МИНИСТАРСТВО ФИНАНСИЈА ПОРЕСКА УПРАВА
МИНИСТАРСТВО ФИНАНСИЈА ПОРЕСКА УПРАВА
МИНИСТАРСТВО ЗАШТИТЕ ЖИВОТНЕ СРЕДИНЕ
МИНИСТАРСТВО ЗАШТИТЕ ЖИВОТНЕ СРЕДИНЕ
На основу члана 54 Закона о државним службеницима („Службени гласник РС”, 79/2005, 81/2005 - испр, 83/2005 - испр., 64/2007, 67/2007 - испр., 116/2008, 104/2009, 99/2014, 94/2017, 95/2018, 157/2020 и 142/22) и члана 9 став 1 Уредбе о интерном и јавном конкурсу за попуњавање радних места у државним органима („Службени гласник РС”, бр. 2/2019 и 67/21), Закључка комисије за давање сагласности за ново запошљавање и додатно радно ангажовање код корисника јавних средстава 51 број. 112-8676/2023 од 27. септембра 2023. год. Закључка комисије за давање сагласности за ново запошљавање и додатно радно ангажовање код корисника јавних средстава 51 број. 112-10032/2023 од 30. октобра 2023. год., Министарство заштите животне средине оглашава
ЈАВНИ КОНКУРС
ЗА ПОПУЊАВАЊЕ ИЗВРШИЛАЧКИХ РАДНИХ МЕСТА
I Орган у коме се радна места попуњавају: Министарство заштите животне средине, Београд, Немањина 22-26.
II Радна места која се попуњавају:
1. Радно место републички инспектор – координатор за праћење и спровођење мера превентивног деловања у области заштите животне средине
Одсек за праћење и спровођење мера превентивног деловања у области заштите животне средине, Одељење за поверене послове, Сектор за надзор и превентивно деловање у животној средини, у звању самостални саветник
1 извршилац
Опис послова: Спроводи инспекцијски надзор и превентивно деловање у области заштите ваздуха, процене утицаја на животну средину, управљања отпадом, контроле квалитета отпадних вода, управљања амбалажом и амбалажним отпадом и других области заштите животне средине; поступа по представкама и извештава подносиоца о предузетим радњама и мерама и даје обавештења странкама; подноси пријаве надлежним органима у складу са својим овлашћењима; води евиденције о извршеним инспекцијским надзорима; пружа стручну и саветодавну помоћ надзираном субјекту у сложенијим стварима и анализира извештаје о самопровери и самопроцени надзираних субјеката; Врши контролу пријава из делокруга Министарства; кoординира активности које се односе на пријаву еколошких проблема; прати евиденције примљених пријава, обавештења и информација; води евиденцију прослеђених пријава другим органима; припрема податке и информације од значаја за рад инспекције Градских општина, Градова и Републичких инспекција; припрема извештаја о раду Одсека; израђује извештај о раду; размењује и прикупља информације унутар Одсека и са другим унутрашњим јединицама у Сектору, као и са другим надлежним инспекцијским службама Градских општина и Градова; прати примену прописа и стање из делокруга рада инспекције и израђује анализе и извештаје; обавља и друге послове из делокруга рада Министарства по налогу шефа Одсека.
Услови: Стечено високо образовање из научне односно стручне области у оквиру образовно-научног поља природно-математичких или техничко-технолошких наука или друштвено-хуманистичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, положен државни стручни испит, најмање 5 године радног искуства у струци, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.
Место рада: Нови Београд, Европска бр. 1.
2. Радно место републички инспектор – координатор за заштиту животне средине
Одсек за загађења из индустрије, амбалаже и амбалажног отпада, Одељење за загађења из индустријских објеката, амбалажу и амбалажни отпад, Сектор за надзор и превентивно деловање у животној средини, у звању самостални саветник,
1 извршилац
Опис послова: Спроводи инспекцијски надзор и превентивно деловање у области заштите ваздуха, процене утицаја на животну средину, управљања отпадом, контроле квалитета отпадних вода, управљања амбалажом и амбалажним отпадом и других области заштите животне средине; поступа по представкама и извештава подносиоца о предузетим радњама и мерама и даје обавештења странкама; подноси пријаве надлежним органима у складу са својим овлашћењима; води евиденције о извршеним инспекцијским надзорима; пружа стручну и саветодавну помоћ надзираном субјекту у сложенијим стварима и анализира извештаје о самопровери и самопроцени надзираних субјеката; учествује у изради предлога контролних листа, плана инспекцијског надзора и годишњег извештаја о раду; прати примену прописа и стање из делокруга рада инспекције и израђује анализе и извештаје; учествује у припреми предлога иницијатива за измене и доношење нових прописа; обавља и друге послове из делокруга рада Министарства по налогу шефа Одсека.
