МИНИСТАРСТВО ФИНАНСИЈА ПОРЕСКА УПРАВА
МИНИСТАРСТВО ФИНАНСИЈА ПОРЕСКА УПРАВА
МИНИСТАРСТВО ПРАВДЕ
МИНИСТАРСТВО ПРАВДЕ
На основу чланова 54 и 55 Закона о државним службеницима („Службени гласник РС“ број 79/05, 81/05, 83/05, 64/07, 67/07, 116/08, 104/09, 99/14, 94/17, 95/18, 157/20 и 142/22), чланова 9. став 1, 10. став 1. и 2. и 11. Уредбе о интерном и јавном конкурсу за попуњавање радних места у државним органима („Службени гласник РС“, бр. 2/2019 и 67/2021) и Закључка Комисије за давање сагласности за ново запошљавање и додатно радно ангажовање код корисника јавних средстава 51 Број: 112-4186/2022 од 30. маја 2022. године, Министарство правде оглашава
ЈАВНИ КОНКУРС
ЗА ПОПУЊАВАЊЕ ИЗВРШИЛАЧКИХ РАДНИХ МЕСТА
I Орган у коме се попуњава радно место: Министарство правде, Београд, Немањина 22-26.
II Радно место које се попуњава:
1. Радно место за надзор у правосудним органима
Одељење за надзор у правосудним органима, Сектор за правосуђе, звање самостални саветник
1 извршилац
Опис послова: обавља послове надзора над применом Судског пословника и Правилника о управи у јавном тужилаштву; сачињава записник о извршеном надзору, предлаже мере за отклањање уочених неправилности и недостатака, надзире извршење наложених мера; саставља анализе, извештаје и обавештења на основу извршених прегледа, прикупљених података и извештаја; надзире поступање судова и јавних тужилаштава у предметима у прописаним роковима; прати стање и примену прописа у вези са поступањем правосудних органа у прописаним роковима, саставља извештаје и обавештења дисциплинским органима Високог савета судства и Државног већа тужилаца због непоступања у прописаним роковима; надзире поступање судова и јавних тужилаштава по притужбама и представкама; поступа по притужбама и представкама на рад правосудних органа, непосредно упућених Министарству; надзире рад Државног правобранилаштва увидом у предмете, евиденцију и списе Државног правобранилаштва и саставља предлоге за покретање дисциплинског поступка; обавља и друге послове по налогу начелника Одељења.
Услови: Стечено високо образовање из научне области Правне науке на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, положен правосудни испит, најмање пет година радног искуства у струци, као и компетенције за рад на радном месту.
Место рада: Београд, Немањина 22-26.
2. Радно место за надзор над спровођењем Закона о бесплатној правној помоћи
Одељење за надзор у правосудним органима, Сектор за правосуђе, звање саветник
1 извршилац
Опис послова: обавља послове надзора над применом Закона о бесплатној правној помоћи по службеној дужности или по притужбама корисника; покреће поступак контроле квалитета пружања бесплатне правне помоћи или бесплатне правне подршке; припрема записник о извршеном надзору и доставља га надлежном органу, предлаже мере за отклањање уочених неправилности и недостатака; учествује у обављању стручних послова у поступку издавања и одузимања дозвола лицима која у органу управе одлучују о захтеву за бесплатну правну помоћ или бесплатну правну подршку; врши пријем редовних годишњих, односно ванредних извештаја које пружаоци бесплатне правне помоћи подносе Министарству, учествује у вршењу статистичке анализе прикупљених података о броју и структури корисника из евиденције органа управе; обавља и друге послове по налогу начелника Одељења.
Услови: Стечено високо образовање из научне области Правне науке на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСП бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, положен правосудни испит, најмање три године радног искуства у струци, као и компетенције за рад на радном месту.
Место рада: Београд, Немањина 22-26.
