Послови

19.06.2024.

МИНИСТАРСТВО ЗАШТИТЕ ЖИВОТНЕ СРЕДИНЕ

МИНИСТАРСТВО ЗАШТИТЕ ЖИВОТНЕ СРЕДИНЕ

МИНИСТАРСТВО ЗАШТИТЕ ЖИВОТНЕ СРЕДИНЕ

На основу члана 54. Закона о државним службеницима („Службени гласник РС”, 79/2005, 81/2005 - испр, 83/2005 - испр., 64/2007, 67/2007 - испр., 116/2008, 104/2009, 99/2014, 94/2017, 95/2018, 157/2020 и 142/22) и члана 9. став 1. Уредбе о интерном и јавном конкурсу за попуњавање радних места у државним органима („Службени гласник РС”, бр. 2/2019 и 67/21), Закључкa Комисије за давање сагласности за ново запошљавање и додатно радно ангажовање код корисника јавних средстава 51 број. 112-1357/2024 од 27. фебруара 2024.год. и Закључкa Комисије за давање сагласности за ново запошљавање и додатно радно ангажовање код корисника јавних средстава 51 број. 112-2396/2024 од 27. марта 2024. године оглашава

ЈАВНИ КОНКУРС
ЗА ПОПУЊАВАЊЕ ИЗВРШИЛАЧКИХ РАДНИХ МЕСТА

I Орган у коме се радна места попуњавају: Министарство заштите животне средине, Београд, Немањина 22-26.

II Радна места која се попуњавају: 

1. Радно место на пословима обрачуна накнаде за посебне токове отпада и амбалажу, у звању саветник
Одсек за спровођење економских инструмената и финансијско управљање, Одељење за спровођење економских инструмената у области заштите животне средине, Сектор за финансијско управљање и контролу
1 извршилац

Опис послова: Припрема обрачун накнаде за посебне токове отпада и амбалажу; учествује у припреми и изради решења обвезницима плаћања накнаде и води евиденцију плаћања накнаде и наплату накнаде коју плаћају обвезници; припрема обрачун камате за неблаговремено плаћање накнаде обвезницима; учествује у припреми извештаја о оствареним приходима од накнаде за посебне токове отпада; припрема акте обвезницима плаћања накнаде о више односно погрешно уплаћеној накнади; припрема мишљења и одговоре на захтев обвезника плаћања накнаде; сарађује са Агенцијом за заштиту животне средине о подацима за обрачун накнада; обавља и друге послове из делокруга рада Министарства по налогу шефа Одсека.

Услови: Стечено високо образовање из научне односно стручне области у оквиру образовно-научног поља друштвено-хуманистичких, природно-математичких или техничко-технолошких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, положен државни стручни испит, радно искуство у струци од најмање 3 године, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

Место рада: Нови Београд, ул. Омладинских бригада бр.1

2. Радно место за послове обрачуна и исплате зарада, накнада и других примања, у звању саветник
Група за обрачун и исплату зарада, накнада и других примања, Одељење за спровођење економских инструменатау области заштите животне средине, Сектор за финансијско управљање и контролу
1 извршилац
Опис послова: Припрема и комплетира документацију за реализацију плаћања; контролише исправност примљене документације; учествује у планирању и распоређивању квота за реализацију буџета; припрема потребну документацију за пренос средстава за исплату плата, накнада и других примања државних службеника, намештеника и ангажованих лица; обезбеђује податке за потребе издавања потврда о платама државних службеника и намештеника, и потврда по захтевима других органа; припрема документацију за извршење трансакција у систему за извршење буџета Управе за трезор; обавља и друге послове из делокруга рада Министарства по налогу руководиоца Групе.

