Предузетници окупљени око идеје нове врсте превоза желели су да понуде нешто ново и другачије. Један од њих имао је већ искуства са „Убер“ превозом у Америци, што им је помогло да на прави начин, у складу са ситуацијом на терену, развијају данас врло сложену апликацију. Кориснички је прилагођена андроид и ајфон телефону, док за возаче постоји андроид апликација. Све апликације у реалном времену комуницирају са сервером, који бележи све позиве и информације.
А како функционише апликација? „Врло једноставно“, објашњава један од оснивача Александар Вучић. „Када је инсталирате и уђете у њу систем вас одмах лоцира и даје вам процењено време доласка возила, преглед свих слободних возила у граду и њихову путању, можете да видите руту пута и информацију колико вожња траје и колико кошта“.
Дакле, изненађења нема. Што је вожња дужа биће јефтинија, а тарифира се увек по километру и минуту. Такође, преко Гугловог сервиса се прецизно бележе гужве у граду, па се на основу ситуације на терену одређује путања и цена, која је према Александровим речима за 20 одсто нижа преко дана, а ноћу чак 40 одсто у односу на такси превоз.
Интересовало нас је колико је тешко у Србији увести нешто ново и колико је времена требало да CAR:GO заживи? Александар се сећа да су им на почетку сви говорили да одустану, многи су их и критиковали да идеја није добра, да одустану, да неће моћи да наплате услугу. Ипак, после годину и по дана корисници су схватили да имају приступачан, комфоран, модеран превоз и сада се посао само развија у складу са њиховим потребама. На почетку су имали само пет возила и много проблема са апликацијом, а данас су, кажу, врло задовољни.
„Имамо најмодернији систем плаћања у Србији, не кешом или картицом у возилу, већ преко апликације, на клик, и то припејд, постпејд или преко рачуна компаније. Припејд плаћање је уз додавање кредита путем пеј пала или пеј сервиса или преко МТС рачуна за кориснике Телекома“, каже Александар.
Да би неко радио за CAR:GO потребно је да буде запослен код ауто-превозника, да има најмање 5 година искуства и да поседује ауто не старији од 10 година са петоро врата, који мора увек да буде чист и уредан.
„За оне који желе и имају услове да раде увек има посла. Наши возачи раде када и колико могу, а тренутно их имамо око 80, од којих 35 активних сваког дана. Осамдесет одсто од уплаћене вожње добија возач, а 20 одсто компанија“, каже Александар Вучић и додаје да возачи пролазе посебна психолошка тестирања и тест познавања града, као и полицијску и судску проверу, а у аутомобилу током вожње морају да поштују посебно прописана правила комуникације са клијентима.
„Зову нас такси за програмере“, кроз осмех нам прича Александар и објашњава да су клијенти углавном млади људи, а има и све више странаца који податке о овом виду превоза нађу на интернету и користе апликацију када дођу у Београд.
Београђани су изгледа већ прихватили нови систем превоза, а добре стране удобне вожње „на клик“ препознало је чак 80 компанија у Београду које сарађују са CAR:GO-м.