3. Радно место за поступање по жалбама у вези са правом на бесплатну правну помоћи
Одељење за надзор у правосудним органима, Сектор за правосуђе, звање саветник
1 извршилац
Опис послова: разматра и одлучује по жалбама против решења о одбијању захтева за одобравање бесплатне правне помоћи или бесплатне правне подршке, односно против решења о укидању решења о одобравању бесплатне правне помоћи или бесплатне правне подршке; припрема решења о брисању пружалаца бесплатне правне помоћи из Регистра пружалаца бесплатне правне помоћи и подршке; разматра притужбе које се подносе против пружалаца бесплатне правне помоћи или бесплатне правне подршке; организује обуке за лица овлашћена за одлучивање о захтеву за бесплатну правну помоћ; води евиденције о лицима која су прошла обуку за одлучивање о захтеву за бесплатну правну помоћ; обавља и друге послове по налогу начелника Одељења.
Услови: Стечено високо образовање из научне области Правне науке на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСП бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, положен државни стручни испит, најмање три године радног искуства у струци, као и компетенције за рад на радном месту.
Место рада: Београд, Немањина 22-26.
4. Радно место за праћење делатности извршитеља и надзор над законитошћу рада извршитеља
Одељење за правосудне професије, Сектор за правосуђе, звање самостални саветник
1 извршилац
Опис послова: прати организацију и рад извршитеља на основу прибављених извештаја, евиденција и обављених надзора над радом Коморе извршитеља и законитошћу рада извршитеља и заменика извршитеља и припрема информације; сачињава периодичне и годишњи извештај о раду извршитеља; даје стручна мишљења за примену подзаконских аката који се односе на извршитеље, из надлежности Министарства и упутства ради обављања послова у Одељењу; поступа по притужбама на рад извршитеља, обавља надзор над законитошћу рада извршитеља у складу са овлашћењима Министарства и надзор над радом Коморе извршитеља; обавља послове организовања полагања испита за извршитеље и организовања обука и стручног усавршавања за извршитеље; учествује у раду Комисије за именовање извршитеља и Дисциплинске комисје за утврђивање дисциплинске одговорности извршитеља; доставља податке потребне за вођење ажурираног регистра извршитеља и регистра извршних дужника; обавља и друге послове по налогу начелника Одељења.
Услови: стечено високо образовање из научне области Правне науке на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, положен државни стручни испит, најмање пет година радног искуства у струци, као и компетенције за рад на радном месту.
Место рада: Београд, Немањина 22-26.
5. Радно место за е-аукцију
Одељење за електронско правосуђе, Сектор за правосуђе, звање саветник
1 извршилац
Опис послова: администрира портал електронске аукције; администрира налозима на порталу е-управе, одобрава учествовање у електронским аукцијама, проверава поднета јемства за учествовање у електронским аукцијама, врши извештавање о спроведеним аукцијама, пружа подршку корисницима портала е-аукције, објављује обавештења на порталу е-аукције, учествује у анализирању пословних процеса корисника и дефинисању пројектних задатака за примену стандарда и смерница развоја система електронске аукције; припрема програмске захтеве (пројектну спецификацију); учествује у анализирању и проналажењу могућности за унапређење постојећих сервиса у складу са ИКТ стандардима; прати и примењује стандарде у области развоја сервиса од значаја за електронску аукцију; врши редизајн пословних процеса у складу са ИКТ стандардима; учествује у пројектовању стандардизованог модела процеса и корисничког интерфејса електронске аукције; учествује у пројектовању логичке структуре информационих система, база података, извештаја, апликација и интернет портала, сајтова и презентација; обавља и друге послове по налогу руководиоца Групе.
Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно-научног поља Природно-математичких наука, Техничко-технолошких наука или Друштвено-хуманистичких наука на основим академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, положен државни стручни испит, најмање три године радног искуства у струци, као и компетенције за рад на радном месту.
Место рада: Београд, Немањина 22-26.
III Фазе изборног поступка и учешће кандидата: Изборни поступак се спроводи из више обавезних фаза и то следећим редоследом: провера општих функционалних компетенција, провера посебних функционалних компетенција, провера понашајних компетенција и интервју са Конкурсном комисијом.
У свакој фази изборног поступка врши се вредновање кандидата и само кандидат који испуни унапред одређено мерило за проверу одређених компетенција у једној фази изборног поступка може да учествује у провери следећих компетенција у истој или наредној фази изборног поступка.
