволе, бродарске књижице, бродска сведочанства, друге исправе и књиге, овлашћења бродарцима; врши улазно-излазне ревизије на речним граничним прелазима; обавља и друге послове по налогу шефа лучке капетаније.
Услови: Стечено високо образовање из научне односно стручне области у оквиру образовно-научног поља техничко-технолошких или друштвено-хуманистичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, или завршена Војна академија - смер навигација, најмање три године радног искуства у струци, положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за обављање послова радног места. 
Место рада: Бачка Паланка

9. Радно место за подршку административним пословима у оквиру ЦИС-а и обради података у области ревизије техничке документације, разврстано у звање млађи сарадник, Одсек за ревизију (стручну контролу) техничке документације и издавање грађевинских и употребних дозола у обједињеној процедури кроз Централни информациони систе-електронске дозволе, Одељење за обједињену процедуру, Сектор за грађевинске послове, спровођење обједињене процедуре и озакоњење - 1 извршилац.

Опис послова: Пружа подршку у вођењу евиденције приспелих захтева из рада Одсека кроз ЦИС; пружа подршку у обављању свих административних послова у поступку издавања аката у обједињеној процедури; пружа подршку у прикупљању, обради и припреми податка о приспелим поднесцима и издатим актима;пружа подршку у прикупљању, обради и припреми података потребних за израду анализа, извештаја и пројеката из делокруга Одсека; обавља и друге послове по налогу шефа Одсека.
Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образoвно-научног поља природно-математичких или друштвено-хуманистичких наука на основним академским студијама у обиму од 180 ЕСПБ бодова, основним струковним студијама, односно на студијама у трајању до три године, најмање девет месеци радног искуства у струци или најмање пет година радног стажа у државним органима, положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за обављање послова радног места. 
Место рада: Београд

10. Радно место за стручне послове у поступку усвајања просторних планова, разврстано у звање саветник, Одсек за просторно планирање, Сектор за просторно планирање и урбанизам -1 извршилац.

Опис послова: Пружа стручну помоћ у припреми аката у вези са доношењем одлуке о изради Просторног плана Републике Србије, Регионалног просторног плана и Просторног плана подручја посебне намене; учествује у припреми уредбе о утврђивању планских докумената из делокруга Одсека; учествује у припреми мишљења о примени прописа у области просторног планирања и мишљења о поступку израде планских докумената; припрема извештаје и информације из делокруга Одсека; остварује сарадњу са другим органима државне управе и јединицама локалне самоуправе, као и са струковним удружењима из области просторног планирања; обавља и друге послове по налогу шефа Одсека.
Услови: Стечено високо образовање из научне или стручне области у оквиру образовно-научног поља природно-математичких или техничко-технолошких наука или интердисциплинарних, мултидисциплинарних, трансдисциплинарних студија (ИМТ студија-просторни планер) на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, најмање три године радног искуства у струци, положен државни стручни испит,као и потребне компетенције за обављање послова радног места.
Место рада: Београд

11. Радно место  за оперативне и евиденционе послове, разврстано у звање сарадник, Група за суфинансирање израде планских докумената и развојне програме и сарадњу у области планирања урбаног развоја, Одељење за планирање урбаног развоја, Сектор за просторно планирање и урбанизам - 1 извршилац.

Опис послова: Води евиденцију о приспелим поднесцима и издатим актима из делокруга Одељења; врши формалну контролу поднесака и даје упутства и информације заинтересованим лицима; израђује потребне приказе у форми прегледа и извештаја; припрема материјале за састанке, води записник и белешке са састанака; врши обрачун трошкова и припрема документацију за плаћање трошкова рада Комисије за суфинансирање израде планских докумената; прати реализацију решења за исплату накнаде члановима комисије; стара се о благовременој набавци канцеларијске опреме и материјала за потребе Групе; обавља и друге послове по налогу руководиоца Групе. Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образoвно-научног поља природно-математичких, или друштвено-хуманистичких наука на основним академским студијама у обиму од 180 ЕСПБ бодова, основним струковним студијама, односно на студијама у трајању до три године, најмање три године радног искуства у струци, положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за обављање послова радног места
Место рада: Београд

12. Радно место за послове управљања пројектима комуналне инфраструктуре, разврстано у звање самостални саветник, Група за припрему, праћење и контролу реализације програма и пројеката комуналне инфраструктуре, Одељење за спровођење инвестиционих програма и пројеката комуналне инфраструктуре и комуналне делатности,  Сектор за комуналне делатности,  стамбену и архитектонску политику, енергетску ефикасност и грађевинске производе - 1 извршилац.

Опис послова: Планира буџет пројеката комуналне инфраструктуре, развија процесе за управљање пројектима; контролише динамику реализације пројеката и утрошене ресурсе; обилази градилишта, констатује фазе у изградњи и предузима мере за контролу квалитета, рока и цене комуналне инфраструктуре у изградњи; извештава о току реализације пројекта, степену реализације и ефектима пројекта и израђује извештаје о застојима; дефинише корективне мере како би се ток активности на реализацији пројекта довео у планиране токове, ресурсе и трошкове; предузима мере којима ће се спречити евентуално пробијање рокова и даља повећања трошкова; сарађује на терену са учесницима на реализацији пројеката; даје мишљења, предлоге и сугестије на предложену уговорну документацију у поступку имплементације пројеката и програма комуналне инфраструктуре; обавља и друге послове по налогу руководиоца Групе.
Услови: Стечено високо образовање из научне односно стручне области у оквиру образовно научног поља, техничко-технолошких наука или друштвено-хуманистичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, најмање пет година радног искуства у струци; положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.
Место рада: Београд

13. Радно место за правне послове у области комуналних делатности, разврстано у звање саветник, Група за комуналне делатности, Одељење за спровођење инвестиционих програма и пројеката комуналне инфраструктуре и комуналне делатности, Сектор за комуналне делатности,  стамбену и архитектонску политику, енергетску ефикасност и грађевинске производе - 2 извршиоца.

