Послови

09.04.2025.

МИНИСТАРСТВО ФИНАНСИЈА

МИНИСТАРСТВО ФИНАНСИЈА

МИНИСТАРСТВО ФИНАНСИЈА

На основу члана 54. Закона о државним службеницима („Службени гласник РС“, бр. 79/05, 81/05 – исправка, 83/05 – исправка, 64/07, 67/07-исправка, 116/08, 104/09, 99/14, 94/17, 95/18, 157/20, 144/22, 13/25- УС и 19/25) и члана 9. став 1. Уредбе о интерном и јавном конкурсу за попуњавање радних места у државним органима („Сл. гласник РС“, бр. 2/19 и 67/21) и Закључка Комисије за давање сагласности за ново запошљавање и додатно радно ангажовање код корисника јавних средстава 51 број: 112-11759/2024 од 27. новембра 2024. године, оглашава

ЈАВНИ КОНКУРС
ЗА ПОПУЊАВАЊЕ ИЗВРШИЛАЧКИХ РАДНИХ МЕСТА

I Орган у коме се радна места попуњавају: Министарство финансија, Београд, Кнеза Милоша 20.

II Радна места која се попуњавају: 

1. Радно место за координацију припреме тендера и управљање пројектима и уговорима, у звању самостални саветник
Одсек за уговоре о услугама и уговоре о набавци робе, Одељење за припрему тендера и управљање пројектима и уговорима, Сектор за уговарање и финансирање програма из средстава Европске уније
1 извршилац

Опис послова: Координира припрему и расписује поступке јавних набавки у складу са планом јавних набавки; координира послове у вези са праћењем спровођења пројеката и уговора након потписивања; врши контролу извештаја (административну и на лицу места); припрема документацију за спровођење поступака јавних набавки и пружа информације потенцијалним понуђачима; прати извршење уговора и предлаже измене (анексирање) уговора; учествује у раду управних одбора и одбора за праћење; израђује извештаје из делокруга рада Одељења и обавља друге послове по налогу шефа Одсека.

Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно-научног поља друштвено-хуманистичких, техничко-технолошких или природно-математичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или на специјалистичким студијама на факултету; положен државни стручни испит; најмање 5 година радног искуства у струци; као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

2. Радно место за припрему тендера и управљање пројектима и уговорима, у звању саветник
Одсек за уговоре о услугама и уговоре о набавци робе, Одељење за припрему тендера и управљање пројектима и уговорима, Сектор за уговарање и финансирање програма из средстава Европске уније
1 извршилац

Опис послова: Припрема и расписује поступке јавних набавки; припрема документацију која подлеже контроли квалитета и ex-ante контроли Делегације Европске уније; припрема тендерску документацију; пружа информације потенцијалним понуђачима; обавља послове у вези са праћењем спровођења пројеката и уговора; врши контролу извештаја (административну и на лицу места); учествује у раду управних одбора и одбора за праћење; припрема и учествује у изради извештаја из делокруга рада Одсека и обавља друге послове по налогу шефа Одсека.

Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно-научног поља друштвено-хуманистичких, техничко-технолошких или природно-математичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или на специјалистичким студијама на факултету; положен државни стручни испит; најмање 3 године радног искуства у струци; као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

3. Радно место за припрему тендера и управљање пројектима и уговорима, у звању саветник
Одсек за грантове и твининг уговоре, Одељење за припрему тендера и управљање пројектима и уговорима, Сектор за уговарање и финансирање програма из средстава Европске уније
1 извршилац

Опис послова: Припрема и расписује поступке јавних набавки; припрема документацију која подлеже контроли квалитета и ex-ante контроли Делегације Европске уније; припрема тендерску документацију; пружа информације потенцијалним понуђачима; обавља послове у вези са праћењем спровођења пројеката и уговора; врши контролу извештаја (административну и на лицу места); учествује у раду управних одбора и одбора за праћење; припрема и учествује у изради извештаја из делокруга рада Одсека и обавља друге послове по налогу шефа Одсека. 

Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно-научног поља друштвено-хуманистичких, техничко-технолошких или природно-математичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или на специјалистичким студијама на факултету; положен државни стручни испит; најмање 3 године радног искуства у струци; као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

4. Радно место за координацију управљања уговорима прекограничне сарадње, у звању самостални саветник
Одељење за управљање уговорима прекограничне сарадње, Сектор за уговарање и финансирање програма из средстава Европске уније
1 извршилац

Опис послова: Координира припрему и расписује поступке јавних набавки за уговоре у оквиру програма прекограничне сарадње у складу са планом јавних набавки; обавља послове у вези са праћењем спровођења уговора у оквиру програма прекограничне сарадње након потписивања; врши контролу извештаја (административну и на лицу места); координира припрему документације за уговоре у оквиру програма прекограничне сарадње за спровођење поступака јавних набавки и пружа информације потенцијалним понуђачима; прати извршење уговора и предлаже измене (анексирање) уговора; учествује у раду управних одбора и одбора за праћење; припрема извештаје из делокруга рада Одељења и обавља друге послове по налогу начелника Одељења. 

Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно-научног поља друштвено-хуманистичких, техничко-технолошких или природно-математичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или на специјалистичким студијама на факултету; положен државни стручни испит; најмање 5 годинe радног искуства у струци; као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

5. Радно место за управљање уговорима прекограничне сарадње, у звању саветник
Одељење за управљање уговорима прекограничне сарадње, Сектор за уговарање и финансирање програма из средстава Европске уније
1 извршилац

Опис послова: Припрема и расписује поступке јавних набавки за уговоре у оквиру програма прекограничне сарадње; припрема документацију за уговоре у оквиру програма прекограничне сарадње која подлеже контроли квалитета и ex-ante контроли Делегације Европске уније; припрема тендерску документацију за уговоре у оквиру програма прекограничне сарадње; пружа информације потенцијалним понуђачима; обавља послове у вези са праћењем спровођења уговора у оквиру програма прекограничне сарадње; врши контролу извештаја (административну и на лицу места); учествује у раду управних одбора и одбора за праћење; припрема и учествује у изради извештаја из делокруга рада Одељења и обавља друге послове по налогу начелника Одељења.

Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно-научног поља друштвено-хуманистичких, техничко-технолошких или природно-математичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или на специјалистичким студијама на факултету; положен државни стручни испит; најмање 3 године радног искуства у струци; као и потребне компетенције за обављање послова радног места

6. Радно место за координацију спровођења поступка оцењивања понуда и уговарање пројеката у области инфраструктурног развоја, у звању самостални саветник
Одсек за организацију поступка оцењивања понуда и уговарање пројеката у области инфраструктурног развоја, Одељење за организацију поступка оцењивања понуда и уговарање, Сектор за уговарање и финансирање програма из средстава Европске уније
2 извршиоца

Опис послова: Координира припрему документације и учествује у спровођењу појединачних фаза поступка оцењивања понуда, као и у потписивању уговора; учествује у раду комисија за одабир понуда за пројекте у области инфраструктурног развоја; врши пријем, завођење и чување пријава и тендерских понуда; прикупља и припрема документа из делокруга Одсека која подлежу ex-ante контроли; врши припрему у поступку оцењивања понуда и координира поступак преговарања са циљем закључења уговора; стара се да су подаци, информације и документа у вези са процедурама за оцењивање понуда благовремено и исправно евидентирани, обрађени, заведени и архивирани; припрема и контролише извештаје по налогу шефа Одсека; обавља послове у складу са интерним процедурама и друге послове по налогу шефа Одсека.

Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно-научног поља друштвено-хуманистичких или техничко-технолошких или природно-математички наука наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или на специјалистичким студијама на факултету; положен државни стручни испит; најмање 5 године радног искуства у струци; као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

7. Радно место за координацију спровођења поступка оцењивања понуда и уговарање пројеката у области економског развоја и енергетске ефикасности, у звању самостални саветник
Група за организацију поступка оцењивања понуда и уговарање пројеката у области економског развоја и енергетске ефикасности, Одељење за организацију поступка оцењивања понуда и уговарање, Сектор за уговарање и финансирање програма из средстава Европске уније
1 извршилац

Опис послова: Координира припрему документације и учествује у спровођењу појединачних фаза поступка оцењивања понуда, као и у потписивању уговора; учествује у раду комисија за одабир понуда за пројекте у области економског развоја и енергетске ефикасности; координира пријем, завођење и чување пријава и тендерских понуда; прикупља и припрема документа из делокруга Групе која подлежу ex-ante контроли; врши припрему у поступку оцењивања понуда и преговарању са циљем закључења уговора; стара се да су подаци, информације и документа у вези са процедурама за оцењивање понуда благовремено и исправно евидентирана, обрађени, заведени и архивирани; припрема и контролише извештаје по налогу руководиоца Групе; обавља послове у складу са интерним процедурама и друге послове по налогу руководиоца Групе.

Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно-научног поља друштвено-хуманистичких, техничко-технолошких или природно-математичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или на специјалистичким студијама на факултету; положен државни стручни испит; најмање 5 година радног искуства у струци; као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

8. Радно место за координацију послова финансијског управљања, у звању самостални саветник
Одсек за финансијско управљање, Одељење за финансијско управљање, финансијску контролу и рачуноводство, Сектор за уговарање и финансирање програма из средстава Европске уније
1 извршилац

Опис послова: Координира активности које се односе на планирање потреба за средствима, укључујући израду пројекција готовинских токова; координира активности које се односе на извршење плаћања уговарачима и поштовање рокова за плаћање; припрема документацију и спроводи процедуре које се односе на управљање банковним рачунима, у складу са правилима која се примењују између Сектора и других органа државне управе; координира припрему докумената која су потребна за подношење захтева за финансијским средствима, и релевантне захтеве за плаћања; води књигу дужника, као и пропратну документацију која се доставља Националном фонду; обавља послове у складу са интерним процедурама и друге послове по налогу шефа Одсека. 

Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно-научног поља друштвено-хуманистичких, техничко-технолошких или природно-математичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или на специјалистичким студијама на факултету; положен државни стручни испит; најмање 5 година радног искуства у струци; као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

9. Радно место за послове финансијског управљања, у звању саветник
Одсек за финансијско управљање, Одељење за финансијско управљање, финансијску контролу и рачуноводство, Сектор за уговарање и финансирање програма из средстава Европске уније
1 извршилац

Опис послова: Спроводи активности које се односе на планирање потреба за средствима, укључујући израду пројекција готовинских токова; прати активности које се односе на извршење плаћања уговарачима и поштовање рокова за плаћање; припрема документацију и спроводи процедуре које се односе на управљање банковним рачунима, у складу са правилима која се примењују између Сектора и других органа државне управе; припрема сва докумената која су потребна за подношење захтева за финансијским средствима, декларација о трошковима и релевантне захтеве за плаћања; води књигу дужника, као и пропратну документацију која се доставља Националном фонду; обавља послове у складу са интерним процедурама и друге послове по налогу шефа Одсека. 

Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно-научног поља друштвено-хуманистичких или техничко-технолошких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или на специјалистичким студијама на факултету; положен државни стручни испит; најмање 3 године радног искуства у струци; као и потребне.

10. Радно место за оперативне послове финансијске контроле, у звању саветник
Одсек за финансијску контролу уговора о услугама, уговора о набавци робе и уговора о извођењу радова, Одељење за финансијско управљање, финансијску контролу и рачуноводство, Сектор за уговарање и финансирање програма из средстава Европске уније
1 извршилац

Опис послова: Обавља послове пријема и завођења фактура и захтева за плаћање као и пратеће документације коју достављају уговарачи (гаранције, потврде, полисе осигурања, финансијске извештаје као и ревизорске извештаје) код уговора о услугама, набавци робе и извођењу радова; спроводи финансијске провере (административне и на лицу места) достављене документације, у складу са правилима ЕУ као и домаћим правилима; прати поштовање рокова за плаћање од стране уговорача; учествује у припреми досијеа о плаћањима; врши потребна усклађивања финансијских података са подацима других јединица у оквиру Одељења; припрема прилоге за извештаје о напретку у спровођењу уговора; обавља послове у складу са интерним процедурама и друге послове по налогу шефа Одсека.

Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно-научног поља друштвено-хуманистичких, техничко-технолошких или природно-математичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или на специјалистичким студијама на факултету; положен државни стручни испит; најмање 3 године радног искуства у струци; као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

11. Радно место за оперативне послове финансијске контроле, у звању саветник
Одсек за финансијску контролу грантова и твининг уговора, Одељење за финансијско управљање, финансијску контролу и рачуноводство, Сектор за уговарање и финансирање програма из средстава Европске уније
1 извршилац

Опис послова: Обавља финансијске провере за грант и твининг уговоре које се односе на пријем и завођење захтева за плаћање као и пратеће документације коју достављају уговарачи (гаранције, потврде, полисе осигурања, финансијске извештаје као и ревизорске извештаје); спроводи финансијске провере (административне и на лицу места) достављене документације, у складу са правилима ЕУ као и домаћим правилима; прати поштовање рокова за плаћање од стране уговорача; учествује у припреми досијеа о плаћањима; врши потребна усклађивања финансијских података са подацима других јединица у оквиру Одељења; припрема прилоге за извештаје о напретку у спровођењу уговора; обавља послове у складу са интерним процедурама и друге послове по налогу шефа Одсека.

Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно-научног поља друштвено-хуманистичких, техничко-технолошких или природно-математичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или на специјалистичким студијама на факултету; положен државни стручни испит; најмање 3 године радног искуства у струци; као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

12. Радно место за оперативне послове финансијске контроле, у звању саветник
Одсек за финансијску контролу уговора прекограничне сарадње, Одељење за финансијско управљање, финансијску контролу и рачуноводство, Сектор за уговарање и финансирање програма из средстава Европске уније
1 извршилац

Опис послова: Обавља финансијске провере за уговоре прекограничне сарадње које се односе на пријем и завођење захтева за плаћање као и пратеће документације коју достављају уговарачи (гаранције, потврде, полисе осигурања, финансијске извештаје као и ревизорске извештаје); спроводи финансијске провере (административне и на лицу места) достављене документације, у складу са правилима ЕУ као и домаћим правилима; прати поштовање рокова за плаћање од стране уговорача; учествује у припреми досијеа о плаћањима; врши потребна усклађивања финансијских података са подацима других јединица у оквиру Одељења; припрема прилоге за извештаје о напретку у спровођењу уговора; обавља послове у складу са интерним процедурама и друге послове по налогу шефа Одсека.

Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно-научног поља друштвено-хуманистичких, техничко-технолошких или природно-математичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или на специјалистичким студијама на факултету; положен државни стручни испит; најмање 3 година радног искуства у струци; као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

13. Радно место за координацију управљања неправилностима, у звању самостални саветник
Група за интерну контролу пројеката и неправилности у оквиру ИПА, Одељење за интерну контролу пројеката, неправилности и правна питања у оквиру ИПА, Сектор за уговарање и финансирање програма из средстава Европске уније
1 извршилац

Опис послова: Координира и врши проверу пријављених неправилности и сигнала о неправилностима у складу са интерним процедурама; координира израду стратешког и годишњег плана за интерну контролу ИПА пројеката; учествује у идентификацији оперативних ризика и потенцијалних сумњи на превару у оквиру пројеката; припрема и води Регистар неправилности и на захтев, прослеђује ревизорским телима; учествује у идентификацији и процени ризичних области пословних процеса унутар Сектора и ризичних пројеката; пружа упутства везана за припрему формулара за пријаву неправлиности запосленима у Сектору и прати њихово спровођење; обавља и друге послове по налогу руководиоца Групе.

Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно-научног поља друштвено-хуманистичких, техничко-технолошких или природно-математичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или на специјалистичким студијама на факултету; положен државни стручни испит; најмање 5 година радног искуства у струци; као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

14. Радно место - руководилац Групе, у звању саветник
Група за управљање документацијом, Сектор за уговарање и финансирање програма из средстава Европске уније
1 извршилац

Опис послова: Руководи, организује, координира и планира рад државних службеника у Групи; даје обавештења организационим јединицама Сектора о кретању докумената везаних за спровођење програма који се финансирају из средстава Европске Уније; врши супервизију попуњених контролних листи од стране државних службеника у Групи, а у складу са интерним процедурама; предлаже унапређење и измене постојећег система управљања документацијом, а у складу са ЕУ прописима, интерним процедурама и законима РС; прати успостављање електронског система за управљање документацијом; сарађује са организационим јединицама Сектора у вези кретања, управљања и дигитализацијом документације; обавештава организационе јединице Сектора у погледу комплетности решених предмета, а у складу са интерним процедурама и ЕУ стандардима; учествује и координира израду анализа и извештаја из делокруга рада Групе; прати примену ЕУ и интерних процедура, као и законске регулативе и предлаже мере за унапређење рада Групе; обавља послове у складу са интерним процедурама и друге послове по налогу помоћника министра.

Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно-научног поља друштвено-хуманистичких, природно-математичких или техничко-технолошких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или на специјалистичким студијама на факултету; положен државни стручни испит; најмање 3 године радног искуства у струци, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

15. Радно место за послове управљања и дигитализације документације, у звању млађи саветник
Група за управљање документацијом, Сектор за уговарање и финансирање програма из средстава Европске уније
1 извршилац

Опис послова: Обавља послове разврставања предмета и тендерских понуда, а у складу са ЕУ прописима и стандардима, као и интерним процедурама; управља документацијом организационих јединица Сектора у вези спровођења програма у оквиру индиректног система управљања средствима ЕУ, а у складу са домаћим и ЕУ прописима и стандардима и разврстава по унутрашњим организационим јединицама Сектора; проверава докуметацију и обавештава организационе јединице Сектора у погледу комплетности и исправности поднете документације, а у складу са интерним процедурама и ЕУ стандардима; попуњава контролне листе; уноси податке у базу података везане за спровођење програма који се финансирају из средстава Европске Уније; врши пријем решених предмета везаних за спровођење програма који се финансирају из средстава Европске уније од организационих јединица Сектора; предлаже мере за унапређење процеса дигитализације документације у оквиру индиректног система управљања средствима ЕУ; учествује у успостављању електронског система за управљање документацијом; припрема извештаје и анализе из делокруга Групе; обавља и друге послове у складу са интерним процедурама, као и по налогу руководиоца Групе.

Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно-научног поља друштвено-хуманистичких, природно-математичких или техничко-технолошких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или на специјалистичким студијама на факултету; положен државни стручни испит; најмање једну годину радног искуства у струци или најмање пет година радног стажа у државним органима; као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

III Место рада за сва извршилачка радна места: Београд.

IV Фазе изборног поступка и учешће кандидата:
Изборни поступак спроводи се из више обавезних фаза у којима се проверавају опште функционалне, посебне функционалне и понашајне компетенције и фазе у којој се спроводи интервју са комисијом. 

У изборном поступку проверавају се:
1. Опште функционалне компетенције, и то:
- Организација и рад државних органа Републике Србије – провераваће се писмено (путем теста),
- Дигитална писменост – провераваће се решавањем задатака (практичним радом на рачунару),
- Пословна комуникација – провераваће се писмено (путем симулације).

Напомена: У погледу провере опште функционалне компетенције Дигитална писменост, ако поседујете важећи сертификат, потврду или други одговарајући доказ о познавању рада на рачунару, на траженом нивоу и желите да на основу њега будете ослобођени тестирања компетенције – Дигитална писменост, неопходно је да уз пријавни образац (уредно и у потпуности попуњен у делу *Рад на рачунару), доставите и тражени доказ у оригиналу или овереној фотокопији. Комисија ће на основу приложеног доказа донети одлуку да ли може или не може да прихвати доказ који сте приложили уместо тестовне провере. 