1. Провера општих фукнционалних компетенција:
• организација и рад државних органа РС - провераваће се писано путем теста;
• дигитална писменост - провераваће се решавањем задатака практичним радом на рачунару;
• пословна комуникација - провераваће се писано путем симулације.
Напомена: У погледу провере опште функционалне компетенције „дигитална писменост“, уколико поседујете важећи сертификат, потврду или други одговарајући доказ о познавању рада на рачунару на траженом нивоу (који подразумева поседовање знања и вештина у основама коришћења рачунара, основама коришћења интернета, обради текста и табела, табеларне калкулације) и желите да на основу њега будете ослобођени тестирања компетенције „дигитална писменост“, неопходно је да уз пријавни образац (уредно и у потпуности попуњен у делу *Рад на рачунару), доставите и тражени доказ у оригиналу или овереној фотокопији. Конкурсна комисија ће на основу приложеног доказа донети одлуку да ли може или не може да прихвати доказ који сте приложили уместо тестовне провере, односно Конкурсна комисија може одлучити да се кандидату ипак изврши провера наведене компетенције, ако увидом у достављени доказ не може потпуно да оцени поседовање ове компетенције.
Информације о материјалима за припрему кандидата за проверу општих функционалних компетенција могу се наћи на сајту Службе за управљање кадровима, www.suk.gov.rs.
2. Провера посебних функционалних компетенција: Након пријема извештаја о резултатима провере општих функционалних компетенција, међу кандидатима који су испунили мерила за проверу општих функционалних компетенција, врши се провера посебних функционалних компетенција, и то:
За радно место под редним бројем 1:
• Посебна функционална компетенција у одређеној области рада – студијско– аналитички послови (прикупљање и обрада података из различитих извора, укључујући и способност критичког вредновања и анализирања доступних информација) - провераваће се писано путем симулације,
• Посебна функционална компетенција у одређеној области рада – управно – правни послови (општи управни поступак) - провераваће се писано путем симулације,
• Посебна функционална компетенција за одређено радно место – прописи из надлежности и организације органа (Закон о уређењу судова, Судкси пословник, Закон о јавном тужилаштву) - провераваће се писано путем симулације.
За радно место под редним бројем 2:
• Посебна функционална компетенција у одређеној области рада – студијско– аналитички послови (прикупљање и обрада података из различитих извора, укључујући и способност критичког вредновања и анализирања доступних информација) – провераваће се писано путем симулације,
• Посебна функционална компетенција у одређеној области рада – управно – правни послови (општи управни поступак) – провераваће се писано путем симулације,
• Посебна функционална компетенција за одређено радно место – прописи из надлежности и организације органа (Закон о бесплатној правној помоћи) - провераваће се писано путем симулације.
За радно место под редним бројем 3:
• Посебна функционална компетенција у одређеној области рада – студијско– аналитички послови (прикупљање и обрада података из различитих извора, укључујући и способност критичког вредновања и анализирања доступних информација) – провераваће се писано путем симулације,
• Посебна функционална компетенција у одређеној области рада – управно – правни послови (општи управни поступак) – провераваће се писано путем симулације,
• Посебна функционална компетенција за одређено радно место – прописи из надлежности и организације органа (Закон о бесплатној правној помоћи) - провераваће се писано путем симулације.
За радно место под редним бројем 4:
• Посебна функционална компетенција у одређеној области рада – студијско– аналитички послови (прикупљање и обрада података из различитих извора, укључујући и способност критичког вредновања и анализирања доступних информација) – провераваће се писано путем симулације,
• Посебна функционална компетенција у одређеној области рада – управно – правни послови (општи управни поступак) – провераваће се писано путем симулације,
• Посебна функционална компетенција за одређено радно место – прописи из надлежности и организације органа (Закон о извршењу и обезбеђењу) - провераваће се писано путем симулације.