Опис послова: Припрема мишљења о примени закона и прописа за област комуналних делатности; учествује у припреми нацрта закона и подзаконских аката из области комуналних делатности; пружа стручну помоћ другим органима, организацијама, јединицама локалне самоуправе и грађанима давањем мишљења о примени прописа којима се уређује обављање комуналних делатности; учествује у предлагању мера за унапређење области комуналних делатности; припрема информације, обрасце и стручна упутстава за примену прописа из области комуналних делатности; обавља и друге послове по налогу руководиоца Групе.
Услови: Стечено високо образовање из научне области правне науке на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, најмање три године радног искуства у струци, положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.
Место рада: Београд

14. Радно место шеф Одсека, разврстано у звање виши саветник, Одсек за стамбену политику, Сектор за комуналне делатности,  стамбену и архитектонску политику, енергетску ефикасност и грађевинске производе - 1 извршилац.

Опис послова: Руководи и планира рад Одсека, пружа стручна упутства, координира и надзире рад државних службеника учествује у процесима који су у вези са стручним усавршавањем државних службеника у Одсеку; организује активности и учествује у припреми стратешких докумената, планова, програма и пројеката и предлаже друге мере стамбене политике;  учествује у изради нацрта закона и подзаконских аката из области становања; организује активности на праћењу спровођења стратешких и других мера стамбене политике; предлаже мере за унапређење ефикасности остваривања стратешких циљева у области становања; учествује у оцени испуњености услова за подршку локалним стамбеним пројектима; сарађује са Стамбеним саветом, другим републичким органима и организацијама, органима јединица локалне самоуправе, стручним институцијама и удружењима по питањима која се тичу развоја и спровођења стамбене политике; учествује у међународној сарадњи и прати искуства других земаља у области становања; обавља и друге послове по налогу помоћника министра. 
Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно-научног поља природно-математичких или техничко-технолошких или друштвено-хуманистичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, најмање седам година радног искуства у струци, положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.
Место рада: Београд

15. Радно место за одрживи развој становања, разврстано у звање самостални саветник, Одсек за стамбену политику, Сектор за комуналне делатности,  стамбену и архитектонску политику, енергетску ефикасност и грађевинске производе - 1 извршилац.

Опис послова: Припрема стратешка документа, програме и пратећа акта за спровођење мера стамбене политике; припрема стручне основе за израду нацрта закона и предлога других прописа из области становања; учествује у оцени испуњености услова за финансирање локалних стамбених пројеката; прати остваривање стратешких циљева и предлаже мере за унапређење ефикасности стратегија; припрема анализе, извештаје и информације из области становања и учествује у предлагању мера за унапређење архитектонских и грађевинских стандарда становања; сарађује са локалним самоуправама и непрофитним стамбеним организацијама на припреми и спровођењу програма стамбене подршке; учествује у међународној сарадњи и прати искуства других земаља у области становања.обавља и друге послове по налогу шефа Одсека.
Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно-научног поља природно-математичких или техничко-технолошких или друштвено-хуманистичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, најмање пет година радног искуства у струци, положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.
Место рада: Београд

16. Радно место инспектор безбедности пловидбе, разврстано у звање самостални саветник, Група инспекције безбедности пловидбе Београд, Одељење за инспекцијске послове безбедности пловидбе, Сектор за инспекцијски надзор - 1 извршилац
 
Опис послова: Спроводи инспекцијски надзор и превентивно деловање; учествује у изради предлога контролних листа, плана инспекцијског надзора и годишњег извештаја о раду; прати примену прописа и стање из делокруга рада инспекције за безбедност пловидбе и израђује анализе и извештаје; пружа стручну и саветодавну помоћ надзираном субјекту у сложенијим стварима; поступа по представкама; подноси пријаве надлежним органима у складу са прописима; води евиденције о извршеним инспекцијским надзорима; обавља и друге послове по налогу руководица Групе.

Послове инспектора безбедности пловидбе обављају два државна службеника, и то:
 један државни службеник у седишту Министарства;  један државни службеник са седиштем у Смедереву. Услови: Стечено високо образовање из стручне области  грађевинско инжењерство, машинско инжењерство или саобраћајно инжењерство или из научне области правне науке на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету или завршена Војна академија - смер навигација,  најмање пет  година радног искуства у струци, положен државни стручни испит, положен испит за инспектора, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.
Место рада: Београд

17. Радно место републички урбанистички инпектор, разврстано у звање саветник, Одсек републичке урбанистичке инспекције – Београд, Одељење републичке урбанистичке инспекције, Сектор за инспекцијски надзор - 2 извршиоца.

Опис послова: Спроводи инспекцијски надзор и превентивно деловање; пружа стручну и саветодавну помоћ надзираном субјекту; прати примену прописа из  делокруга рада инспекције и учествује у изради анализа и извештаја; поступа по представкама; подноси пријаве надлежним органима у складу са прописима; води евиденције о извршеним инспекцијским надзорима; обавља и друге послове по налогу шефа Одсека. Послове републичког урбанистичког инспектора обављају три државна службеника и то:  -један државна службеника са седиштем у Београду, -један државни службеник са седиштем у Новом Пазару,- један државни службеник са седиштем у Новом Саду.Услови: Стечено високо образовање из стручне области архитектуре или грађевинског инжењерства  на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету или у области ИМТ студија (дипломирани просторни планер-мастер), најмање три године радног искуства у струци, положен државни стручни испит, положен стручни испит, положен испит за инспектора, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.
Место рада: Нови Пазар и Нови Сад

18. Радно место републички грађевински инспектор, разврстано у звање самостални саветник, Група републичке грађевинске инспекције – Ужице, Одељење републичке грађевинске инспекције, Сектор за инспекцијски надзор - 1 извршилац 

Опис послова: Спроводи инспекцијски надзор и превентивно деловање; учествује у изради предлога контролних листа, плана инспекцијског надзора и годишњег извештаја о раду; прати примену прописа и стање из делокруга рада грађевинске инспекције и израђује анализе и извештаје; пружа стручну и саветодавну помоћ надзираном субјекту у сложенијим стварима; поступа по представкама; подноси пријаве надлежним органима у складу са прописима; води евиденције о извршеним инспекцијским надзорима; обавља и друге послове по налогу руководиоца Групе. Послове републичког грађевинског инспектора обављају три државна службеника, и то: један државни службеник са седиштем у Ваљеву;два државна службеника са седиштем у Краљеву; Услови: Стечено високо образовање из стручне области грађевинско инжењерство или архитектура на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, положен стручни испит, положен државни стручни испит, положен испит за инспектора, најмање пет година радног искуства у струци, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.
Место рада: Краљево

19. Радно место за подршку стручно-оперативним пословима разврстано у звање млађи саветник, Група за административне и стручно-оперативне послове, Одељење за правне и административне послове у области инспекцијских послова, Сектор за инспекцијски надзор - 2 извршиоца.

