Послови

17.08.2022.

МИНИСТАРСТВО ЗА РАД, ЗАПОШЉАВАЊЕ, БОРАЧКА И СОЦИЈАЛНА ПИТАЊА

МИНИСТАРСТВО ЗА РАД, ЗАПОШЉАВАЊЕ, БОРАЧКА И СОЦИЈАЛНА ПИТАЊА

МИНИСТАРСТВО ЗА РАД, ЗАПОШЉАВАЊЕ, БОРАЧКА И СОЦИЈАЛНА ПИТАЊА

На основу члана 54 Закона о државним службеницима („Службени гласник РС“, бр. 79/05, 81/05 - исправка, 83/05 - исправка, 64/07, 67/07 - исправка, 116/08, 104/09, 99/14, 94/17 и 95/18) и члана 9 став 1 Уредбе о интерном и јавном конкурсу за попуњавање радних места у државним органима („Службени гласник РС“, број 2/19 и 67/2021), оглашава

ЈАВНИ КОНКУРС
ЗА ПОПУЊАВАЊЕ ИЗВРШИЛАЧКИХ РАДНИХ МЕСТА
У МИНИСТАРСТВУ ЗА РАД, ЗАПОШЉАВАЊЕ, БОРАЧКА И СОЦИЈАЛНА ПИТАЊА

I Орган у коме се попуњавају радна места: Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања, Немањина 22-26, Београд.

II Радна места која се попуњавају:

1. Радно место за подршку нормативним и управним пословима у области рада, звање млађи саветник
Одсек за нормативне и студијско-аналитичке послове у области рада, Сектор за рад и запошљавање
1 извршилац

Опис посла: учествује у прикупљању података и информација приликом израде закона и других прописа и стратешке документације из надлежности рада Одсека, учествује у припреми извештаја и информација о примени прописа и стању у области рада из надлежности Одсека, учествује у прикупљању података и информација и обавља друге припремне радње у вези са спровођењем радног законодавства и међународне сарадње у области рада, води све евиденције у областима у надлежности рада Одсека, обавља све остале послове по налогу шефа Одсека.

Услови: стечено високо образовање из научне области правне науке на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, положен државни стручни испит, најмање једну годину радног искуства у струци или најмање пет година радног стажа у државним органима, потребне компетенције за рад на радном месту.

2. Радно место инспектор социјалне заштите за надзор над радом покрајинског и градског органа у повереним пословима, звање самостални саветник
Одељење за инспекцијски надзор, Сектор за социјалну заштиту
2 извршиоца

Опис посла: спроводи инспекцијски надзор и превентивно деловање, поступа по представкама и извештава подносиоце о предузетим радњама и мерама и даје обавештења странкама, подноси пријаве надлежним органима у складу са својим овлашћењима и закључује споразуме о признавању прекршаја, води евиденције о извршеним инспекцијским надзорима, врши инспекцијски надзор над радом органа (покрајина и град) којима је поверено вршење инспекцијског надзора и предузима одговарајуће мере, даје предлоге за увођење нових облика и метода рада и едукацију сарадника у установама социјалне заштите за примену истих и учествује у реализацији развојних пројеката у области социјалне заштите, учествује у креирању политике развоја нових облика подршке деци, одраслим и старијим лицима у систему социјалне заштите, врши послове везане за надзор над законитошћу рада у установама и других правних и физичких лица који обављају делатност социјалне заштите и врши контролу испуњености услова у погледу простора, опреме и потребних стручних и других радника за обављање делатности социјалне заштите, психолошке делатности, послове издавања, суспензије и одузимања лиценце организацијама социјалне заштите, врши контролу поступка пријема корисника у установу социјалне заштите за смештај корисника у погледу категорије корисника и капацитета установе и прописаних евиденција у области социјалне заштите и разматра приговоре на рад установа социјалне заштите од стране корисника, запослених, грађана и других институција и предузима одговарајуће мере, обавља друге послове које одреди начелник Одељења.