Услови: Стечено високо образовање из научне односно стручне области у оквиру образовно-научног поља природно-математичких или техничко-технолошких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, положен државни стручни испит, положен испит за инспектора, најмање 5 година радног искуства у струци, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.
Место рада: Нови Београд, Европска бр. 1.
3. Радно место за послове јавних набавки
Одсек за јавне набавке, Секретаријат Министарства, у звању саветник
1 извршилац
Опис послова: Припрема и контролише конкурсну документацију; спроводи поступак јавних набавки радова у свим врстама поступака јавних набавки као и набавки на које се закон не примењује; учествује у раду комисије за јавну набавку; припрема огласе о јавној набавци; стара се о достављању позива заинтересованим лицима; врши преглед и стручну оцену понуда, сачињава извештаје о стручној оцени понуда, предлог одлуке о додели уговора или обустави поступка; сачињава уговоре о јавним набавкама; поступа и припрема предлог одлуке по захтеву за заштиту права у поступцима јавних набавки Управе; обавља и друге послове из делокруга Министарства по налогу начелника Одељења.
Услови: Стечено високо образовање из научне области економске или из научне области правне науке на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, најмање 3 године радног искуства у струци, положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.
Место рада: Нови Београд, Омладинских бригада бр. 1.
4. Радно место за оперативне послове
Одељење за јавне набавке, у Секретаријату Министарства, у звању млађи саветник
1 извршилац
Опис послова: Пружа оперативну подршку у области планирања, извештавања и спровођење поступака свих набавки; прикупља податке потребне за израду предлога планова набавки министарства; припрема извештај о додељеним уговорима и припрема одговарајућe информацијe из ове области; припрема податке за израду годишњих и периодичних извештаја о реализацији јавних набавки; води евиденцију о примљеним предметима; припрема извештаје који се достављају Управи за јавне набавке; учествује као члан у раду комисија за јавне набавке и координира код спровођења поступака набавки на које се закон не примењује; обавља и друге послове из делокруга рада Министарства по налогу начелника Одељења.
Услови: Стечено високо образовање из научне односно стручне области у оквиру образовно-научног поља природно-математичких, техничко-технолошких или друштвено-хуманистичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама или из научне области ветеринарске науке на интегрисаним академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, најмање једну годину радног искуства у струци или најмање 5 година радног стажа у државним органима, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.
Место рада: Нови Београд, Омладинских бригада бр. 1.
III Фазе изборног поступка и учешће кандидата: Сагласно члану 9. Закона о државним службеницима, кандидатима при запошљавању у државни орган, под једнаким условима, доступна су сва радна места и избор кандидата се врши на основу провере компетенција.
Изборни поступак се спроводи из више обавезних фаза и то следећим редоследом: провера општих функционалних компетенција, провера посебних функционалних компетенција, провера понашајних компетенција и интервју са конкурсном комисијом.
У свакој фази изборног поступка врши се вредновање кандидата и само кандидат који испуни унапред одређено мерило за проверу одређене компетенције у једној фази изборног поступка може да учествује у провери следеће компетенције у истој или наредној фази.
Кандидатима који учествују у изборном поступку прво се проверавају опште функционалне компетенције.
Провера општих функционалних компетенција за сва извршилачка радна места:
• организација и рад државних органа Републике Србије - провераваће се путем теста (писано),
• дигитална писменост – провераваће се решавањем задатака (практичним радом на рачунару),
• пословна комуникација – провераваће се путем симулације (писано).