Опис послова: Учествује у припреми и обради података и материјала потребних за вршење инспекцијског надзора; обавља послове обједињавања извештаја инспектора и учествује у изради извештаја о раду Сектора; припрема табеле за планове рада и извештаје о раду Сектора; пружа административну подршку државним службеницима у Сектору;  води евиденције и прикупља податке потребне за ажурирање базе података из делокруга Сектора; ажурира базе података; обавља и друге послове по налогу руководиоца Групе. Послове радног места за подршку стручно-оперативним пословима обављају два државна службеника са седиштем у Београду и један државни службеник са седиштем у Нишу. Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно-научног поља друштвено-хуманистичких, природно-математичких или техничко-технолошких наука на основним академским студијама у обиму од 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету и најмање једна година радног искуства у струци или најмање пет година радног стажа у државним органима, положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.
Место рада: Београд

20. Радно место за планирање и праћење буџета, разврстано у звање саветник, Група за буџет, Одељење за буџет и финансијско управљање, Сектор за финансије - 1 извршилац. 

Опис послова: Учествује уприпреми предлога финансијског плана, у изради финансијских докумената и предлога приоритета поднетих захтева из раздела Министарства; припрема акта у вези са планирањем  и расподелом средстава и учествује у изради приоритетних области финансирања Министарства; обавља послове финансијског планирања; учествује у планирању и распоређивању квота по програмима, пројектима и корисницима средстава; израђује смернице и упутства за израду финансијских планова органа управе у саставу Министарства; прати извршења финансијских планова органа управе у саставу Министарства; обавља и друге послове по налогу шефа Одсека. Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно научног поља друштвено-хуманистичких или техничко-технолошких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, најмање три године радног искуства у струци, положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.
Место рада: Београд
 
21. Радно место за стручну подршку реализације пројеката, разврстано у звање саветник, Група за реализацију пројеката, Одељење за буџет и финансијско управљање, Сектор за финансије - 1 извршилац.

Опис послова: Учествује у припреми предлога финансијског плана и врши усклађивање података са финансијским планом и планом набавки Министарства; проверава расположивост буџетских апропријација, квота, као и тачност економских класификација и учествује у припреми анализа и информација које служе као стручна основа за утврђивање, планирање и спровођење финансијске политике; припрема акта у вези са коришћењем и расподелом средстава (донације и субвенције) и остале информације везане за примања и издатке из буџетских средстава; учествује у контроли рачуноводствене документације (фактуре и друго) у смислу исправности и потпуности обрасца, попуњава пратеће обрасце ради достављања Пореској управи; учествује у контроли исправности финансијско-материјалне документације у смислу испуњености услова који су уређени фискалним, рачуноводственим и другим релевантним прописима; обавља и друге послове по налогу руководиоца Групе.      Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно научног поља друштвено-хуманистичких или техничко-технолошких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, најмање три године радног искуства у струци, положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за обављање послова радног места. 
Место рада: Београд

22. Радно место за буџетско рачуноводство  разврстано у звање самостални саветник, Група за буџетко рачуноводство, Одељење за буџет и финансијско управљање, Сектор за финансије -1 извршилац. 

Опис послова: Спроводи контролу планске и финансијске исправности примљених рачуноводствених исправа и контролу реализације у циљу остваривања принципа економичности, ефикасности и ефективности трошења средстава буџета; подноси законом прописане финансијске извештаје; припрема завршни рачун за Министарство; израђује консолидоване периодичне и годишње извештаје из надлежности Министарства; врши контирање и билансирање и израђује биланс стања, спроводи закључна књижења, израђује и усаглашава стања главне књиге са Трезором и подацима из књиговодственог програма Министарства; води пословне књиге у којима се књижење врши на основу валидних рачуноводствених докумената о насталој пословној промени и контролише податке и промене у помоћним књигама; усаглашава књиговодствено стање основних средстава са стањем по попису; води помоћне евиденције: текуће буџетске резерве, донација, наменских средстава; прати, анализира и даје предлог за примену  законских прописа из области буџетског рачуноводства; сарађује са другим државним органима; обавља и друге послове по налогу руководиоа Групе.
Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно научног поља друштвено-хуманистичких или техничко- технолошких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичкимструковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, најмање пет година радног искуства у струци, положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.
Место рада: Београд

23. Радно место за праћење рада и пословања јавних предузећа, привредних друштава и других облика организовања са државним капиталом,, разврстано у звање самостални саветник, Група за праћење рада и пословања јавних предузећа, привредних друштва и других облика организовања са државним капиталом, Сектор за финансије - 1 извршилац.

Опис послова: Обавља стручне послове који се односе на праћење усклађености програма пословања са опредељеним средствима и смерницама Министраства; анализира реализацију програма пословања и израђује извештаје о извршеним анализама у вези са радом и пословањем јавних предузећа, привредних друштава и других облика организовања са државним капиталом; прати и анализира податаке о приходима, расходима и другим показатељима пословања јавних предузећа, привредних друштава и других облика организовања са државним капиталом чији је оснивач Република Србија; формира базу података за праћење положаја јавних предузећа и других облика организовања у Републици Србији пре свега са фискалног и буџетског аспекта; разматра предлоге планова јавних предузећа и других облика организовања у смислу дефинисаног оквира за потрошњу; прати исправност утврђених и планираних расхода и прихода јавних предузећа и других облика организовања по изворима финансирања и постављеним приоритетима и о томе сачињава извештаје; прати извршења планова јавних предузећа и других облика организовања и евидентира податке о кретању прихода и расхода јавних предузећа и других облика организовања; сарађује са другим министарствима, органима и организацијама у вези са пословањем јавних предузећа, привредних друштава и других облика организовања са државним капиталом; обавља и друге послове по налогу руководиоца Групе.
Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно научног поља друштвено-хуманистичких или техничко- технолошких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, најмање пет година радног искуства у струци, положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.
Место рада: Београд

24. Радно место руководилац Групе, разврстано у звање самостални саветник, Група за кадровске послове, Одељење за правне, кадровске и опште послове, Секретаријат Министарства - 1 извршилац.