Услови: стечено високо образовање из научне области правних наука, политичких наука, психолошких наука, социолошких наука или педагошких и андрагошких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, положен државни стручни испит, положен испит за инспекторе, радно искуство у струци од најмање пет година, потребне компетенције за рад на радном месту.

3. Радно место инспектор социјалне заштите, звање саветник
Одељење за инспекцијски надзор, Сектор за социјалну заштиту
2 извршиоца

Опис посла: спроводи инспекцијски надзор и превентивно деловање, поступа по представкама и извештава подносиоце о предузетим радњама и мерама и даје обавештења странкама, подноси пријаве надлежним органима у складу са својим овлашћењима и закључује споразуме о признавању прекршаја, води евиденције о извршеним инспекцијским надзорима, учествује у вршењу послове инспекцијског надзора над радом установа, других правних и физичких лица која обављају делатност социјалне заштите у погледу примене закона, других прописа и општих аката и учествује у вршењу контроле испуњености услова у погледу простора, опреме и потребних стручних и других радника за обављање делатности социјалне заштите и психолошке делатности и учествује у вршењу послове издавања, суспензије и одузимања лиценце организацијама социјалне заштите, стара се о поступку пријема корисника у установу социјалне заштите за смештај корисника у погледу категорије корисника и капацитета установе и учествује у вршењу контроле прописаних евиденција у области социјалне заштите, учествује у разматрању приговора на рад установа социјалне заштите и других пружалаца услуга социјалне заштите од стране корисника, запослених, грађана и других институција и предузима одговарајуће мере, прикупља и припрема за разматрање захтеве за давање сагласности за смештај у интернате  средњих школа и трошкове оспособљавања деце и омладине ометене у развоју, обавља све остале послове по налогу начелника Одељења.

Услови: стечено високо образовање из научне области правних наука, политичких наука, психолошких наука, социолошких наука или педагошких и андрагошких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, положен државни стручни испит, положен испит за инспекторе, радно искуство у струци од најмање три године, потребне компетенције за рад на радном месту.

III Место рада: Београд (за сва радна места).

IV Врста радног односа: радна места попуњавају се заснивањем радног односа на неодређено време.

V Фазе изборног поступка и учешће кандидата: Изборни поступак спроводи се из више обавезних фаза у којима се проверавају опште функционалне, посебне функционалне и понашајне компетенције и фазе у којој се спроводи интервју са комисијом.

Кандидатима који учествују у изборном поступку прво се проверавају опште функционалне компетенције.

У изборном поступку за сва извршилачка радна места проверавају се: 

Опште функционалне компетенције, и то:
•    организација и рад државних органа РС - провераваће се путем теста (писмено);
•    дигитална писменост - провераваће се решавањем задатака (практичним радом на рачунару);
•    пословна комуникација- провераваће се путем симулације (писмено).

Напомена: У погледу провере опште функционалне компетенције „дигитална писменост“, ако поседујете важећи сертификат, потврду или други одговарајући доказ о познавању рада на рачунару, на траженом нивоу и желите да на основу њега будете ослобођени тестирања компетенције – дигитална писменост, неопходно је да уз пријавни образац (уредно и у потпуности попуњен у делу *Рад на рачунару), доставите и тражени доказ у оригиналу или овереној фотокопији.
Комисија ће на основу приложеног доказа донети одлуку да ли може или не може да прихвати доказ који сте приложили уместо тестовне провере. 

Информације о материјалима за припрему кандидата за проверу општих функционалних компетенција могу се наћи на интернет презентацији Службе за управљање кадровима, www.suk.gov.rs.