Напомена: У погледу провере опште функционалне компетенције „дигитална писменост“ (поседовању знања и вештина у основама коришћења рачунара, основама коришћења интернета, обради текста и и табела, табеларне калкулације), ако кандидат поседује важећи сертификат, потврду или други одговарајући доказ о поседовању знања и вештина из наведених области, на траженом нивоу и жели да на основу њега буде ослобођен тестирања компетенције – дигитална писменост, неопходно је да уз пријавни образац (уредно и у потпуности попуњен у делу *Рад на рачунару), достави и тражени доказ у оригиналу или овереној фотокопији.
Конкурсна комисија може одлучити да се кандидату изврши провера наведене компетенције, ако увидом у достављени доказ не може потпуно да оцени поседовање ове компетенције.
Информације о материјалима за припрему кандидата за проверу општих функционалних компетенција могу се наћи на интернет презентацији Службе за управљање кадровима, www.suk.gov.rs.
Провера посебних функционалних компетенција: Након пријема извештаја о резултатима провере општих функционалних компетенција, међу кандидатима који су испунили мерила за проверу општих функционалних компетенција, врши се провера посебних функционалних компетенција, и то:
За радно место под редним бројем 1:
1. Посебне функционалне компетенције у одређеној области рада - Инспекцијски послови (општи управни поступак и управне спорове; поступак инспекцијског надзора и основе методологије анализе ризика) провераваће се путем симулације писано.
2. Посебне функционалне компетенције за одређено радно место, планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о управљању отпадом) провераваће се путем симулације писано.
3. Посебне функционалне компетенције за одређено радно место, прописи из делокруга радног места (Закон о општем управном поступку) провераваће се путем симулације писано.
За радно место под редним бројем 2:
1. Посебне функционалне компетенције у одређеној области рада - Инспекцијски послови (општи управни поступак и управни спорови; поступак инспекцијског надзора и методе анализе ризика) провераваће се путем симулације писано.
2. Посебне функционалне компетенције за одређено радно место, планска документа,прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о заштити животне средине и Закон о заштити ваздуха) провераваће се путем симулације писано.
3. Посебна функционална компетенција за одређено радно место – возачка дозвола Б категорије (провераваће се увидом у фотокопију возачке дозволе).
Напомена: кандидати су дужни да фотокопију возачке дозволе доставе уз пријавни образац.
За радно место под редним бројем 3:
1. Посебне функционалне компетенције у одређеној области рада - Послови јавних набавки (методологију за отварање и стручну оцену понуда и доношење одлуке о исходу поступака јавне набавке, методологију за заштиту права у поступку јавних набавци) провераваће се путем симулације писано.
2. Посебне функционалне компетенције за одређено радно место, планска документа,прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о заштити животне средине) провераваће се путем симулације писано.
3. Посебна функционална компетенција за одређено радно место, прописи из делокруга радног места (Закон о општем управном поступку) провераваће се путем симулације писано.
За радно место под редним бројем 4:
1. Посебне функционалне компетенције у одређеној области рада - Послови јавних набавки (методологију за припрему и израду плана јавних набавки, методологију за припрему документације о набавци у поступку јавних набавци) провераваће се путем симулације писано.
2. Посебне функционалне компетенције у одређеној области рада - Стручно -оперативни послови (методе и технике опсервације, прикупљања и евидентирања податка и технике обраде и израде прегледа података) провераваће се путем симулације писано.
3. Посебна функционална компетенција за одређено радно место, прописи из делокруга радног места (Закон о општем управном поступку) провераваће се путем симулације писано.
Информације о материјалима за припрему кандидата за проверу посебних функционалних комптенција могу се наћи на сајту Министарства заштите животне средине, www.ekologija.gov.rs.
Провера понашајних компетенција за сва извршилачка радна места: Понашајне компетенције за радна места (управљање информацијама, управљање задацима и остваривање резултата, оријентација ка учењу и променама, изградња и одржавање професионалних односа, савесност, посвећеност и интегритет) - провераваће се путем психометријских тестова и интервјуа базираног на компетенцијама.
Интервју са конкурсном комисијом за сва извршилачка радна места: Процена мотивације за рад на радном месту у органу и прихватање вредности државних органа – провераваће се путем интервјуа са конкурсном комисијом (усмено).
