Вести

15.11.2017.

Награда за рад, труд и иновације у учењу

Добре учитеље и наставнике деца памте до краја живота, они су ти који их уче најважнијим стварима у животу и на тај начин мењају свет. Удружење за подстицање предузетништва „Живојин Мишић“ већ четири године реализује пројекат „Најбољи едукатори Србије“ са циљем да скрене пажњу на важност учитељског и наставничког посла и да представи јавности оне који то раде свим срцем и на другачији начин. Представљамо вам најбоље учитеље и наставнике које Србија има

Титулу најбољих ове године понело је једанаест едукатора из целе Србије, међу њима 4 учитеља, 5 наставника виших разреда основних школа и 2 наставника средњих школа. Они предају у Вршцу, Параћину, Врању, Ковачици, Лозници, Пожеги, Малом Зворнику, Гроцкој, Мерошини, Лесковцу и Ади.

„Најбољи наставник je онај који прати и одговара на промене које му друштво намеће и учи децу да буду спремна на све новине које их чекају. За нас је то наставник који је на часовима креативан, организује различите ваннаставне активности и добар је пример својим ђацима“, кажу у удружењу „Живојин Мишић“. 

Избор за најбољег едукатора организује се четврту годину заредом, са идејом да се похвале наставници који се истичу квалитетним радом са децом и осмишљавају нове методе учења. За конкурс их предлажу они који су са њима стално у контакту и који су добро упознати са њиховим радом, па су заиста у конкуренцији најбољи. „Број пријава је сваке године све већи, па смо прве године имали 200, а ове чак 500 пријава. Желимо да заиста најбољи буду награђени, па о томе одлучује стручна комисија у три круга селекције. Конкурс траје од априла до октобра, месецима анализирамо рад и учинак учитеља и наставника и бирамо оне који су по нечему изузетни“, каже Ивона Јовановић, координатор удружења „Живојин Мишић“.

Циљ дакле није да постоје само похвале и број издатих стручних радова, већ да иза рада стоји нека животна прича, начин на који наставник утиче на средину и људе са којима ради, залагање за развој посебних ученичких талената и подстицај на размишљање и истраживање, активизам, рад и труд.

Удружење „Живојин Мишић“ труди се да на све начине промовише примере добре праксе, да наставницима да ветар у леђа и потврду за њихов дугогодишњи рад и труд. Важно је поменути да су у питању учитељи и наставници из целе Србије, не само великих градова, већ и забачених, удаљених места, где је посебно важно наградити труд. Тако је ове године на списку најбољих едукатора било више њих из малих средина, чији је рад препознат. 

„Сваки пријављени и награђени едукатор специфичан је по нечему. Ове године имамо наставнике који децу едукују кроз стрип и уметност, оне који праве амбијенталне учионице у природи где уче децу на другачији начин, учитеље који кроз практичне примере објашњавају компликоване лекције и задатке. Сваки од њих има посебну, иновативну методу и врло позитивно утиче на учење и развој деце“, објашњава Ивона Јовановић. 

Најбољи учитељи и наставници поред личне награде добијају додатних 100.000 за улагање у унапређење наставе и реализацију нових идеја. Ово је можда права прилика да позовемо компаније које могу и желе да се укључе да помогну развоју иновативних програма образовања деце и дају подстицај онима који покрећу позитивне промене у својој средини. 

Више о пројекту „Најбољи едукатори Србије“ можете да прочитате на сајту удружења „Живојин Мишић“.

Представљамо неке од најбољих едукатора Србије

Верица Лукић, учитељица у ОШ „Краљ Александар Први Карађорђевић“ у Јадранској Лешници

Верица је учитељица која ради у школи већ 16 година. За њу кажу да је, поред тога што децу изводи на прави пут, борац за своје одељење. Посебан акценат ставља на креативност и осмишљавање игара, јер кроз игру деца лакше уче. Квалитет рада потврђује добрим резултатима које њени ученици постижу на такмичењима из математике, српског језика и ликовне културе. Кроз стрип, решавање ребуса и математичких прича код ученика развија концентрацију, меморију, машту и креативно мишљење.

Градимирка Николић, наставница техничког и информатичког образовања у ОШ „Јастребачки партизани“ у Мерошини већ 15 година

Њени ученици кажу да је увек ту да саслуша, објасни све што је потребно, да је праведна, реално оцењује, има једнак однос према свима и ради са пуно воље и ентузијазма. На часовима се учи програмирање робота, програмски кодови за светлеће диоде, сензоре и кретање робота. Ученици раде самостално, а наставник је ту да пружи помоћ кад год затреба. 

Душан Станковић, учитељ у ОШ „Браћа Рибар“ у Доњој Борини

Душанове колеге истичу да је учитељ који непрекидно унапређује квалитет рада и труди се да развија учење кроз игру. Подстиче иницијативу, слободу мишљења, ставова и уверења, уважава личност и посебност ученика.

За Душана кажу да активно примењује информационо-комуникационе технологије у настави, а посебан акценат ставља на осмишљавање, израду и примену интерактивних образовних софтвера и система за учење на даљину, по чему је препознатљив и специфичан.

Ивона Ранђеловић, наставник енглеског језика у ОШ „Вук Караџић“, Печењевце

Колеге наглашавају да се савршено уклапа у опис савременог наставника који ради на комплетном развоју ученика користећи најразличитије методе: од употребе видео-камере у настави, до образовне драме која тренутно доминира у њеном раду. Језик који предаје види као средство да постигне више циљеве и утиче на друштвени, физички, интелектуални, креативни и емоционални развој својих ученика.

Миомир Дејановић, учитељ у ОШ „Светозар Марковић“ у Врању

Миомир је креативан и свестран учитељ, узор ученицима већ 23 године. Црта едукативне стрипове и илустрације и примењује их као наставна средства, уређује ђачке листове и награђиван је за модерно писање поезије за децу. Аутор је акредитованог семинара „Игра као мотивација и метода учења“ и инструктор активног учења. Кроз ауторске текстове негује традицију, а својим кратким филмовима буди свест о потреби инклузије.