Послови

25.12.2024.

МИНИСТАРСТВО ЗАШТИТЕ ЖИВОТНЕ СРЕДИНЕ

МИНИСТАРСТВО ЗАШТИТЕ ЖИВОТНЕ СРЕДИНЕ

МИНИСТАРСТВО ЗАШТИТЕ ЖИВОТНЕ СРЕДИНЕ

На основу члана 54. Закона о државним службеницима („Службени гласник РС”, 79/2005, 81/2005 - испр, 83/2005 - испр., 64/2007, 67/2007 - испр., 116/2008, 104/2009, 99/2014, 94/2017, 95/2018, 157/2020 и 142/22) и члана 9. став 1. Уредбе о интерном и јавном конкурсу за попуњавање радних места у државним органима („Службени гласник РС”, бр. 2/2019 и 67/21) и Закључкa Комисије за давање сагласности за ново запошљавање и додатно радно ангажовање код корисника јавних средстава 51 број. 112-11433/2024 од 27. новембра 2024. године, оглашава

ЈАВНИ КОНКУРС
ЗА ПОПУЊАВАЊЕ ИЗВРШИЛАЧКИХ РАДНИХ МЕСТА

I Орган у коме се радна места попуњавају: Министарство заштите животне средине, Београд, Немањина 22-26.

II Радна места која се попуњавају:

1. Радно место за послове сарадње са јединицама локалних самоуправа у спровођењу пројеката, у звању саветник
Одсек за спровођење пројеката у области отпадних вода и воде за пиће, Одељење за управљање пројектима у области отпадних вода и воде за пиће, Сектор за планирање и спровођење инфраструктурних пројеката у области заштите животне средине
1 извршилац

Опис послова: учествује у пословима спровођења, праћења и реализације пројеката у области отпадних вода (изградњом или реконструкцијом постројења за пречишћавање отпадних вода и изградњом нове или реконструкцијом постојеће канализационе мреже) и воде за пиће (изградњом или реконструкцијом постројења за пречишћавање воде за пиће и водоводне мреже) који се финансирају из средстава донаторске међународне помоћи и/или међународних финансијских институција (ЕБРД, ЦЕБ, АФД, КФВ и сл.); учествује у спровођење домаћих и међународних јавних набавки у складу са релевантном процедуром утврђеном од стране међународне организације и/или финансијске институције; учествује у изради и ажурирању плана јавних набавки и прикупљања информација о пројектно техничкој документацији за спровођење поступка јавних набавки; води евиденцију података, припрема извештаје о пројектима и о спровођењу јавних набавки; припрема документацију за плаћање и учествује у праћењу извршења закључених уговора; сарађује са јединицама локалне самоуправе у погледу припреме и реализације пројеката из делокруга рада Одсека; сарађује са релевантним међународним и националним институцијама у процесу припреме пројеката за финансирање из донаторске међународне помоћи и међународних финансијских институција у области заштите животне средине; израђује информације о пројектима из делокруга рада Одсека; обавља и друге послове по налогу шефа Одсека.

Услови: Стечено високо образовање из научне односно стручне области у оквиру образовно-научног природно-математичких, друштвено-хуманистичких или техничко-технолошких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, положен државни стручни испит, најмање 3 година радног искуства у струци, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

Место рада: Нови Београд, ул. Омладинских бригада 1.

2. Радно место за подршку праћења рада регионалних центара, у звању саветник
Одсек за развој система управљања отпадом и сарадњу са јединицама локалне самоуправе, Одељење за управљање отпадом, Сектор за управљање отпадом и отпадним водама
1 извршилац

Опис послова: Учествује у припреми израде регионалних планова управљања отпадом; води базу регионалних центара и врши послове координације рада регионалних центара; рад на стварању услова за успостављање нових регионалних центара; прати развој и рад успостављених регионалних центара за управљање отпадом; сарађује са јединицима локалне самоуправе за развој система интегрисања у регион; учествује у раду стручних комисија; сарађује са другим органима државне управе, научно-истраживачким институцијама и невладиним сектором; обавља и друге послове по налогу шефа Одсека.

Услови: Стечено високо образовање из научне односно стручне области у оквиру образовно-научног поља природно-математичких или техничко-технолошких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету,положен државни стручни испит, радно искуство у струци од најмање 3 године, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

Место рада: Нови Београд, ул. Омладинских бригада бр.1.