Информације o материјалимa за припрему кандидата за проверу општих функционалних компетенција могу се наћи на сајту Службе за управљање кадровима, www.suk.gov.rs.

2. Посебне функционалне компетенције: Посебне функционалне компетенције за радно место под редним бројем 1:
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место - планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Уредба о управљању програмима претприступне помоћи Европске уније у оквиру инструмента за претприступну помоћ (ИПА III) за период 2021-2027. године) - провераваће се путем писане симулације;
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место - прописи из делокруга радног места (Зaкон о потврђивању Оквирног споразума о финансијском партнерству између Републике Србије коју заступа Влада Републике Србије и Европскe комисијe о правилима за спровођење финансијске помоћи Европске уније Републици Србији у оквиру инструмента за претприступну помоћ (ИПА III); ПРАГ – Практични водич кроз процедуре уговарања помоћи ЕУ) - провераваће се путем писане симулације;
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место – страни језик (енглески језик ниво Б2) - провераваће се писано (путем теста).

Посебне функционалне компетенције за радно место под редним бројем 2:
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место - планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Уредба о управљању програмима претприступне помоћи Европске уније у оквиру инструмента за претприступну помоћ (ИПА III) за период 2021-2027. године) - провераваће се путем писане симулације;
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место - прописи из делокруга радног места (Зaкон о потврђивању Оквирног споразума о финансијском партнерству између Републике Србије коју заступа Влада Републике Србије и Европскe комисијe о правилима за спровођење финансијске помоћи Европске уније Републици Србији у оквиру инструмента за претприступну помоћ (ИПА III); ПРАГ – Практични водич кроз процедуре уговарања помоћи ЕУ) - провераваће се путем писане симулације;
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место – страни језик (енглески језик ниво Б2) - провераваће се писано (путем теста).

Посебне функционалне компетенције за радно место под редним бројем 3:
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место - планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Уредба о управљању програмима претприступне помоћи Европске уније у оквиру инструмента за претприступну помоћ (ИПА III) за период 2021-2027. године) - провераваће се путем писане симулације;
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место - прописи из делокруга радног места (Зaкон о потврђивању Оквирног споразума о финансијском партнерству између Републике Србије коју заступа Влада Републике Србије и Европскe комисијe о правилима за спровођење финансијске помоћи Европске уније Републици Србији у оквиру инструмента за претприступну помоћ (ИПА III); ПРАГ – Практични водич кроз процедуре уговарања помоћи ЕУ) - провераваће се путем писане симулације;
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место – страни језик (енглески језик ниво Б2) - провераваће се писано (путем теста).

Посебне функционалне компетенције за радно место под редним бројем 4:
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место - планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Уредба о управљању програмима претприступне помоћи Европске уније у оквиру инструмента за претприступну помоћ (ИПА III) за период 2021-2027. године) - провераваће се путем писане симулације;
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место - прописи из делокруга радног места (Зaкон о потврђивању Оквирног споразума о финансијском партнерству између Републике Србије коју заступа Влада Републике Србије и Европскe комисијe о правилима за спровођење финансијске помоћи Европске уније Републици Србији у оквиру инструмента за претприступну помоћ (ИПА III); ПРАГ – Практични водич кроз процедуре уговарања помоћи ЕУ) - провераваће се путем писане симулације;
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место – страни језик (енглески језик ниво Б2) - провераваће се писано (путем теста).

Посебне функционалне компетенције за радно место под редним бројем 5:
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место - планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Уредба о управљању програмима претприступне помоћи Европске уније у оквиру инструмента за претприступну помоћ (ИПА III) за период 2021-2027. године) - провераваће се путем писане симулације;
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место - прописи из делокруга радног места (Зaкон о потврђивању Оквирног споразума о финансијском партнерству између Републике Србије коју заступа Влада Републике Србије и Европскe комисијe о правилима за спровођење финансијске помоћи Европске уније Републици Србији у оквиру инструмента за претприступну помоћ (ИПА III); ПРАГ – Практични водич кроз процедуре уговарања помоћи ЕУ) - провераваће се путем писане симулације;
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место – страни језик (енглески језик ниво Б2) - провераваће се писано (путем теста).

Посебне функционалне компетенције за радно место под редним бројем 6:
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место - планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Уредба о управљању програмима претприступне помоћи Европске уније у оквиру инструмента за претприступну помоћ (ИПА III) за период 2021-2027. године) - провераваће се путем писане симулације;
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место - прописи из делокруга радног места (Зaкон о потврђивању Оквирног споразума о финансијском партнерству између Републике Србије коју заступа Влада Републике Србије и Европскe комисијe о правилима за спровођење финансијске помоћи Европске уније Републици Србији у оквиру инструмента за претприступну помоћ (ИПА III); ПРАГ – Практични водич кроз процедуре уговарања помоћи ЕУ) - провераваће се путем писане симулације;
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место – страни језик (енглески језик ниво Б2) - провераваће се писано (путем теста).