VI Провера посебних функционалних компетенција: Након пријема извештаја о резултатима провере општих функционалних компетенција, међу кандидатима који су испунили мерила за проверу општих функционалних компетенција, врши се провера посебних функционалних компетенција, и то:

Посебне функционалне компетенције које се проверавају у изборном поступку за радно место под редним бројем 1:
- Посебна функционална компетенција за област рада – Нормативни послови (Законодавни процес и Примена номотехничких и правно-техничких правила за израду правних аката (усаглашеност прописа и општих аката у правном систему) - провераваће се писано путем симулације.
- Посебна функционална компетенција за област рада – Студијско - аналитички послови (прикупљање и обрада података из различитих извора укључујући и способност критичког вредновања и анализирања доступних информација) - провераваће се писано путем симулације.
- Посебна функционална компетенција за радно место - професионално окружење, прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о раду) - провераваће се писано путем симулације.

Посебне функционалне компетенције које се проверавају у изборном поступку за радно место под редним бројем 2:
- Посебна функционална компетенција за област рада - Инспекцијски послови (oпшти управни поступак и управни спорови, поступак инспекцијског надзора и основе методологије анализе ризика) - провераваће се писано путем симулације.
- Посебна функционална компетенција за радно место - професионално окружење, прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о социјалној заштити) - провераваће се писано путем симулације.
- Посебна функционална компетенција за радно место - релевантни прописи из делокруга радног места (Закон о раду) - провераваће се писано путем симулације.

Посебне функционалне компетенције које се проверавају у изборном поступку за радно место под редним бројем 3:
- Посебна функционална компетенција за област рада - Инспекцијски послови (oпшти управни поступак и управни спорови, поступак инспекцијског надзора и основе методологије анализе ризика) - провераваће се писано путем симулације.
- Посебна функционална компетенција за радно место - професионално окружење, прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о социјалној заштити) - провераваће се писано путем симулације.
- Посебна функционална компетенција за радно место - релевантни прописи из делокруга радног места (Закон о раду) - провераваће се писано путем симулације.


VII Провера понашајних компетенција за сва извршилачка радна места: Понашајне компетенције (управљање информацијама, управљање задацима и остваривање резултата, оријентација ка учењу и променама, изградња и одржавање професионалних односа, савесност, посвећеност и интегритет) - провераваће се путем психометријских тестова и интервјуа базираног на компетенцијама.

VIII Интервју са комисијом и вредновање кандидата за сва извршилачка радна места: Процена мотивације за рад на радном месту и прихватање вредности државних органа - провераваће се путем интервјуа са комисијом (усмено).

IX Адреса на коју се подноси попуњен образац пријаве за јавни конкурс: Образац пријаве на конкурс шаље се поштом или непосредно на адресу Министарства за рад, запошљавање, борачка и социјална питања, Немањина 22-26, Београд, са назнаком „За јавни конкурс за попуњавање извршилачког радног места”.

X Лица која су задужена за давање обавештења о јавном конкурсу: Јелена Шекуљица и Олга Пуљевић, тел. 011/3613-490, Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања, од 10.00 до 13.00 часова.

XI Општи услови за запослење: држављанство Републике Србије; да је учесник конкурса пунолетан; да учеснику конкурса раније није престајао радни однос у државном органу због теже повреде дужности из радног односа и да није осуђиван на казну затвора од најмање шест месеци.

XII Датум оглашавања: 17. август 2022. године.

XIII Рок за подношење пријава на јавни конкурс је осам дана и почиње да тече дана 18. августа 2022. године и истиче дана 24. августа 2022. године.

XIV Пријава на јавни конкурс врши се на одговарајућем Обрасцу пријаве који је приложен уз текст овог конкурса и који је саставни део Уредбе о интерном и јавном конкурсу за попуњавање радних места у државним органима („Службени гласник РС“ број 2/2019 и 67/2021). Образац пријаве је доступан на интернет презентацији Службе за управљање кадровима www.suk.gov.rs, на интернет презентацији Министарства за рад, запошљавање, борачка и социјална питања www.minrzs.gov.rs, на порталу е-управе, на интернет презентацији Националне службе за запошљавање или у штампаној верзији на писарници Министарства за рад, запошљавање, борачка и социјална питања, Београд, Немањина 22-26.