3. Радно место за нормативне послове у области заштите природе, земљишта, рибљег фонда и климатских промена, у звању саветник
Одељење за нормативне послове, хармонизацију прописа, управне и управно-надзорне послове у области заштите животне средине, уже унутрашње јединице изван састава сектора 
1 извршилац
Опис послова: Прати и анализира прописе од значаја за припрему подзаконских аката у области заштите природе, земљишта, рибљег фонда и климатских промена; припрема предлоге уредби и правилника и предлоге других прописа у области заштите природе, земљишта, рибљег фонда и климатских промена; анализира прописе из области заштите природе, односно заштите природних целина од значаја за Републику Србију, међународног промета заштићених биљних и животињских врста, као и заштите земљишта, рибљег фонда и климатских промена; израђује предлог мишљења о њиховој примени, прати међусобну усаглашеност и усаглашеност са прописима из делокруга рада других органа и посебних организација и предлаже њихово усаглашавање; припрема мишљења на нацрте закона и предлоге других прописа које израђују други органи, односно прописе које доносе имаоци јавних овлашћења; обавља и друге послове из делокруга рада Министарства по налогу начелника Одељења.
Услови: Стечено високо образовање из научне односно стручне области у оквиру образовно-научног поља правних наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, положен државни стручни испит, најмање три године радног искуства у струци, као и потребне компетенције за обављање послова радног места. 

Место рада: Нови Београд, ул. Омладинских бригада бр.1.

III Фазе изборног поступка и учешће кандидата:
Сагласно члану 9. Закона о државним службеницима, кандидатима при запошљавању у државни орган, под једнаким условима, доступна су сва радна места и избор кандидата се врши на основу провере компетенција.
Изборни поступак се спроводи из више обавезних фаза и то следећим редоследом: провера општих функционалних компетенција, провера посебних функционалних компетенција, провера понашајних компетенција и интервју са Конкурсном комисијом. 
У свакој фази изборног поступка врши се вредновање кандидата и само кандидат који испуни унапред одређено мерило за проверу одређене компетенције у једној фази изборног поступка може да учествује у провери следеће компетенције у истој или наредној фази. 
Кандидатима који учествују у изборном поступку прво се проверавају опште функционалне компетенције.

Провера општих функционалних компетенција за сва извршилачка радна места: 
- Организација и рад државних органа Републике Србије - провераваће се путем теста (писано),
- Дигитална писменост – провераваће се решавањем задатака (практичним радом на рачунару),
- Пословна комуникација – провераваће се путем симулације (писано).

Напомена: У погледу провере опште функционалне компетенције „Дигитална писменост“ (поседовању знања и вештина у основама коришћења рачунара, основама коришћења интернета, обради текста и и табела, табеларне калкулације), ако кандидат поседује важећи сертификат, потврду или други одговарајући доказ о поседовању знања и вештина из наведених области, на траженом нивоу и жели да на основу њега буде ослобођен тестирања компетенције – Дигитална писменост, неопходно је да уз пријавни образац (уредно и у потпуности попуњен у делу *Рад на рачунару), достави и тражени доказ у оригиналу или овереној фотокопији.
Конкурсна комисија може одлучити да се кандидату изврши провера наведене компетенције, ако увидом у достављени доказ не може потпуно да оцени поседовање ове компетенције.
Информације о материјалима за припрему кандидата за проверу општих функционалних компетенција могу се наћи на интернет презентацији Службе за управљање кадровима, www.suk.gov.rs.

Провера посебних функционалних компетенција:
Након пријема извештаја о резултатима провере општих функционалних компетенција, међу кандидатима који су испунили мерила за проверу општих функционалних компетенција, врши се провера посебних функционалних компетенција, и то:

За радно место под редним бројем 1:
Посебне функционалне компетенције у одређеној области рада - стручно – оперативни послови (технике обраде и израде прегледа података) провераваће се путем симулације писано.
Посебне функционалне компетенције за одређено радно место - планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа ( Стратегија управљања водама до 2034 год.) провераваће се путем симулације писано.
Посебна функционална компетенција за одређено радно место – страни језик – енглески језик ниво Б1 – провераваће се писаним путем (путем теста) .

За радно место под редним бројем 2:
Посебне функционалне компетенције у одређеној области рада - стручно – оперативни послови (методе и технике израде извештаја на основу одређених евиденција) провераваће се путем симулације писано.
Посебне функционалне компетенције за одређено радно место - планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о управљању отпадом ) провераваће се путем симулације писано.
Посебна функционална компетенција за одређено радно место – страни језик – енглески језик ниво Б1 – провераваће се писаним путем (путем теста) .

За радно место под редним бројем 3:
Посебне функционалне компетенције у одређеној области рада - нормативни послови (законодавни процес ) провераваће се путем симулације писано.
Посебне функционалне компетенције за одређено радно место - планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о заштити и одрживом коришћењу рибљег фонда) провераваће се путем симулације писано.
Посебна функционална компетенција за одређено радно место – страни језик – енглески језик ниво А2 – провераваће се писаним путем (путем теста) .