Опис послова: Руководи радом Групе, пружа стручна упутства, координира и надзире рад државних службеника у Групи; припрема опште и појединачне акте из области управљања кадровима; анализира кадровске потребе и припрема нацрт кадровског плана Министарства; организује послове на изради акта о унутрашњем уређењу и систематизацији радних места Министарства и органа управе у саставу Министарства; даје смернице и учествује у спровођењу поступка анализе радних места; стара се о правилном спровођењу поступка вредновања радне успешности државних службеника и израђује извештаје о анализи циклуса вредновања радне успешности; координира рад конкурсних комисија и израђује акта у конкурсном поступку; анализира потребе за стручним усавршавањем и припрема предлог посебног програма обуке у непосредној сарадњи са Националном академијом за јавну управу и израђује извештаје о спроведеном стручном усавршавању; обавља и друге послове налогу начелника Одељења.
Услови: Стечено високо образовање из научне области правне науке на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, најмање пет година радног искуства у струци, положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за обављање послова радног места
Место рада: Београд

25. Радно место за кадровске послове, разврстано у звање саветник,  Група за кадровске послове, Одељење за правне, кадровске и опште послове, Секретаријат Министарства - 2 извршиоца.

Опис послова: Учествује у изради предлога правилника о унутрашњем уређењу и систематизацији радних места у Министарству; припрема појединачна акта која се односе на остваривање права, обавеза и одговорности државних службеника и намештеника из области радних односа; обавља стручне послове за конкурсну комисију Министарства; пружа помоћ секторима у поступку вредновања радне успешности државних службеника; пружа стручну помоћ државним службеницима и намештеницима у вези са остваривањем права из радног односа; остварује сарадњу са Републичким фондом за пензијско-инвалидско и здравствено осигурање запослених и стара се о благовременом остваривању права из пензијско-инвалидског и здравственог осигурања запослених и чланова породице; обавља и друге послове по налогу руководиоца Групе.
Услови: Стечено високо образовање из научне области правне науке на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, најмање три године радног искуства у струци, положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за обављање послова радног места
Место рада: Београд

26. Радно место за послове анализе и израде интерних процедура, разврстано у звање самостални саветник, Група за анализу и праћење реализације јавних набавки, Одељење за јавне набавке, Секретаријат Министарства - 1 извршилац.

Опис послова: Обавља послове анализе планирања потреба и анализе реализације јавних набавки и набавки на које се Закон о јавним набавкама не примењује и израђује извештаје о спроведеним активностима са резултатима анализа; учествује у сачињавању годишњих и других извештаја о спроведеним анализама; учествује у изради предлога мера у циљу унапређења ефикасности поступака јавних набавки и повећања економичности трошења јавних средстава; израђује интерне акте којима се ближе уређује планирање и спровођење јавних набавки и набавки на које се Закон о јавним набавкама не примењује, као и праћење извршења уговора; учествује у раду комисија за јавне набавке; обавља и друге послове по налогу руководиоца Групе. 
Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно-научног поља техничко-технолошких или друштвено-хуманистичких наука на основним  академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, најмање пет година радног искуства у струци, положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.
Место рада: Београд

27. Радно место за координацију припреме аката из делокруга рада Министарства, разврстано у звање самостални саветник, Група за координацију послова припреме аката из делокруга рада Министарства, Одељење за координацију послова припреме аката из делокруга рада Министарства, планска документа и подршку управљању, Секретаријат Министарства - 1 извршилац.

Опис послова: Припрема обједињена мишљења Министарства на акта која други органи државне управе упућују Влади ради разматрања и одлучивања, као и обједињена мишљења по захтевима правних и физичких лица за тумачење прописа из надлежности Министарства; припрема одговоре на писмене представке правних лица и грађана; сарађује са органима државне управе, другим органима и организацијама; обједињава акте и одговоре који се достављају по захтеву грађана и других организација који се добијају преко кабинета Владе, кабинета Председника или министра; пружа стручну помоћ другим унутрашњим јединицама Министарства у вези са процедуром припреме и достављања аката Влади ради разматрања и одлучивања;  припрема извештаје и информације из делокруга рада; обавља и друге послове по налогу руководиоца Групе.
Услови: Стечено високо образовање из научне области правне науке  на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, најмање пет година радног искуства у струци, положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.
Место рада: Београд

28. Радно место за стручне послове припреме аката из  делокруга рада Министарства, разврстано у звање саветник, Група за координацију послова припреме аката из делокруга рада Mинистарства, Одељење за координацију послова припреме аката из делокруга рада Министарства, планских докумената и подршку управљању, Секретаријат Министарства - 1 извршилац.

Опис послова: Учествује у припреми обједињених мишљења Министарства на акта која други органи државне управе упућују Влади ради разматрања и одлучивања и непосредно сарађује са организационим јединицама у циљу усаглашавања ставова изнетих у мишљењима; пружа стручну помоћ у припреми директива, упутстава и процедура ради јединствене примене прописа;  припрема одговоре на писмене представке правних лица и грађана; учествује у обједињавању аката и одговора који се достављају по захтеву грађана и других организација који се добијају преко кабинета Владе, кабинета Председника или министра; сарађује са органима државне управе, другим органима и организацијама; припрема анализе и информације из делокруга послова које обавља; обавља и друге послове по налогу руководиоца Групе. Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно-научног поља друштвено-хуманистичких наука у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, најмање пет година радног искуства у струци, положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.
Место рада: Београд

29. Радно место руководилац Групе, разврстано у звање самостални саветник, Група за управно-надзорне послове Крагујевац, Одељење за управне и управно-надзорне послове - 1 извршилац;

Опис послова: Руководи и планира рад Групе, пружа стручна упутства државним службеницима, координира и надзире њихов рад; израђује план и извештај о раду Групе; решава предмете по жалбама изјављеним на решења општинских управа у области урбанизма и грађевинарства за подручје Шумадијског, Подунавског и Поморавског управног округа; израђује решења у поступку по пресудама Управног суда Србије и припрема одговоре Управном суду Србије; прати судску праксу и израђује периодичне извештаје о раду и начину решавања другостепених предмета; иницира вандредне надзоре; учествује у изради плана надзора и извештаја о плану Одељења; припрема информације за начелника Одељења; учествује у процесима који су у вези са стручним усавршавањем државних службеника у Групи; обавља и друге послове по налогу начелника Одељења. Услови: Стечено високо образовање из научне области правне науке,  на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, најмање пет година радног искуства у струци, положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.
Место рада: Крагујевац

30. Радно место интерни ревизор, разврстано у звање самостални саветник, Група за интерну ревизију  - 1 извршилац.