Приликом предаје пријаве на јавни конкурс, пријава добија шифру под којом подносилац пријаве учествује у даљем изборном поступку.

Подносилац пријаве се обавештава о додељеној шифри у року од три дана од пријема пријаве, достављањем наведеног податка на начин који је у пријави назначио за доставу обавештења.

Напомена: Пример правилно попуњеног обрасца пријаве се може погледати на блогу Службе за управљање кадровима (https://kutak.suk.gov.rs/vodic-za-kandidate) у одељку “Образац пријаве”.

XV Докази које прилажу кандидати који су успешно прошли фазе изборног поступка пре интервјуа са Конкурсном комисијом: оригинал или оверена фотокопија уверења о држављанству; оригинал или оверена фотокопија извода из матичне књиге рођених; оригинал или оверена фотокопија дипломе којом се потврђује стручна спрема; оригинал или оверена фотокопија доказа о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима (кандидати са положеним правосудним испитом уместо доказа о положеном државном стручном испиту, подносе доказ о положеном правосудном испиту); оригинал или оверена фотокопија доказа о радном искуству у струци (потврда, решење и други акти из којих се види на којим пословима, у ком периоду и са којом стручном спремом је стечено радно искуство).

Државни службеник који се пријављује на јавни конкурс, уместо уверења о држављанству и извода из матичне књиге рођених подноси решење о распоређивању или премештају на радно место у органу у коме ради или решење да је нераспоређен. 

Сви докази се прилажу у оригиналу или у фотокопији која је оверена код јавног бележника (изузетно у градовима и општинама у којима нису именовани јавни бележници, приложени докази могу бити оверени у основним судовима, судским јединицама, пријемним канцеларијама основних судова, односно општинским управама као поверени посао). 

Као доказ се могу приложити и фотокопије докумената које су оверене пре 01. марта 2017. године у основним судовима, односно општинским управама.
 
XVI Рок за подношење доказа: кандидати који су успешно прошли претходне фазе изборног поступка, пре интервјуа са Конкурсном комисијом позивају се да у року од (5) пет радних дана од дана пријема обавештења доставе наведене доказе који се прилажу у конкурсном поступку.

Кандидати који не доставе наведене доказе који се прилажу у конкурсном поступку, односно који на основу достављених или прибављених доказа не испуњавају услове за запослење, писмено се обавештавају да су искључени из даљег изборног поступка.

Докази се достављају на наведену адресу Министарства. 

Кандидати који конкуришу на више радних места, која се разликују у погледу тражених доказа о дужини радног искуства у струци (потврда, решење и други акти из којих се види на којим пословима, у ком периоду и са којом стручном спремом је стечено радно искуство), дужни су да их доставе, у оригиналу или овереној фотокопији, према услову о дужини радног искуства у струци из радних места на која конкуришу. 

* За радна места под редним бројем 2 и 3 оригинал или оверена фотокопија доказа о положеном испиту за инспектора.

Чланом 47 став 3 Закона о инспекцијском надзору („Службени гласник РС“, бр. 36/15, 44/18 - др. закон и 95/18) прописано је да лице на пробном раду које је радни однос засновало на радном месту инспектора на неодређено време и лице које је засновало радни однос на радном месту инспектора на неодређено време, а нема положен испит за инспектора, полаже испит за инспектора у року од шест месеци од дана заснивања радног односа. Ставом 6. истог члана Закона прописано је да изузетно, испит за инспектора није дужан да полаже инспектор који је на дан ступања на снагу овог закона имао најмање седам година радног искуства на пословима инспекцијског надзора и испуњава услове за обављање послова инспекцијског надзора (за радна места под редним бројем 2 и 3).

Напомена: Више о радном искуству и потврди од послодавца коју је потребно поднети у оквиру конкурсне документације за рад у органима државе управе погледајте Мапу изборног поступка на нашем Кутку на адреси https://kutak.suk.gov.rs/vodic-za-kandidate у одељку Предаја докумената.