Услови: Стечено високо образовање из научне области економске науке на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, радно искуство у струци од најмање 3 године, положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

Место рада: Нови Београд, ул. Омладинских бригада бр.1

3. Радно место за аналитичке послове одрживог коришћења заштићених подручја, у звању саветник
Одсек за заштићена подручја, Одељење за заштићена подручја, геодиверзитет, еколошку мрежу и издавање услова заштите природе, Сектор за заштиту природе, ваздуха и озонског омотача
1 извршилац

Опис послова: Учествује у изради аналитичко-студијских стручних и основа у вези утврђивања и спровођења политике одрживог коришћења заштићених подручја; сарађује са управљачима заштићених подручја на припреми пројеката који се односе на: чување, одржавање и презентацију заштићених подручја, управљање посетиоцима, праћење и унапређење стања заштићених подручја, уређење простора и одрживо коришћење природних ресурса, регулисање имовинско-правних односа, пројеката успостављања, развоја и опремања служби чуварског надзора; креира и води базу података о чуварским службама у заштићеним подручјима; анализира финансијске, материјалне и друге услове за реализацију пројеката и њихово уговарање; пружа помоћ, сарађује и консултује се с управљачима заштићених подручја, посебним организацијама, невладиним организацијама и грађанима у вези питања релевантних за примену принципа одрживости у заштитићеним подручјима и учешће у надзору над применом прописа; обавља и друге послове из делокруга рада Министарства по налогу шефа Одсека.

Услови: Стечено високо из научне односно стручне области у оквиру образовно-научног поља природно-математичких или техничко-технолошких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету,положен државни стручни испит, најмање 3 године радног искуства у струци, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

Место рада: Нови Београд, ул. Омладинских бригада бр.1

4. Радно место послове усаглашавања правних прописа ЕУ у области управљања отпадом и отпадним водама, у звању виши саветник
Група за координацију усаглашавања правних прописа ЕУ у области управљања отпадом и отпадним водама, Сектор за управљање отпадом и отпадним водама
1 извршилац

Опис послова: Прати прописе ЕУ у области управљања отпадом и отпадним водама и израђује анализе ради њиховог усклађивања са националним прописима; израђује прописе ради преноса директива ЕУ у националне прописе из области управљања отпадом и отпадним водама; прати и анализира ефекте примене прописа из области управљања отпадом и отпадним водама и израђује извештаје о примени прописа из ове области; прати препоруке, директиве и друге прописе европског законодавства из делокруга рада Сектора и израђује прописе ради потпуне транспозиције; учествује у раду Преговарачке групе за Поглавље 27 и раду секторских и међуминистарстких радних група; израђује извештаје у области управљања отпадом и отпадним водама и сарађује са осталим ужим унутрашњим јединицама у оквиру Сектора и осталим органима ради управљања отпадом и отпадним водама у складу са регулативама ЕУ; обавља друге послове у овој области по налогу руководиоца Групе.

Услови: Стечено високо образовање из научне односно стручне области у оквиру образовно-научног поља природно-математичких, техничко-технолошких или друштвено-хуманистичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, положен државни стручни испит, радно искуство у струци у трајању од најмање 7 година, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

Место рада: Нови Београд, ул. Омладинских бригада бр.1

III Фазе изборног поступка и учешће кандидата: Сагласно члану 9. Закона о државним службеницима, кандидатима при запошљавању у државни орган, под једнаким условима, доступна су сва радна места и избор кандидата се врши на основу провере компетенција.
Изборни поступак се спроводи из више обавезних фаза и то следећим редоследом: провера општих функционалних компетенција, провера посебних функционалних компетенција, провера понашајних компетенција и интервју са Конкурсном комисијом. 
У свакој фази изборног поступка врши се вредновање кандидата и само кандидат који испуни унапред одређено мерило за проверу одређене компетенције у једној фази изборног поступка може да учествује у провери следеће компетенције у истој или наредној фази. 
Кандидатима који учествују у изборном поступку прво се проверавају опште функционалне компетенције.

Провера општих функционалних компетенција за сва извршилачка радна места:
- Организација и рад државних органа Републике Србије - провераваће се путем теста (писано),
- Дигитална писменост – провераваће се решавањем задатака (практичним радом на рачунару),
- Пословна комуникација – провераваће се путем симулације (писано).