Посебне функционалне компетенције за радно место под редним бројем 7:
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место - планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Уредба о управљању програмима претприступне помоћи Европске уније у оквиру инструмента за претприступну помоћ (ИПА III) за период 2021-2027. године) - провераваће се путем писане симулације;
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место - прописи из делокруга радног места (Зaкон о потврђивању Оквирног споразума о финансијском партнерству између Републике Србије коју заступа Влада Републике Србије и Европскe комисијe о правилима за спровођење финансијске помоћи Европске уније Републици Србији у оквиру инструмента за претприступну помоћ (ИПА III); ПРАГ – Практични водич кроз процедуре уговарања помоћи ЕУ) - провераваће се путем писане симулације;
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место – страни језик (енглески језик ниво Б2) - провераваће се писано (путем теста).

Посебне функционалне компетенције за радно место под редним бројем 8:
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место - планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Уредба о управљању програмима претприступне помоћи Европске уније у оквиру инструмента за претприступну помоћ (ИПА III) за период 2021-2027. године) - провераваће се путем писане симулације;
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место - прописи из делокруга радног места (Зaкон о потврђивању Оквирног споразума о финансијском партнерству између Републике Србије коју заступа Влада Републике Србије и Европскe комисијe о правилима за спровођење финансијске помоћи Европске уније Републици Србији у оквиру инструмента за претприступну помоћ (ИПА III); ПРАГ – Практични водич кроз процедуре уговарања помоћи ЕУ) - провераваће се путем писане симулације;
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место – страни језик (енглески језик ниво Б2) - провераваће се писано (путем теста).

Посебне функционалне компетенције за радно место под редним бројем 9:
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место - планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Уредба о управљању програмима претприступне помоћи Европске уније у оквиру инструмента за претприступну помоћ (ИПА III) за период 2021-2027. године) - провераваће се путем писане симулације;
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место - прописи из делокруга радног места (Зaкон о потврђивању Оквирног споразума о финансијском партнерству између Републике Србије коју заступа Влада Републике Србије и Европскe комисијe о правилима за спровођење финансијске помоћи Европске уније Републици Србији у оквиру инструмента за претприступну помоћ (ИПА III); ПРАГ – Практични водич кроз процедуре уговарања помоћи ЕУ) - провераваће се путем писане симулације;
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место – страни језик (енглески језик ниво Б2) - провераваће се писано (путем теста).

Посебне функционалне компетенције за радно место под редним бројем 10:
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место - планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Уредба о управљању програмима претприступне помоћи Европске уније у оквиру инструмента за претприступну помоћ (ИПА III) за период 2021-2027. године) - провераваће се путем писане симулације;
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место - прописи из делокруга радног места (Зaкон о потврђивању Оквирног споразума о финансијском партнерству између Републике Србије коју заступа Влада Републике Србије и Европскe комисијe о правилима за спровођење финансијске помоћи Европске уније Републици Србији у оквиру инструмента за претприступну помоћ (ИПА III); ПРАГ – Практични водич кроз процедуре уговарања помоћи ЕУ) - провераваће се путем писане симулације;
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место – страни језик (енглески језик ниво Б2) - провераваће се писано (путем теста).

Посебне функционалне компетенције за радно место под редним бројем 11:
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место - планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Уредба о управљању програмима претприступне помоћи Европске уније у оквиру инструмента за претприступну помоћ (ИПА III) за период 2021-2027. године) - провераваће се путем писане симулације;
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место - прописи из делокруга радног места (Зaкон о потврђивању Оквирног споразума о финансијском партнерству између Републике Србије коју заступа Влада Републике Србије и Европскe комисијe о правилима за спровођење финансијске помоћи Европске уније Републици Србији у оквиру инструмента за претприступну помоћ (ИПА III); ПРАГ – Практични водич кроз процедуре уговарања помоћи ЕУ) - провераваће се путем писане симулације;
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место – страни језик (енглески језик ниво Б2) - провераваће се писано (путем теста).

Посебне функционалне компетенције за радно место под редним бројем 12:
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место - планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Уредба о управљању програмима претприступне помоћи Европске уније у оквиру инструмента за претприступну помоћ (ИПА III) за период 2021-2027. године) - провераваће се путем писане симулације;
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место - прописи из делокруга радног места (Зaкон о потврђивању Оквирног споразума о финансијском партнерству између Републике Србије коју заступа Влада Републике Србије и Европскe комисијe о правилима за спровођење финансијске помоћи Европске уније Републици Србији у оквиру инструмента за претприступну помоћ (ИПА III); ПРАГ – Практични водич кроз процедуре уговарања помоћи ЕУ) - провераваће се путем писане симулације;
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место – страни језик (енглески језик ниво Б2) - провераваће се писано (путем теста).