Опис послова: Спроводи активност интерне ревизије која обухвата услуге уверавања и саветодавне услуге, укључујући и активности интерне ревизије које се односе на срeдствa Eврoпскe униje; спроводи ревизорске процедуре, укључујући идентификовање и дефинисање предмета ревизије, развијање критеријума, преглед и анализу доказа и документовање процеса и процедура субјекта ревизије; прегледа документацију и израђује радна документа уз идентификацију, обраду и документовање ревизорских налаза и препорука, односно врши оцену система интерних контрола у погледу њихове адекватности, успешности и потпуности, као и примену професионалних и етичких стандарда; учествује у сталној едукацији у циљу професионалног развоја итерног ревизора; обавља и друге послове по налогу   руководиоца Групе. Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно научног поља друштвено-хуманистичких, техничко-технолошких или природно-математичких наука  на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или на специјалистичким студијама на факултету; најмање 5 година радног искуства у струци положен државни стручни испит; сертификат овлашћеног интерног ревизора у јавном сектору, као и потребне компетенције за обављање послова радног места. 
Место рада: Београд

III Фазе изборног поступка и учешће кандидата:
Изборни поступак се спроводи из више обавезних фаза и то следећим редоследом: провера општих функционалних компетенција, провера посебних функционалних компетенција, провера понашајних компетенција и интервју са Конкурсном комисијом. Кандидат који не испуни мерило за проверу одређене компетенције у једној фази изборног поступка, обавештава се о резултату провере компетенције и не позива се да учествује у провери следеће компетенције у истој или наредној фази изборног поступка. 

1. Провера општих функционалних компетенција за сва радна места: „Организација и рад државних органа Републике Србије“ - провераваће се путем  теста (писано), „Дигитална писменост“ - провераваће се решавањем задатака (практичним радом на рачунару), „Пословна комуникација“ - провераваће се путем симулације (писано).

Напомена: У погледу провере опште функционалне компетенције „Дигитална писменост“ (поседовању знања и вештина у основама коришћења рачунара, основама коришћења интернета, обради текста и табеларне калкулације), ако учесник конкурса  поседује важећи сертификат, потврду или други одговарајући доказ о поседовању знања и вештина из наведених области, и жели да на основу њега буде ослобођен тестирања компетенције – Дигитална писменост, неопходно је да уз пријавни образац ( уредно и у потпуности попуњен у делу * Рад на рачунару), достави и тражени доказ у оригиналу или овереној фотокопији. Конкурсна комисија може одлучити да се кандидату изврши провера наведене компетенције, ако увидом у достављени доказ не може потпуно да оцени поседовање ове компетенције. Информације о материјалима за припрему кандидата за проверу општих функционалних компетенција могу се наћи на интернет презентацији Службе за управљање кадровима, www.suk.gov.rs.

2. Провера посебних функционалних компетенција:
Након пријема извештаја о резултатима провере општих функционалних компетенција, међу кандидатима који су испунили мерила за проверу општих функционалних компетенција, врши се провера посебних функционалних компетенција, и то:

За радно место под редним бројем 1:
Посебна функционална компетенција у одређеној области рада – стручно оперативни послови (методе и технике опсервације, прикупљања и евидентирања података) – провераваће се путем симулације (писано). Посебна функционална компетенција за одређено радно место - планска  документа, прописи и акта из надлежности и организације органа (Закон о путевима) - провераваће се путем симулације (писано). Посебна функционална компетенција за одређено радно место – прописи из делокруга радног места – (Закон о буџету Републике Србије) - провераваће се путем симулације (писано).

За радно место под редним бројем 2:
Посебна функционална компетенција у одређеној области рада – стручно оперативни послови (методе и технике опсервације, прикупљања и евидентирања података ) – провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место - планска  документа, прописи и акта из надлежности и организације органа (Закон о путевима) -провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место – прописи из делокруга радног места – (Закон о експропријацији) провераваће се путем симулације (писано).

За радно место под редним бројем 3:  Посебна функционална компетенција у одређеној области рада – послови руковођења (организационо понашање) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место – прописи из делокруга радног места (Закон о пловидби и лукама на унутрашњим водама) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место  - страни језик – Енглески или немачки или француски или руски језик – ниво Б2 (путем теста).

За радно место под редним бројем 4: Посебна функционална компетенција у одређеној области рада - област рада стручно-оперативни послови (технике обраде и израде прегледа података) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место – прописи из делокруга радног места (Закон о пловидби и лукама на унутрашњим водама) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место  - страни језик – Енглески или немачки или француски или руски језик – ниво Б1 (путем теста).

За радно место под редним бројем 5: Посебна функционална компетенција у одређеној области рада – административно-технички послови (канцеларисјско пословање) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место – планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о пловидби и лукама на унутрашњим водама) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место – прописи из делокруга радног места (Закон о граничној контроли) провераваће се путем симулације (писано).

За радно место под редним бројем 6: Посебна функционална компетенција у одређеној области рада – послови рковођења (организационо понашање) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција у одређеној области рада - област рада стручно-оперативни послови (технике обраде и израде прегледа података) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место – планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о пловидби и лукама на унутрашњим водама) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место – прописи из делокруга радног места (Закон о граничној контроли) провераваће се путем симулације (писано).

За радно место под редним бројем 7: Посебна функционална компетенција у одређеној области рада – административно-технички послови (канцеларисјско пословање) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место – планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о пловидби и лукама на унутрашњим водама) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место – прописи из делокруга радног места (Закон о граничној контроли) провераваће се путем симулације (писано).

За радно место под редним бројем 8: Посебна функционална компетенција у одређеној области рада - област рада стручно-оперативни послови (технике обраде и израде прегледа података) провераваће се путем симулације  (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место – планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о пловидби и лукама на унутрашњим водама) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место  - прописи из делокруга радног места (Закон о граничној контроли) провериће се путем симулације (писано).