Напомена: У погледу провере опште функционалне компетенције Дигитална писменост (поседовању знања и вештина у основама коришћења рачунара, основама коришћења интернета, обради текста и и табела, табеларне калкулације), ако кандидат поседује важећи сертификат, потврду или други одговарајући доказ о поседовању знања и вештина из наведених области, на траженом нивоу и жели да на основу њега буде ослобођен тестирања компетенције – Дигитална писменост, неопходно је да уз пријавни образац (уредно и у потпуности попуњен у делу *Рад на рачунару), достави и тражени доказ у оригиналу или овереној фотокопији.
Конкурсна комисија може одлучити да се кандидату изврши провера наведене компетенције, ако увидом у достављени доказ не може потпуно да оцени поседовање ове компетенције.
Информације о материјалима за припрему кандидата за проверу општих функционалних компетенција могу се наћи на интернет презентацији Службе за управљање кадровима, www.suk.gov.rs.

Провера посебних функционалних компетенција:
Након пријема извештаја о резултатима провере општих функционалних компетенција, међу кандидатима који су испунили мерила за проверу општих функционалних компетенција, врши се провера посебних функционалних компетенција, и то:

За радно место под редним бројем 1:
1. Посебне функционалне компетенције у одређеној области рада - стручно – оперативни послови (методе и технике опсервације, прикупљања и евидентирања података) провераваће се путем симулације писано.
2. Посебне функционалне компетенције за одређено радно место - планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа ( Закон о заштити животне средине) провераваће се путем симулације писано.
3. Посебне функционалне компетенције за одређено радно место - прописи из делокруга радног места (Закон о накнаданма за коришћење јавних добара) провераваће се путем симулације писано.

За радно место под редним бројем 2:
1. Посебне функционалне компетенције у одређеној области рада - финансијско- материјални послови (Послови извршења буџета ) провераваће се путем симулације писано.
2. Посебне функционалне компетенције за одређено радно место - планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о заштити животне средине) провераваће се путем симулације писано.
3. Посебне функционалне компетенције за одређено радно место - прописи из делокруга радног места (Закон о пореском поступку и пореској администрацији и Правилник о стандардном класификационом оквиру и контном плану за буџетски систем) провераваће се путем симулације писано.

За радно место под редним бројем 3:
1. Посебне функционалне компетенције за одређено радно место - планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о заштити природе ) провераваће се путем симулације писано.
2. Посебне функционалне компетенције за одређено радно место - прописи из делокруга радног места (Закон о општем управном поступку ) провераваће се путем симулације писано.
3. Посебна функционална компетенција за одређено радно место – страни језик – енглески језик ниво Б1 – провераваће се писаним путем (путем теста).

За радно место под редним бројем 4:
1. Посебне функционалне компетенције у одређеној области рада - стручно – оперативни послови ( методе анализе и закључивања о стању у области ) провераваће се путем симулације писано.
2. Посебне функционалне компетенције у одређеној области рада - послови међународне сарадње и европских интеграција (Прописи ЕУ у контексту праћења усклађивања прописа Републике Србије са прописима и стандардима Европске уније) провераваће се путем симулације писано.
3. Посебне функционалне компетенције за одређено радно место - планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа ( Закон о управљању отпадом ) провераваће се путем симулације писано.
4. Посебна функционална компетенција за одређено радно место – страни језик – енглески језик ниво Б2 – провераваће се писаним путем (путем теста).

Напомена за раднo место - 3 и 4 у коме је као Посебна функционална компетенција наведен страни језик – Енглески језик. Ако кандидат поседује важећи сертификат, потврду или други одговарајући доказ о знању енглеског језика, на траженом нивоу, и жели да на основу њега буде ослобођен тестирања компетенције знање страног језика, неопходно је да уз пријавни образац (уредно и у потпуности попуњен у делу * Знање страних језика који су тражени конкурсом), достави и тражени доказ у оригиналу или овереној фотокопији. Осим за радна места где је изричито наглашено да се провера врши путем теста. 
Комисија може одлучити да се кандидату изврши провера наведене компетенције, ако увидом у достављени доказ не може потпуно да оцени поседовање ове компетенције.

Информације о материјалима за припрему кандидата за проверу посебних функционалних комптенција могу се наћи на сајту Министарства заштите животне средине, www.ekologija.gov.rs.