Посебне функционалне компетенције за радно место под редним бројем 13:
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место - планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Уредба о управљању програмима претприступне помоћи Европске уније у оквиру инструмента за претприступну помоћ (ИПА III) за период 2021-2027. године) - провераваће се путем писане симулације;
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место - прописи из делокруга радног места (Зaкон о потврђивању Оквирног споразума о финансијском партнерству између Републике Србије коју заступа Влада Републике Србије и Европскe комисијe о правилима за спровођење финансијске помоћи Европске уније Републици Србији у оквиру инструмента за претприступну помоћ (ИПА III); ПРАГ – Практични водич кроз процедуре уговарања помоћи ЕУ) - провераваће се путем писане симулације;
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место – страни језик (енглески језик ниво Б2) - провераваће се писано (путем теста).

Посебне функционалне компетенције за радно место под редним бројем 14:
- Посебна функционална компетенција у одређеној области рада - послови руковођења (организационо понашање) - провераваће се путем писане симулације.
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место – планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Директива о начину поступања запослених са поштом и осталим актима) - провераваће се путем писане симулације.
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место – прописи из делокруга радног места (Уредба о канцеларијском пословању органа државне управе) - провераваће се путем писане симулације.
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место – страни језик (енглески језик ниво Б1) - провераваће се писано (путем теста).

Посебне функционалне компетенције за радно место под редним бројем 15:
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место – планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Директива о начину поступања запослених са поштом и осталим актима) - провераваће се путем писане симулације.
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место – прописи из делокруга радног места (Уредба о канцеларијском пословању органа државне управе) - провераваће се путем писане симулације.
- Посебна функционална компетенција за одређено радно место – страни језик (енглески језик ниво Б1) - провераваће се писано (путем теста).

У погледу провере посебне функционалне компетенције за одређено радно место – страни језик, ако учесник конкурса поседује важећи сертификат, потврду или други одговарајући доказ о поседовању знања страног језика који је тражен конкурсом, и жели да на основу њега буде ослобођен тестирања компетенције – Страни језик, неопходно је да уз пријавни образац (уредно и у потпуности попуњен у делу *Знање страних језика који су тражени конкурсом), достави и тражени доказ у оригиналу или овереној фотокопији. Комисија може одлучити да се кандидату изврши провера наведене компетенције, ако увидом у достављени доказ не може потпуно да оцени поседовање ове компетенције.

Информације о материјалима за припрему кандидата за проверу посебних функционалних компетенција могу се наћи на сајту Министарства финансија www.mfin.gov.rs.

3. Понашајне компетенције: Понашајне компетенције за радно место под редним бројем 14: (управљање информацијама; управљање задацима и остваривање резултата; оријентација ка учењу и променама; изградња и одржавање професионалних односа; савесност, посвећеност и интегритет и управљање људским ресурсима) - провераваће се путем психометријских тестова и интервјуа базираног на компетенцијама. За сва остала радна места понашајне компетенције (управљање информацијама; управљање задацима и остваривање резултата; оријентација ка учењу и променама; изградња и одржавање професионалних односа и савесност, посвећеност и интегритет) - провераваће се путем психометријских тестова и интервјуа базираног на компетенцијама.

4. Интервју са комисијом и вредновање кандидата: Процена мотивације за рад на радном месту и прихватање вредности државних органа - провераваће се путем интервјуа са комисијом (усмено).

V Рок за подношење пријава: рок за подношење пријава је осам дана и почиње да тече наредног дана од дана објављивања у периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање – листу „Послови“.

VI Пријава на јавни конкурс: врши се на Обрасцу пријаве који је доступан на интернет презентацији Службе за управљање кадровима и Министарства финансија или у штампаној верзији у писарници Министарства финансија, Кнеза Милоша бр. 20.
Приликом предаје пријаве на јавни конкурс, пријава добија шифру под којом подносилац пријаве учествује у даљем изборном поступку. 
Подносиоци пријаве се обавештавају о додељеној шифри у року од три дана од пријема пријаве, достављањем наведеног податка на начин који је у пријави назначио за доставу обавештења.

VII Докази које прилажу кандидати који су успешно прошли фазе изборног поступка пре интервјуа са конкурсном комисијом: оригинал или оверена фотокопија уверења о држављанству; оригинал или оверена фотокопија извода из матичне књиге рођених; оригинал или оверена фотокопија дипломе којом се потврђује стручна спрема; оригинал или оверена фотокопија доказа о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима (кандидати са положеним правосудним испитом уместо доказа о положеном државном стручном испиту, подносе доказ о положеном правосудном испиту); оригинал или оверена фотокопија доказа о радном искуству у струци (потврда, решење и други акти из којих се види на којим пословима, у ком периоду и са којом стручном спремом је стечено радно искуство). Државни службеник који се пријављује на јавни конкурс, уместо уверења о држављанству и извода из матичне књиге рођених подноси решење о распоређивању или премештају на радно место у органу у коме ради или решење да је нераспоређен.
Сви докази прилажу се у оригиналу или фотокопији која је оверена код јавног бележника (изузетно у градовима и општинама у којима нису именовани јавни бележници, приложени докази могу бити оверени у основним судовима, судским јединицама, пријемним канцеларијама основних судова, односно општинским управама као поверени посао). Као доказ се могу приложити и фотокопије докумената које су оверене пре 1. марта 2017. године у основним судовима, односно општинскоj управи. 

