Одржан је још један Базар мама предузетница – јубиларни десети. Више од педесет мама представило се на изложбено-продајном базару у ТЦ „Делта сити“. Посетиоци су и овог пута могли да купе уникатне предмете: гардеробу за целу породицу, природну козметику, креативне играчке, модне детаље, а имали су и прилику да поразговарају са храбрим и вредним мамама које су се одважиле да се упусте у свет предузетништва и у томе опстају.
Управо на оваквим базарима предузетнице се промовишу и повезују, а добијају и прилику да продају своје производе и услуге. „Рад Центра за маме фокусиран је на неколико области: права мама, умрежавање, промоција и подршка мамама предузетницама, људска права породиља и трудница, психолошка подршка и промоција здравог и активног живота. Мамама из целе земље нудимо и бесплатно правно и психолошко саветовање“, каже Јована Ружичић, директорка Центра за маме и додаје да поред Базара заинтересовани све ове јединствене производе могу да купе и у Маминој продавници на интернету, првој оваквој онлајн радњи. Сви ми, купујући у Маминој продавници, подржавамо женско предузетништво, домаћу производњу и добијамо врхунски дизајниране производе по повољној цени.
Цела прича је почела кроз правно саветовалиште, где су маме делиле своје искуство о губитку посла и плановима за неки бизнис о коме маштају. У Центру су тада пожелели да баш такве маме повежу и да им помогну. На првом базару било је око петнаест мама предузетница, а сада се само у Београду сваки пут представи око педесет учесница. До сада је више од 130 мама представило своје компаније и производе на изложбено-продајним базарима.
„Наши базари су намењени мамама које се тим послом професионално баве и од тога живе, а не онима којима је то хоби. У време када са свих страна добијамо поруке да нешто не може, мислимо да је битно да их промовишемо и славимо, јер то заслужују и посвећене су свом послу и идеји”, прича Јована.
За излагање на Базару увек влада велико интересовање, што показује да су маме задовољне оваквим видом промоције. Према речима једне маме, која често излаже, резултат се углавном види месец или два касније, када почне да добија поруџбине. Директорка Центра за маме нам каже да места за излагање буду попуњена неколико недеља пре саме манифестације.
„Продаја некима иде добро, некима не, али многе од њих ту остваре добре контакте и поделе промотивни материјал. Поред промоције у различитим медијима, часописима, радију и на порталима, мамама предузетницама нудимо индивидуалну промоцију на нашој Фејсбук страници и другим друштвеним мрежама”, наглашава Јована Ружичић. У Центру кажу да је највеће задовољство када им се јави жена коју су инспирисали да покрене сопствени посао.
Успешан почетак и још много наступа на оваквим базарима желимо свим мамама предузетницама. Центар за маме постоји од 2012. године и све активности организује без икакве финансијске помоћи. Тим од око 30 волонтера и волонтерки верује у боље сутра и свакодневно активно ради на томе да то боље сутра заиста и дође. Центар активно ради у Београду, Нишу, Новом Саду и Шиду. Више информација можете наћи на адреси: centarzamame.rs.
Најважнија је подршка
Две другарице из детињства, Мирела Прокић и Татјана Милетић, нашле су се заједно иза једног необично лепог штанда. Обе су напустиле посао у компанијама и одлучиле да раде оно што воле. Мирела је после 12 година рада у графичкој индустрији пожелела да развија креативност и покаже шта све лепо може рукама да направи, а Тања, схвативши да јој посао у великим корпорацијама не одговара и да може много више и боље, решила је да ради оно што највише воли, да припрема укусну храну, фотографише је и несебично подели са другима своје оригиналне рецепте.
Мирелин Бутик позивница нуди вам избор најразличитијих, модерних, елегантних, шаљивих, али пре свега оригиналних идеја, а Тањино умеће од којег ће вам кренути вода на уста можете да погледате на тек покренутом блогу Mytastypot.
Међу ветеранима нашла се и мама предузетница Андреа, са својим брендом MyMoon. За себе каже да је идејни творац, покретач, ентузијаста, а да су за њен посао заслужни тата Влада - као подршка и један Федор - као основни разлог постојања бренда. Идеја се родила из личног искуства, јер се беба стално откривала током спавања. Осмислила је и направила џак за спавање са ногавицама. Тако су решили свој проблем и истовремено пробудили интересовање код других родитеља са истим проблемом.
Без претходног искуства у вођењу бизниса, без знања о кројењу и шивењу, а захваљујући вери и ентузијазму, успешно ради већ годину и по дана. „У међувремену смо добили бесповратни кредит од Националне службе за запошљавање, која сваке године помаже развој предузетништва у Србији. Пошто нам је први и основни критеријум квалитет материјала, уз новчану помоћ смо успели да набавимо квалитетне сировине, које купујемо само од овлашћених увозника“, каже нам Андреа.
Размена искустава и контакт са другим мамама предузетницама много јој значи. Саветује свим женама које размишљају да покрену сопствени бизнис да никако не одустају и да искрено верују у свој успех, иако има много проблема, препрека, правих и погрешних савета.