Провера понашајних компетенција за сва извршилачка радна места: Понашајне компетенције за радна места (управљање информацијама, управљање задацима и остваривање резултата, оријентација ка учењу и променама, изградња и одржавање професионалних односа, савесност, посвећеност и интегритет) - провераваће се путем психометријских тестова и интервјуа базираног на компетенцијама.

Интервју са конкурсном комисијом за сва извршилачка радна места: Процена мотивације за рад на радном месту у органу и прихватање вредности државних органа – провераваће се путем интервјуа са Конкурсном комисијом (усмено).

IV Адреса на коју се подноси попуњен образац пријаве на јавни конкурс: Пријаве на конкурс шаљу се поштом или предају непосредно на писарници Министарства заштите животне средине, ул. Омладинских бригада 1, 11000 Београд са назнаком „За јавни конкурс”. 

V Лице задужено за давање обавештења о конкурсу: Оливера Бакић Златковић, телефон: 011/3131-361, од 9.00 до 13.00 часова.

VI Општи услови за запослење: држављанство Републике Србије; да је кандидат пунолетан; да кандидату раније није престајао радни однос у државном органу због теже повреде дужности из радног односа и да није осуђиван на казну затвора од најмање шест месеци.

VII Рок за подношење пријава: рок за подношење пријава је 8 (осам) дана и почиње да тече наредног дана од дана објављивања у периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање.

VIII Пријава на јавни конкурс: врши се на Обрасцу пријаве који је доступан на интернет презентацији Службе за управљање кадровима и Министарства заштите животне средине или у штампаној верзији на писарници Министарства заштите животне средине, Београд, Омладинских бригада 1, Београд.
Напомена: моле се кандидати да приликом попуњавања Обрасца пријаве обрате пажњу да су преузели исправан Образац пријаве који се односи на радно место на које желе да конкуришу односно да у горњем левом углу Обрасца пријаве пише тачан назив органа и радног места на које се конкурише).
Приликом предаје пријаве на јавни конкурс, пријава добија шифру под којом подносилац пријаве учествује у даљем изборном поступку. Шифра пријаве уноси се у образац пријаве након што Конкурсна комисија састави списак кандидата међу којима се спроводи изборни поступак. 
Подносилац пријаве се обавештава о додељеној шифри у року од три дана од дана пријема пријаве, достављањем наведеног податка на начин који је у пријави назначио за доставу обавештења.
Пример правилно попуњеног обрасца пријаве се може погледати на блогу Службе за управљање кадровима (https://kutak.suk.gov.rs/vodic-za-kandidate) у одељку ,,Образац пријаве“.

IX Докази које прилажу кандидати који су успешно прошли фазе изборног поступка пре интервјуа са конкурсном комисијом: оригинал или оверена фотокопија извода из матичне књиге рођених; оригинал или оверена фотокопија уверења о држављанству; оригинал или оверена фотокопија дипломе којом се потврђује стручна спрема; оригинал или оверена фотокопија доказа о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима (кандидати са положеним правосудним испитом уместо доказа о положеном државном стручном испиту, подносе доказ о положеном правосудном испиту); оригинал или оверена фотокопија доказа о радном искуству у струци (потврда, решење и други акти којима из којих се види на којим пословима, са којом стручном спремом и у ком временском периоду је стечено искуство); оригинал или оверена фотокопија доказа о положеном испиту за инспектора.
Напомена: пример правилно попуњене потврде од послодавца може се погледати на блогу Службе за управљање кадровима (https://kutak.suk.gov.rs/vodic-za-kandidate) у одељку ,,Предаја докумената”. У оквиру корака “Предаја докумената” можете преузети шаблон потврде коју послодавац може да попуни.
Државни службеник који се пријављује на јавни конкурс уместо уверења о држављанству и извода из матичне књиге рођених подноси оригинал или оверену фотокопију решења о распоређивању или премештају на радно место у органу у коме ради или решења да је нераспоређен. Сви докази прилажу се у оригиналу или фотокопији која је оверена код јавног бележника (изузетно у градовима и општинама у којима нису именовани јавни бележници, приложени докази могу бити оверени у основним судовима, судским јединицама, пријемним канцеларијама основних судова, односно општинским управама као поверени посао). Као доказ се могу приложити и фотокопије докумената које су оверене пре 1. марта 2017. године у основним судовима, односно општинским управама.