За радно место под редним бројем 9: Посебна функционална компетенција у одређеној области рада - област рада стручно-оперативни послови (методе и технике опсервације, прикупљања и евидентирања података; технике обраде и израде прегледа података; методе и технике израде извештаја на основу одређених евиденција) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место – планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о планирању и изградњи) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место – прописи из делокруга радног места (Правилник о утврђивању висине трошкова стручне контроле техничке документације) провераваће се путем симулације (писано).

За радно место под редним бројем 10: Посебна функционална компетенција у одређеној области рада - област рада стручно-оперативни послови (технике израде општих, појединачних и других правних и осталих аката) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место – планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о планирању и изградњи) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место – прописи из делокруга радног места (Пословник Владе) провераваће се путем симулације (писано).

За радно место под редним бројем 11: Посебна функционална компетенција у одређеној области рада - област рада  - стручно-оперативни послови (технике обраде и израде прегледа података) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место – планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о планирању и изградњи) провераваће се путем симулације (писано).; Посебна функционална компетенција за одређено радно место – прописи из делокруга радног места (Правилник о условима и критеријумима за суфинансирање израде планских докумената; Уредба о канцеларијском пословању) провераваће се путем симулације (писано).

За радно место под редним бројем 12: Посебна функционална компетенција у одређеној области рада – стручно оперативни послови (методе и технике опсервације, прикупљања и евидентирања података; поступак израде стручних налаза) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место – планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о планирању и изградњи) провераваће се путем симулације (писано). Посебна функционална компетенција за одређено радно место – прописи из делокруга радног места (FIDIC правила уговарања) провераваће се путем симулације (писано).

За радно место под редним бројем 13: Посебна функционална компетенција у одређеној области рада - област рада – нормативни послови - законодавни процес, номотехничка и правно-техничка правила за израду правних аката (усаглашеност прописа и општих аката у правном систему) и мишљења о примени закона и општих правних аката - провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место - планска  документа, прописи и акта из надлежности и организације органа (Закон о комуналним делатностима) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место  - прописи из делокруга радног места (Закон о општем управном поступку) провераваће се путем симулације (писано).

За радно место под редним бројем 14: Посебна функционална компетенција у одређеној области рада – послови руковођења (управљање људским ресурсима базирано на компетенцијама; организационо понашање; стратегија и канале комуникације) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција у одређеној области рада – студијско аналитички послови (методе и технике анализирања планских докумената и прописа и иззраде извештаја о стању у области; методологију припреме докумената јавних политика и формалну процедуру за њихово усвајање) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место - планска  документа, прописи и акта из надлежности и организације органа (Закон о становању и одржавању зграда; Закон о планирању и изградњи) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место  - прописи из делокруга радног места (Закон о основа својинско правних односа, Европска конвенција о људским правима) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место  - страни језик – Енглески језик – ниво Б2 (путем теста).

За радно место под редним бројем 15: Посебна функционална компетенција у одређеној области рада – студијско аналитички послови (методе и технике анализирања планских докумената и прописа и иззраде извештаја о стању у области; технике и методе спровођења ex-ante i ex-post анализе ефеката јавних политика/прописа и консултативног процеса и израде одговарајућих извештаја) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место - планска  документа, прописи и акта из надлежности и организације органа (Закон о становању и одржавању зграда) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место  - прописи из делокруга радног места (Закон о основа својинско правних односа) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место  - страни језик – Енглески језик – ниво Б2 (путем теста).

За радно место под редним бројем 16: Посебна функционална компетенција у одређеној области рада – инспекцијски послови (општи управни поступак и основе управних спорова, основе прекршајног права и прекршајни поступак, поступак инспекцијског надзора и методе анализе ризика) провераваће се путем симулације (писано);  Посебна функционална компетенција за одређено радно место  - планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа  (Закон о пловидби и лукама на унутрашњим водама) провераваће се путем симулације (писано);  Посебна функционална компетенција за одређено радно место  - возачки испит („Б” категорија) – увидом у оверену фотокопију возачке дозволе;. Напомена: Учесник конкурса је дужан да оверену фотокопију возачке дозволе „Б” категорије достави уз пријавни образац.

За радно место под редним бројем 17: Посебна функционална компетенција у одређеној области рада – инспекцијски послови (општи управни поступак и основе управних спорова,  поступак инспекцијског надзора и методе анализе ризика, кодекс понашања и етике инспекктора) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место  - планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа  (Закон о планирању и изградњи) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место  - возачки испит („Б” категорија) – увидом у оверену фотокопију возачке дозволе. Напомена: Учесник конкурса је дужан да оверену фотокопију возачке дозволе „Б” категорије достави уз пријавни образац.

За радно место под редним бројем 18: Посебна функционална компетенција у одређеној области рада – инспекцијски послови (општи управни поступак и основе управних спорова,  поступак инспекцијског надзора и методе анализе ризика, кодекс понашања и етике инспекктора) провераваће се путем симулације  (писано);  Посебна функционална компетенција за одређено радно место  - планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа  (Закон о планирању и изградњи) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место  - возачки испит („Б” категорија) – увидом у оверену фотокопију возачке дозволе. Напомена: Учесник конкурса је дужан да оверену фотокопију возачке дозволе „Б” категорије достави уз пријавни образац.

За радно место под редним бројем 19: Посебна функционална компетенција у одређеној области рада – стручно оперативни послови (технике обраде и израде прегледа података, методе и технике израде извештаја на основу одређених евиденција) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место  - планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа  (Закон о министарствима) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место  -, прописи делокруга радног места  (Закон о општем управном поступку) провераваће се путем симулације (писано).

За радно место под редним бројем 20: Посебна функционална компетенција у одређеној области рада – финансијско-материјални послови (поступак планирања буџета и извештавања) провераваће се путем симулације (писано);  Посебна функционална компетенција за одређено радно место  - планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа  (Закон о министарствима) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место  - прописи из делокруга радног места (Правилник о систему извршења буџета) провераваће се путем симулације (писано). 

За радно место под редним бројем 21: Посебна функционална компетенција у одређеној области рада – финансијско-материјални послови (поступак извршења буџета) провериће се путетм симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место  - прописи из делокруга радног места (Правилник о систему извршења буџета) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционал    на компетенција за одређено радно место  - процедуре и методологије из делокруга радног места (интерна процедура којом се ближе уређује припрема, реализација и контрола реализације пројеката у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре) провераваће се симулацијом (писано).