IV Адреса на коју се подноси попуњен образац пријаве на јавни конкурс: Пријаве на конкурс шаљу се поштом или предају непосредно на писарници Министарства заштите животне средине, 11000 Београд, Омладинских бригада 1, са назнаком „За јавни конкурс”.
V Лице задужено за давање обавештења о конкурсу: Оливера Бакић Златковић, телефон: 011/3131-361, од 9.00 до 13.00 часова.
VI Општи услови за запослење: држављанство Републике Србије; да је кандидат пунолетан; да кандидату раније није престајао радни однос у државном органу због теже повреде дужности из радног односа и да није осуђиван на казну затвора од најмање шест месеци.
VII Рок за подношење пријава: рок за подношење пријава је 8 дана и почиње да тече наредног дана од дана објављивања у периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање.
VIII Пријава на јавни конкурс врши се на Обрасцу пријаве који је доступан на интернет презентацији Службе за управљање кадровима и Министарства заштите животне средине или у штампаној верзији на писарници Министарства заштите животне средине, Београд, Омладинских бригада 1, Београд. Напомена: моле се кандидати да приликом попуњавања Обрасца пријаве обрате пажњу да су преузели исправан Образац пријаве који се односи на радно место на које желе да конкуришу односно да у горњем левом углу Обрасца пријаве пише тачан назив органа и радног места на које се конкурише).
Приликом предаје пријаве на јавни конкурс, пријава добија шифру под којом подносилац пријаве учествује у даљем изборном поступку. Шифра пријаве уноси се у образац пријаве након што конкурсна комисија састави списак кандидата међу којима се спроводи изборни поступак.
Подносилац пријаве се обавештава о додељеној шифри у року од три дана од дана пријема пријаве, достављањем наведеног податка на начин који је у пријави назначио за доставу обавештења.
Пример правилно попуњеног обрасца пријаве се може погледати на блогу Службе за управљање кадровима (https://kutak.suk.gov.rs/vodic-za-kandidate) у одељку “Образац пријаве”.
IX Докази које прилажу кандидати који су успешно прошли фазе изборног поступка пре интервјуа са конкурсном комисијом: оригинал или оверена фотокопија извода из матичне књиге рођених; оригинал или оверена фотокопија уверења о држављанству; оригинал или оверена фотокопија дипломе којом се потврђује стручна спрема; оригинал или оверена фотокопија доказа о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима (кандидати са положеним правосудним испитом уместо доказа о положеном државном стручном испиту, подносе доказ о положеном правосудном испиту); оригинал или оверена фотокопија доказа о радном искуству у струци (потврда, решење и други акти којима из којих се види на којим пословима, са којом стручном спремом и у ком временском периоду је стечено искуство); оригинал или оверена фотокопија доказа о положеном испиту за инспектора. Државни службеник који се пријављује на јавни конкурс уместо уверења о држављанству и извода из матичне књиге рођених подноси оригинал или оверену фотокопију решења о распоређивању или премештају на радно место у органу у коме ради или решења да је нераспоређен. Сви докази прилажу се у оригиналу или фотокопији која је оверена код јавног бележника (изузетно у градовима и општинама у којима нису именовани јавни бележници, приложени докази могу бити оверени у основним судовима, судским јединицама, пријемним канцеларијама основних судова, односно општинским управама као поверени посао). Као доказ се могу приложити и фотокопије докумената које су оверене пре 1. марта 2017. године у основним судовима, односно општинским управама.
Напомена: Законом о општем управном поступку („Службени гласник РС“, број 18/16 и 95/18 - др. пропис) прописано је, између осталог, да су органи у обавези да по службеној дужности, када је то непходно за одлучивање у складу са законским роковима, бесплатно размењују, врше увид, обрађују и прибављају личне податке о чињеницима садржаним у службеним евиденцијама, осим ако странка изричито изјави да ће податке прибавити сама.
Документа о чињеницама о којима се води службена евиденција су: уверење о држављанству, извод из матичне књиге рођених, уверење о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима / уверење о положеном правосудном испиту. Потребно је да кандидат у делу Изјава* у обрасцу пријаве, заокружи на који начин жели да се прибаве његови подаци из службених евиденција.