Напомена за раднo место - 1, 2 и 3 у коме је као Посебна функционална компетенција наведен страни језик – Енглески језик: Ако кандидат поседује важећи сертификат, потврду или други одговарајући доказ о знању енглеског језика, на траженом нивоу, и жели да на основу њега буде ослобођен тестирања компетенције знање страног језика, неопходно је да уз пријавни образац (уредно и у потпуности попуњен у делу * Знање страних језика који су тражени конкурсом), достави и тражени доказ у оригиналу или овереној фотокопији. Осим за радна места где је изричито наглашено да се провера врши путем теста. 

Информације о материјалима за припрему кандидата за проверу посебних функционалних комптенција могу се наћи на сајту Министарства заштите животне средине, www.ekologija.gov.rs.

Провера понашајних компетенција за сва извршилачка радна места:
Понашајне компетенције за радна места (управљање информацијама, управљање задацима и остваривање резултата, оријентација ка учењу и променама, изградња и одржавање професионалних односа, савесност, посвећеност и интегритет) - провераваће се путем психометријских тестова и интервјуа базираног на компетенцијама.

Интервју са Конкурсном комисијом за сва извршилачка радна места:
Процена мотивације за рад на радном месту у органу и прихватање вредности државних органа – провераваће се путем интервјуа са Конкурсном комисијом (усмено).

IV Адреса на коју се подноси попуњен образац пријаве на јавни конкурс: Пријаве на конкурс шаљу се поштом или предају непосредно на писарници Министарства заштите животне средине, ул. Омладинских бригада 1, 11000 Београд са назнаком „За јавни конкурс”. 

V Лице задужено за давање обавештења о конкурсу: Оливера Бакић Златковић, телефон: 011/3131361, од 9.00 до 13.00 часова.

VI Општи услови за запослење: држављанство Републике Србије; да је кандидат пунолетан; да кандидату раније није престајао радни однос у државном органу због теже повреде дужности из радног односа и да није осуђиван на казну затвора од најмање шест месеци.

VII Рок за подношење пријава: рок за подношење пријава је 8 (осам) дана и почиње да тече наредног дана од дана објављивања у периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање.

VIII Пријава на јавни конкурс: врши се на Обрасцу пријаве који је доступан на интернет презентацији Службе за управљање кадровима и Министарства заштите животне средине или у штампаној верзији на писарници Министарства заштите животне средине, Београд, Омладинских бригада 1, Београд. Напомена: моле се кандидати да приликом попуњавања Обрасца пријаве обрате пажњу да су преузели исправан Образац пријаве који се односи на радно место на које желе да конкуришу односно да у горњем левом углу Обрасца пријаве пише тачан назив органа и радног места на које се конкурише).
Приликом предаје пријаве на јавни конкурс, пријава добија шифру под којом подносилац пријаве учествује у даљем изборном поступку. Шифра пријаве уноси се у образац пријаве након што Конкурсна комисија састави списак кандидата међу којима се спроводи изборни поступак. 
Подносилац пријаве се обавештава о додељеној шифри у року од три дана од дана пријема пријаве, достављањем наведеног податка на начин који је у пријави назначио за доставу обавештења.
Пример правилно попуњеног обрасца пријаве се може погледати на блогу Службе за управљање кадровима (https://kutak.suk.gov.rs/vodic-za-kandidate) у одељку ,,Образац пријаве“.

IX Докази које прилажу кандидати који су успешно прошли фазе изборног поступка пре интервјуа са Конкурсном комисијом: оригинал или оверена фотокопија извода из матичне књиге рођених; оригинал или оверена фотокопија уверења о држављанству; оригинал или оверена фотокопија дипломе којом се потврђује стручна спрема; оригинал или оверена фотокопија доказа о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима (кандидати са положеним правосудним испитом уместо доказа о положеном државном стручном испиту, подносе доказ о положеном правосудном испиту); оригинал или оверена фотокопија доказа о радном искуству у струци (потврда, решење и други акти којима из којих се види на којим пословима, са којом стручном спремом и у ком временском периоду је стечено искуство);оригинал или оверена фотокопија доказа о положеном испиту за инспектора.
Напомена: Пример правилно попуњене потврде од послодавца може се погледати на блогу Службе за управљање кадровима (https://kutak.suk.gov.rs/vodic-za-kandidate) у одељку ,,Предаја докумената.” У оквиру корака “Предаја докумената” можете преузети шаблон потврде коју послодавац може да попуни.
Државни службеник који се пријављује на јавни конкурс уместо уверења о држављанству и извода из матичне књиге рођених подноси оригинал или оверену фотокопију решења о распоређивању или премештају на радно место у органу у коме ради или решења да је нераспоређен. Сви докази прилажу се у оригиналу или фотокопији која је оверена код јавног бележника (изузетно у градовима и општинама у којима нису именовани јавни бележници, приложени докази могу бити оверени у основним судовима, судским јединицама, пријемним канцеларијама основних судова, односно општинским управама као поверени посао). Као доказ се могу приложити и фотокопије докумената које су оверене пре 1. марта 2017. године у основним судовима, односно општинским управама.