XVII Трајање радног односа: За сва радна места радни однос заснива се на неодређено време.

Кандидати који први пут заснивају радни однос у државном органу подлежу пробном раду у трајању од шест месеци. Кандидати без положеног државног стручног испита примају се на рад под условом да тај испит положе до окончања пробног рада.

Сагласно члану 9 Закона о државним службеницима, прописано је да су кандидатима при запошљавању у државни орган, под једнаким условима доступна сва радна места и да се избор кандидата врши на основу провере компетенција. Положен државни стручни испит није услов, нити предност за заснивање радног односа.

XVIII Датум и место провере компетенција учесника конкурса у изборном поступку: Са учесницима конкурса чије су пријаве благовремене, допуштене, разумљиве, потпуне и који испуњавају услове предвиђене огласом о јавном конкурсу, на основу података наведених у обрасцу пријаве на конкурс, изборни поступак ће се спровести, почев од 01.септембра 2022. године, о чему ће учесници конкурса бити обавештени на адресе, бројеве телефона или e-mail адресе које су навели у својим пријавама.

Провера општих функционалних компетенција, посебних функционалних компетенција и понашајних компетенција ће се обавити у Служби за управљање кадровима, у Палати “Србија” Нови Београд, Булевар Михаила Пупина број 2 (источно крило), а интервју са комисијом обавиће се у просторијама Министарства за рад, запошљавање, борачка и социјална питања, Београд и Немањина 22-26, Београд или у Служби за управљање кадровима- за сва извршилачка радна места.

Учесници конкурса који су успешно прошли једну фазу изборног поступка обавештавају се о датуму, месту и времену спровођења наредне фазе изборног поступка на контакте (бројеве телефона или e-mail адресе), које наведу у својим обрасцима пријаве.

Напомена: 

Документа о чињеницама о којима се води службена евиденција су: уверење о држављанству, извод из матичне књиге рођених, уверење о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима / уверење о положеном правосудном испиту. Одредбом члана 9 и члана 103 Закона о општем управном поступку („Службени гласник РС“, број 18/2016) прописано је, између осталог, да у поступку који се покреће по захтеву странке орган може да врши увид, прибавља и обрађује личне податке о чињеницама о којима се води службена евиденција када је то неопходно за одлучивање, осим ако странка изричито изјави да ће те податке прибавити сама. Потребно је да кандидат у делу Изјава*, у обрасцу пријаве, заокружи на који начин жели да се прибаве његови подаци из службених евиденција.

Лице на пробном раду које је радни однос засновало на радном месту инспектора на неодређено време и лице које је засновало радни однос на радном месту инспектора на неодређено време, а нема положен испит за инспектора, полаже испит за инспектора у року од шест месеци од дана заснивања радног односа (ова напомена се односи само за радна места под редним бројем 2 и 3).

Неблаговремене, недопуштене, неразумљиве или непотпуне пријаве и пријаве уз које нису приложени сви потребни докази у оригиналу или фотокопији овереној код јавног бележника (изузетно у градовима и општинама у којима нису именовани јавни бележници, приложени докази могу бити оверени у основним судовима, судским јединицама, пријемним канцеларијама основних судова, односно општинским управама, као поверени посао), биће одбачене.

Јавни конкурс спроводи Конкурсна комисија коју је именовао министар за рад, запошљавања, борачка и социјална питања.

Овај конкурс се објављује на интернет презентацији (www.minrzs.gov.rs) и огласној табли Министарствa за рад, запошљавање, борачка и социјална питања, на интерент презентацији Службе за управљање кадровима: www.suk.gov.rs, на порталу е-управе, на интернет презентацији, огласној табли и периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање.

Сви изрази, појмови, именице, придеви и глаголи у овом огласу који су употребљени у мушком граматичком роду, односе се без дискриминације и на особе женског пола.