Напомена: Законом о општем управном поступку („Службени гласник РС“, број 18/16 и 95/18 - др. пропис) прописано је, између осталог, да су органи у обавези да по службеној дужности, када је то непходно за одлучивање у складу са законским роковима, бесплатно размењују, врше увид, обрађују и прибављају личне податке о чињеницима садржаним у службеним евиденцијама, осим ако странка изричито изјави да ће податке прибавити сама.
Документа о чињеницама о којима се води службена евиденција су: уверење о држављанству, извод из матичне књиге рођених, уверење о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима/уверење о положеном правосудном испиту. Потребно је да кандидат у делу Изјава* у обрасцу пријаве, заокружи на који начин жели да се прибаве његови подаци из службених евиденција.

X Рок за подношење доказа: Кандидати који су успешно прошли претходне фазе изборног поступка, пре интервјуа са Конкурсном комисијом позивају се да у року од пет радних дана од дана пријема обавештења, доставе наведене доказе који се прилажу у конкурсном поступку.
Кандидати који не доставе доказе који се прилажу у конкурсном поступку, односно који на основу достављених или прибављених доказа не испуњавају услове за запослење, писмено се обавештавају да су искључени из даљег изборног поступка. Докази се достављају на наведену адресу Министарства.
Кандидати који конкуришу на више радних места, која се разликују у погледу тражених доказа о дужини радног искуства у струци (потврда, решење и други акти из којих се види на којим пословима, у ком периоду и са којом стручном спремом је стечено радно искуство), дужни су да их доставе, у оригиналу или овереној фотокопији, према услову о дужини радног искуства у струци из радних места на која конкуришу.

XI Врста радног односа: Раднa местa под редним бројем 1,2,3 и 4 попуњавају се заснивањем радног односа на неодређено време. Кандидати који први пут заснивају радни однос у државном органу, подлежу пробном раду од шест месеци. Кандидати без положеног државног стручног испита за рад у државним органима примају се на рад под условом да тај испит положе до окончања пробног рада. 
Чланом 9. Закона о државним службеницима, прописано је да су кандидатима при запошљавању у државни орган, под једнаким условима доступна сва радна места и да се избор кандидата врши на основу провере компетенција. Кандидати са положеним државним стручним испитом немају предност у изборном поступку у односу на кандидате без положеног државног стручног испита. 

XII Датум и место провере компетенција учесника конкурса у изборном поступку: са кандидатима чије су пријаве благовремене, допуштене, разумљиве, потпуне и који испуњавају услове предвиђене огласом о јавном конкурсу, на основу података наведених у обрасцу пријаве на конкурс, изборни поступак ће се спровести почев од 10. јула  2024. године, о чему ће кандидати бити обавештени на начин који су навели у својим пријавама.
Провера општих функционалних компетенција, посебних функционалних компетенција и понашајних компетенција ће се обавити у Служби за управљање кадровима, у Палати Србија, Нови Београд, Булевар Михајла Пупина бр. 2 (источно крило). Интервју са Конкурсном комисијом ће се обавити у просторијама Министарства заштите животне средине, СИВ 3, Нови Београд, Омладинских бригада бр. 1.
Кандидати који успешно прођу једну фазу изборног поступка обавештавају се о датуму, месту и времену спровођења наредне фазе изборног поступка на контакте (бројеве телефона или е-mail адресе), које наведу у својим обрасцима пријаве. 

Напомене:
Неблаговремене, недопуштене, неразумљиве или непотпуне пријаве биће одбачене. Јавни конкурс спроводи Конкурсна комисија коју је именовала министарка заштите животне средине.
Овај конкурс објављује се на интернет презентацији Министарства заштите животне средине (www.ekologija.gov.rs) и на огласној табли Министарства заштите животне средине, на интернет презентацији Службе за управљање кадровима: (www.suk.gov.rs), на порталу e-управе, на интернет презентацији, огласној табли и периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање.
Сви изрази, појмови, именице, придеви и глаголи у овом огласу који су употребљени у мушком роду, односе се без дискриминације и на особе женског пола.