За радно место под редним бројем 22: Посебна функционална компетенција у одређеној области рада – финансијско-материјални послови – (буџетски систем Републике Србије; терминологија, стандарди, методе и процедуре из области буџетског рачуноводства и извештавања) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место – планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о министарствима) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место  - прописи из делокруга радног места (Правилник о стандардном класификоационом оквиру и контролном плану за буџетски систем) провераваће се путем симулације (писано).

За радно место под редним бројем 23: Посебна функционална компетенција у одређеној области рада – стручно оперативни послови (технике обраде и израде прегледа података) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место  - планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о министарствима) провераваће се путем симулације (писано);  Посебна функционална компетенција за одређено радно место  -, прописи из делокруга радног места (Закон о буџетском ситему, Закон о јавним предузећима) провераваће се путем симулације (писано).

За радно место под редним бројем 24: Посебна функционална компетенција у одређеној области рада – послови руковођења (организационо понашање) провераваће се путем симулације (писано;) Посебна функционална компетенција у одређеној области рада  послови управљања људским ресурсима (прописи у области радно-правних односа у државним органима) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место  - прописи из делокруга радног места (Закон о платама државних службеника и намештеника) провераваће се путем симулације (писано).

За радно место под редним бројем 25: Посебна функционална компетенција у одређеној области рада  послови управљања људским ресурсима (прописи у области радно-правних односа у државним органима) провераваће се путем симулације (писано). Посебна функционална компетенција за одређено радно место  - планска документа , прописи и акти из надлежности и организације органа (Правилник о унутрашњем уређењу и систематизацији радних места у Министарству грађевинарства, саобрћаја и инфраструктуре) провераваће се путем симулације (писано). Посебна функционална компетенција за одређено радно место  - прописи из делокруга радног места (Закон о платама државних службеника и намештеника) провераваће се путем симулације (писано).

За радно место под редним бројем 26: Посебна функционална компетенција у одређеној области рада – стручно оператиавни послови (методе и технике опсервације прикупљање и евидентирање података; методе и технике израде извештаја на основу одређених евиденција; технике иозраде општих, појединаччних и других правних и осталих аката) провераваће се путем симулације (писано);  Посебна функционална компетенција за одређено радно место  - прописи из делокруга радног места  (Закон о јавним набавкама) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место  - процедуре и методологије из делокруга радног места (Инерна процедура којом се ближе уређује поступак јавне набавке у Министарству грађевинарства, саобрћаја и инфраструктуре, Упутства Канцеларије за јавне набавке) провераваће се путем симулације (писано).

За радно место под редним бројем 27: Посебна функционална компетенција у одређеној области рада – стручно –оперативни послови (технике израде општих, појединачних и других правних и осталих аката) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место – планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о планирању и изградњи) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место – прописи из делокруга радног места (Закон о државној управи) провераваће се путем симулације (писано).

За радно место под редним бројем 28 Посебна функционална компетенција у одређеној области рада – стручно –оперативни послови (технике израде општих, појединачних и других правних и осталих аката) провераваће се путем симулације (писмено); Посебна функционална компетенција за одређено радно место – планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о планирању и изградњи) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место – прописи из делокруга радног места (Закон о државној управи) провераваће се путем симулације (писано).

За радно место под редним бројем 29: Посебна функционална компетенција у одређеној области рада – послови руковођења (управљање људским ресусрсима базирано на компетенцијама, организационо понашање) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција у одређеној области рада  - управно правни послови (општи управни поступак) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место  - планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о планирању и изградњи) провераваће се путем симулације (писано).

За радно место под редним бројем 30: Посебна функционална компетенција у одређеној области рада – послови интерне ревизије (поступак припреме повеље интерне ревизије, стратешки и годишњи план интерне ревизије) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место  -, планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа  (Закон о министарствима) провераваће се путем симулације (писано); Посебна функционална компетенција за одређено радно место  - страни језик – Енглески језик – ниво Б1 (путем теста).

2. Провера понашајних компетенција за сва извршилачка радна места:

Понашајне компетенције (управљање информацијама, управљање задацима и остваривање резултата, оријентација ка учењу и променама, изградња и одржавање професионалних односа, савесност, посвећеност и интегритет а за радна места под редним бр. 3, 6, 14, 24 и 29. и управљање људским ресурсима) провераваће се путем психометријских тестова и интервјуа базираним на компетенцијама.

1. Интервју са Конкурсном комисијом и вредновање кандидата за сва извршилачка радна места: Процена мотивације за рад на радном месту и прихватање вредности  државних органа – провераваће се путем интервјуа са Конкурсном  комисијом (усмено).

IV Пријава на јавни конкурс врши се на Обрасцу пријаве који је доступан на интернет презентацији Службе за управљање кадровима и Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре или у штампаној верзији на писарници Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, Немањина 22-26, Београд.  Приликом предаје пријаве на јавни конкурс, пријава добија шифру под којом подносилац пријаве учествује у даљем изборном поступку. Шифра пријаве уноси се у образац пријаве након што Конкурсна комисија састави списак кандидата међу којима се спроводи изборни поступак. Подносиоци пријаве се обавештавају о додељеној шифри у року од три дана од дана пријема пријаве, достављањем наведеног податка на начин који је у пријави назначио за доставу обавештења.
Напомена:Пример правилно попуњеног обрасца пријаве се може погледати на блогу Службе за управљање кадровима (https://kutak.suk.gov.rs/vodic-za-kandidate) у одељку ,,Образац пријаве''.

V Рок за подношење пријава: рок за подношење пријава је 8 (осам) дана и почиње да тече наредног дана од дана објављивања јавног конкурса у периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање - листу „Послови“.

VI Адреса на коју се подноси попуњен образац пријаве на јавни конкурс: Пријаве на јавни конкурс шаљу се поштом на адресу: Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, ул. Немањина бр. 22-26, 11000 Београд,  или предају непосредно на писарници Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, ул. Немањина бр. 22-26, Београд, са назнаком „За јавни конкурс за попуњавање извршилачког радног места”. 

VII Лице које је задужено за давање обавештења о јавном конкурсу: Радмила Матић, телефон: 011/3622064, Гордана Тодосијевић 011/3631292
.
VIII Општи услови за запослење: држављанство Републике Србије; да је учесник конкурса пунолетан; да учеснику конкурса раније није престајао радни однос у државном органу због теже повреде дужности из радног односа и да није осуђиван на казну затвора од најмање шест месеци.