X Рок за подношење доказа: Кандидати који су успешно прошли претходне фазе изборног поступка, пре интервјуа са конкурсном комисијом позивају се да у року од пет радних дана од дана пријема обавештења, доставе наведене доказе који се прилажу у конкурсном поступку.
Кандидати који не доставе доказе који се прилажу у конкурсном поступку, односно који на основу достављених или прибављених доказа не испуњавају услове за запослење, писмено се обавештавају да су искључени из даљег изборног поступка. Докази се достављају на наведену адресу Министарства.
Кандидати који конкуришу на више радних места, која се разликују у погледу тражених доказа о дужини радног искуства у струци (потврда, решење и други акти из којих се види на којим пословима, у ком периоду и са којом стручном спремом је стечено радно искуство), дужни су да их доставе, у оригиналу или овереној фотокопији, према услову о дужини радног искуства у струци из радних места на која конкуришу.
XI Врста радног односа: за сва радна места радни однос се заснива на неодређено време.
Кандидати који први пут заснивају радни однос у државном органу, подлежу пробном раду од шест месеци. Кандидати без положеног државног стручног испита за рад у државним органима примају се на рад под условом да тај испит положе до окончања пробног рада.
Чланом 9 Закона о државним службеницима, прописано је да су кандидатима при запошљавању у државни орган, под једнаким условима доступна сва радна места и да се избор кандидата врши на основу провере компетенција. Кандидати са положеним државним стручним испитом немају предност у изборном поступку у односу на кандидате без положеног државног стручног испита.
XII Датум и место провере компетенција учесника конкурса у изборном поступку: Са кандидатима чије су пријаве благовремене, допуштене, разумљиве, потпуне и који испуњавају услове предвиђене огласом о јавном конкурсу, на основу података наведених у обрасцу пријаве на конкурс, изборни поступак ће се спровести почев од 25. децембра 2023. године, о чему ће кандидати бити обавештени на начин који су навели у својим пријавама.
Провера општих функционалних компетенција, посебних функционалних компетенција и понашајних компетенција ће се обавити у Служби за управљање кадровима, у Палати Србија, Нови Београд, Булевар Михајла Пупина бр. 2 (источно крило). Интервју са конкурсном комисијом ће се обавити у просторијама Министарства заштите животне средине, СИВ 3, Нови Београд, Омладинских бригада бр. 1.
Кандидати који успешно прођу једну фазу изборног поступка обавештавају се о датуму, месту и времену спровођења наредне фазе изборног поступка на контакте (бројеве телефона или е-mail адресе), које наведу у својим обрасцима пријаве.
Напомене:
Неблаговремене, недопуштене, неразумљиве или непотпуне пријаве биће одбачене. Јавни конкурс спроводи конкурсна комисија коју је именовала министарка заштите животне средине.
Овај конкурс објављује се на интернет презентацији Министарства заштите животне средине (www.ekologija.gov.rs) и на огласној табли Министарства заштите животне средине, на интернет презентацији Службе за управљање кадровима: (www.suk.gov.rs), на порталу e-управе, на интернет презентацији, огласној табли и периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање.
Сви изрази, појмови, именице, придеви и глаголи у овом огласу који су употребљени у мушком роду, односе се без дискриминације и на особе женског пола.
МИНИСТАРСТВО ФИНАНСИЈА ПОРЕСКА УПРАВА
МИНИСТАРСТВО ПОЉОПРИВРЕДЕ, ШУМАРСТВА И ВОДОПРИВРЕДЕ
МИНИСТАРСТВО ЗА РАД, ЗАПОШЉАВАЊЕ, БОРАЧКА И СОЦИЈАЛНА ПИТАЊА
МИНИСТАРСТВО НАУКЕ, ТЕХНОЛОШКОГ РАЗВОЈА И ИНОВАЦИЈА
КОМЕСАРИЈАТ ЗА ИЗБЕГЛИЦЕ И МИГРАЦИЈЕ
Овај вебсајт користи cookies да би вам обезбедили најбољу услугу. Додатне информације можете пронаћи на страници Политика приватности.
Прихвати