Напомена: Законом о општем управном поступку („Службени гласник РС“, број 18/16 и 95/18 - др. пропис) прописано је, између осталог, да су органи у обавези да по службеној дужности, када је то непходно за одлучивање у складу са законским роковима, бесплатно размењују, врше увид, обрађују и прибављају личне податке о чињеницима садржаним у службеним евиденцијама, осим ако странка изричито изјави да ће податке прибавити сама.
Документа о чињеницама о којима се води службена евиденција су: уверење о држављанству, извод из матичне књиге рођених, уверење о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима / уверење о положеном правосудном испиту. Потребно је да кандидат у делу Изјава* у обрасцу пријаве, заокружи на који начин жели да се прибаве његови подаци из службених евиденција.

X Рок за подношење доказа: Кандидати који су успешно прошли претходне фазе изборног поступка, пре интервјуа са Конкурсном комисијом позивају се да у року од пет радних дана од дана пријема обавештења, доставе наведене доказе који се прилажу у конкурсном поступку.
Кандидати који не доставе доказе који се прилажу у конкурсном поступку, односно који на основу достављених или прибављених доказа не испуњавају услове за запослење, писмено се обавештавају да су искључени из даљег изборног поступка. Докази се достављају на наведену адресу Министарства.
Кандидати који конкуришу на више радних места, која се разликују у погледу тражених доказа о дужини радног искуства у струци (потврда, решење и други акти из којих се види на којим пословима, у ком периоду и са којом стручном спремом је стечено радно искуство), дужни су да их доставе, у оригиналу или овереној фотокопији, према услову о дужини радног искуства у струци из радних места на која конкуришу. 

XI Врста радног односа: радна места се попуњавају заснивањем радног односа на неодређено време.
Кандидати који први пут заснивају радни однос у државном органу, подлежу пробном раду од шест месеци. Кандидати без положеног државног стручног испита за рад у државним органима примају се на рад под условом да тај испит положе до окончања пробног рада. 
Чланом 9. Закона о државним службеницима, прописано је да су кандидатима при запошљавању у државни орган, под једнаким условима доступна сва радна места и да се избор кандидата врши на основу провере компетенција. Кандидати са положеним државним стручним испитом немају предност у изборном поступку у односу на кандидате без положеног државног стручног испита. 

XII Датум и место провере компетенција учесника конкурса у изборном поступку:
са кандидатима чије су пријаве благовремене, допуштене, разумљиве, потпуне и који испуњавају услове предвиђене огласом о јавном конкурсу, на основу података наведених у обрасцу пријаве на конкурс, изборни поступак ће се спровести почев од 20. јануара 2025. године, о чему ће кандидати бити обавештени на начин који су навели у својим пријавама.
Провера општих функционалних компетенција, посебних функционалних компетенција и понашајних компетенција ће се обавити у Служби за управљање кадровима, у Палати Србија, Нови Београд, Булевар Михајла Пупина бр. 2 (источно крило). Интервју са Конкурсном комисијом ће се обавити у просторијама Министарства заштите животне средине, СИВ 3, Нови Београд, Омладинских бригада бр. 1.
Кандидати који успешно прођу једну фазу изборног поступка обавештавају се о датуму, месту и времену спровођења наредне фазе изборног поступка на контакте (бројеве телефона или е-mail адресе), које наведу у својим обрасцима пријаве. 

Напомене:
Неблаговремене, недопуштене, неразумљиве или непотпуне пријаве биће одбачене. Јавни конкурс спроводи Конкурсна комисија коју је именовала министарка заштите животне средине.
Овај конкурс објављује се на интернет презентацији Министарства заштите животне средине (www.ekologija.gov.rs) и на огласној табли Министарства заштите животне средине, на интернет презентацији Службе за управљање кадровима: (www.suk.gov.rs), на порталу e-управе, на интернет презентацији, огласној табли и периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање.
Сви изрази, појмови, именице, придеви и глаголи у овом огласу који су употребљени у мушком роду, односе се без дискриминације и на особе женског пола.