Напомена: Документа о чињеницама о којима се води службена евиденција су: уверење о држављанству, извод из матичне књиге рођених, уверење о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима, односно уверење о положеном правосудном испиту.
Законом о општем управном поступку („Службени гласник РС“, број 18/16, 95/18 – аутентично тумачење и 2/23 - УС) је, између осталог, прописано да су органи у обавези да по службеној дужности, када је то неопходно за одлучивање, у складу са законским роковима, бесплатно размењују, врше увид, обрађују и прибављају личне податке о чињеницама садржаним у службеним евиденцијама, осим ако странка изричито изјави да ће податке прибавити сама. Потребно је да учесник конкурса у делу Изјава*, у обрасцу пријаве, заокружи на који начин жели да се прибаве његови подаци из службених евиденција.

VIII Рок за подношење доказа: кандидати који су успешно прошли претходне фазе изборног поступка, пре интервјуа са конкурсном комисијом позивају се да у року од пет радних дана од дана пријема обавештења доставе наведене доказе који се прилажу у конкурсном поступку. 
Кандидати који не доставе наведене доказе који се прилажу у конкурсном поступку, односно који на основу достављених или прибављених доказа не испуњавају услове за запослење, писмено се обавештавају да су искључени из даљег изборног поступка. Докази се достављају на адресу Министарства финансија, Београд, Кнеза Милоша бр. 20.

IX Датум и место провере компетенција учесника конкурса у изборном поступку: са учесницима конкурса чије су пријаве благовремене, допуштене, разумљиве, потпуне и који испуњавају услове предвиђене огласом о јавном конкурсу, на основу података наведених у обрасцу пријаве на конкурс, изборни поступак ће се спровести, почев од 15. маја 2025. године, о чему ће учесници конкурса бити обавештени на бројеве телефона или електронске адресе које су навели у својим пријавама.
Провера општих функционалних компетенција, посебних функционалних компетенција и понашајних компетенција ће се обавити у Служби за управљање кадровима, у Палати „Србија“, Нови Београд, Булевар Михајла Пупина број 2 (источно крило). Интервју са конкурсном комисијом ће се обавити у просторијама Министарства финансија, Кнеза Милоша бр. 20. у Београду. Учесници конкурса који су успешно прошли једну фазу изборног поступка обавештавају се о датуму, месту и времену спровођења наредне фазе изборног поступка на контакте (бројеве телефона или електрoнске адресе), које наведу у својим пријавама.

X Општи услови за запослење: држављанство Републике Србије; да је учесник конкурса пунолетан; да учеснику конкурса раније није престајао радни однос у државном органу због теже повреде дужности из радног односа и да није осуђиван на казну затвора од најмање шест месеци.

XI Трајање радног односа: За сва радна места радни однос се заснива на неодређено време.

XII Лица која су задужена за давање обавештења: Наташа Костић тел. 011/765-2034 и Татјана Јовановић, тел: 011/765-2359.

XIII Адреса на коју се подноси попуњен образац пријаве на конкурс: Пријаве на конкурс шаљу се поштом или предају непосредно на писарници Министарства финансија, Кнеза Милоша 20, Београд, са назнаком „За јавни конкурс за попуњавање извршилачких радних места”. 

Напоменe: Чланом 9. Закона о државним службеницима прописано је да су кандидатима при запошљавању у државни орган под једнаким условима доступна сва радна места и да се избор кандидата врши на основу провере компетенција. Кандидати који први пут заснивају радни однос у државном органу подлежу пробном раду од 6 месеци. Кандидати без положеног државног стручног испита примају се на рад под условом да тај испит положе до окончања пробног рада. Кандидати са положеним државним стручним испитом немају предност у изборном поступку у односу на кандидате без положеног државног стручног испита. Пробни рад је обавезан за све који први пут заснивају радни однос у државном органу. Пробни рад за радни однос на неодређено време траје шест месеци. Државни службеник на пробном раду који је засновао радни однос на неодређено време и државни службеник који је засновао радни однос на неодређено време, а који нема положен државни стручни испит, полаже државни стручни испит у року од шест месеци од дана заснивања радног односа.

Неблаговремене, недопуштене, неразумљиве или непотпуне пријаве, биће одбачене решењем конкурсне комисије. Јавни конкурс спроводи Конкурсна комисија коју је именовао министар финансија. Овај конкурс се објављује на интернет презентацији и огласној табли Министарства финансија, на интерент презентацији Службе за управљање кадровима, на порталу е-управе, на интернет презентацији, огласној табли и периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање. Сви изрази, појмови, именице, придеви и глаголи у овом огласу који су употребљени у мушком граматичком роду, односе се без дискриминације и на особе женског пола.