IX Докази које прилажу кандидати који су успешно прошли фазе изборног поступка пре интервјуа са Конкурсном комисијом: оригинал или оверена фотокопија извода из матичне књиге рођених; оригинал или оверена фотокопија уверења о држављанству; оригинал или оверена фотокопија дипломе којом се потврђује стручна спрема; оригинал или оверена фотокопија доказа о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима (кандидати са положеним правосудним испитом уместо доказа о положеном државном стручном испиту, подносе доказ о положеном правосудном испиту); оригинал или оверена фотокопија доказа о радном искуству у струци (потврда, решење или други акт којим се доказује на којим пословима, са којом стручном спремом и у ком временском периоду је стечено радно искуство), оригинал или оверена фотокопија доказа о положеном испиту за инспектора (за радна места под редним бр. 16, 17. и 18), оригинал или оверена фотокопија доказа о положеном стручном испиту (за радна места под редним бр. 17 и 18).

Напомена:
Пример правилно попуњене потврде од послодавца може се погледати на блогу Службе за управљање кадровима (https://kutak.suk.gov.rs/vodic-za-kandidate) у одељку ,,Предаја докумената.” У оквиру корака “Предаја докумената” можете преузети шаблон потврде коју послодавац може да попуни. Државни службеник који се пријављује на јавни конкурс уместо уверења о држављанству и извода из матичне књиге рођених подноси оригинал или оверену фотокопију решења о распоређивању или премештају на радно место у органу у коме ради или решења да је државни службеник нераспоређен. Сви докази прилажу се у оригиналу или фотокопији која је оверена код јавног бележника (изузетно у градовима и општинама у којима нису именовани јавни бележници, приложени докази могу бити оверени у основним судовима, судским јединицама, пријемним канцеларијама основних судова, односно општинским управама као поверени посао). Као доказ се могу приложити и фотокопије докумената које су оверене пре 1. марта 2017. године у основним судовима, односно општинским управама. 

X Документа о чињеницама о којима се води службена евиденција су: извод из матичне књиге рођених, уверење о држављанству, уверење о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима, односно уверење о положеном правосудном испиту, уверењe о положеном стручном испиту, уверење о положеном испиту за инспектора и уверење о положеном испиту за саветника за безбедност у транспорту опасне робе. Законом о општем управном поступку („Службени гласник РС“, бр. 18/16, 95/18 - аутентично тумачење и 2/23 – одлука УС) прописано је, између осталог, да је орган дужан да по службеној дужности, у складу са законом, врши увид у податке о чињеницама неопходним за одлучивање о којима се води службена евиденција, да их прибавља и обрађује (члан 9. став 3.); да у поступку који се покреће по захтеву странке орган може да врши увид, прибавља и обрађује личне податке о чињеницама о којима се води службена евиденција када је то неопходно за одлучивање, осим ако странка изричито изјави да ће те податке прибавити сама (члан 103. став 3). Потребно је да учесник конкурса у делу Изјава*, у обрасцу пријаве, заокружи на који начин жели да се прибаве његови подаци из службених евиденција.

XI Рок за подношење доказа: Кандидати који су успешно прошли фазе изборног поступка, пре интервјуа са Конкурсном комисијом позивају се да у року од 5 (пет) радних дана од дана пријема обавештења, доставе наведене доказе који се прилажу у конкурсном поступку. Кандидати који не доставе доказе који се прилажу у конкурсном поступку, односно који на основу достављених или прибављених доказа не испуњавају услове за запослење, писмено се обавештавају да су искључени из даљег изборног поступка. Докази се достављају на адресу Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре , Немањина 22-26, 11000 Београд.

XII Трајање радног односа: За сва радна места радни однос се заснива на неодређено време. 

XIII Датум и место провере компетенција учесника конкурса у изборном поступку: са учесницима конкурса чије су пријаве благовремене, допуштене, разумљиве, потпуне и који испуњавају услове предвиђене огласом о јавном конкурсу, на основу података наведених у обрасцу пријаве на конкурс, изборни поступак ће се спровести почев од 22. јула 2024. године, о чему ће кандидати бити обавештени на контакте (бројеве телефона или електронске адресе) које наведу у својим пријавама. Провера општих функционалних компетенција, посебних функционалних компетенција и понашајних компетенција ће се обавити у просторијама Службе за управљање кадровима, у Палати Србија, Нови Београд, Булевар Михајла Пупина бр. 2 (источно крило). Интервју са Конкурсном комисијом за сва радна места обавиће се у просторијама Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, Београд, Немањина бр. 22-26 и у просторијама Службе за управљање кадровима, у Палати Србија, Нови Београд, Булевар Михајла Пупина бр. 2 (источно крило). 

Учесници конкурса који успешно прођу једну фазу изборног поступка обавештавају се о датуму, месту и времену спровођења наредне фазе изборног поступка на контакте (бројеве телефона или електронске адресе) које наведу у својим пријавама. 

Напомене:Чланом 9. Закона о државним службеницима, прописано је да су кандидатима при запошљавању у државни орган, под једнаким условима доступна сва радна места и да се избор кандидата врши на основу провере компетенција. Положен државни стручни испит није услов нити предност за заснивање радног односа. Положен испит за инспектора није услов нити предност за заснивање радног односа. Кандидати који први пут заснивају радни однос у државном органу подлежу пробном раду. Пробни рад за радни однос на неодређено време траје шест месеци. Кандидати без положеног државног стручног испита примају се на рад под условом да тај испит положе до окончања пробног рада, односно у року од шест месеци од заснивања радног односа. Кандидати без положеног испита за инспектора примају се на рад под условом да тај испит положе до окончања пробног рада, односно у року од шест месеци од заснивања радног односа. Неблаговремене, недопуштене, неразумљиве или непотпуне пријаве биће одбачене решењем конкурсне комисије. Јавни конкурс спроводи Конкурсна комисија коју је именовао министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре. Овај конкурс објављује се на web страници Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, https://mgsi.gov.rs/ , на web страници Службе за управљање кадровима: www.suk.gov.rs, на порталу e-управе, на огласној табли, web страници и периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање. Сви изрази, појмови, именице, придеви и глаголи у овом огласу који су употребљени у мушком роду, односе се без дискриминације и на особе женског пола.