За радно место под редним бројем 5:
• Посебна функционална компетенција у одређеној области рада – информатички послови (office пакет и интернет технологија) – провераваће се писано путем симулације,
• Посебна функционална компетенција у одређеној области рада – студијско– аналитички послови (прикупљање и обрада података из различитих извора, укључујући и способност критичког вредновања и анализирања доступних информација) – провераваће се писано путем симулације,
• Посебна функционална компетенција за одређено радно место – прописи из надлежности и организације органа (Закон о извршењу и обезбеђењу и Правилник о организацији и поступку електронског јавног надметања) - провераваће се писано путем симулације.
3. Провера понашајних компетенција: Понашајне компетенције (управљање информацијама, управљање задацима и остваривање резултата, орјентација ка учењу и променама, изградња и одржавање професионалних односа, савесност, посвећеност и интегритет) провераваће се путем психометријских тестова и интервјуа базираном на компетенцијама.
4. Интервју са конкурсном комисијом и вредновање кандидата за сва извршилачка радна места: Процена мотивације за рад на радном месту у органу и прихватање вредности државних органа – провераваће се путем интервјуа са конкурсном комисијом (усмено).
IV Адреса на коју се подноси попуњен образац пријаве на конкурс: Министарство правде, Немањина 22-26, 11000 Београд, са назнаком „За јавни конкурс за попуњавање извршилачког радног места ____ (назив радног места)“ или предају непосредно на писарници Министарства правде, Немањина 22-26, Београд са назнаком „За јавни конкурс за попуњавање извршилачког радног места“.
V Лице које је задужено за давање обавештења о јавном конкурсу: Наталија Костић, контакт телефон 011/3622-159, од 7.30 до 15.30 часова.
VI Општи услови за запослење: држављанство Републике Србије; да је учесник конкурса пунолетан; да учеснику конкурса раније није престајао радни однос у државном органу због теже повреде дужности из радног односа и да није осуђиван на казну затвора од најмање шест месеци.
VII Рок за подношење пријава на јавни конкурс: рок за подношење пријава је осам дана и почиње да тече наредног дана од дана оглашавања јавног конкурса у периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање.
VIII Пријава на јавни конкурс врши се на Обрасцу пријаве који је доступан на интернет презентацији Министарства правде и у штампаној верзији на писарници Министарства правде, Београд, ул. Немањина бр. 22-26, као и на званичној интернет презентацији Службе за управљање кадровима www.suk.gov.rs (Напомена: моле се кандидати да приликом попуњавања Обрасца пријаве обрате пажњу да су преузели исправан Образац пријаве који се односи на радно место на које желе да конкуришу односно да у горњем левом углу Обрасца пријаве пише тачан назив органа и радног места на које се конкурише).
Приликом предаје пријаве на јавни конкурс, пријава добија шифру под којом подносилац пријаве учествује у даљем изборном поступку. Шифра пријаве уноси се у образац пријаве након што Конкурса комисија састави списак кандидата међу којима се спроводи изборни поступак. Подносиоци пријаве обавештавају се о додељеној шифри у року од три дана од пријема пријаве, достављањем наведеног податка на начин на који је у пријави назначен за доставу обавештења.
Пример правилно попуњеног обрасца пријаве се може погледати на блогу Службе за управљање кадровима (https://kutak.suk.gov.rs/vodic-za-kandidate) у одељку “Образац пријаве”.
IX Докази које прилажу кандидати који су успешно прошли фазе изборног поступка пре интервјуа са Конкурсном комисијом: оригинал или оверена фотокопија уверења о држављанству; оригинал или оверена фотокопија извода из матичне књиге рођених; оригинал или оверена фотокопија дипломе којом се потврђује стручна спрема; оригинал или оверена фотокопија доказа о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима (кандидати са положеним правосудним испитом уместо доказа о положеном државном стручном испиту, подносе доказ о положеном правосудном испиту); оригинал или оверена фотокопија доказа о радном искуству у струци (потврде, решења и други акти из којих се види на којим пословима, у ком периоду и са којом стручном спремом је стечено радно искуство).
Кандидати који су успешно прошли фазе изборног поступка пре интервјуа са Конкурсном комисијом позивају се да, у року од пет радних дана од дана пријема обавештења, доставе доказе који се прилажу и изборном поступку.
Кандидат који не достави доказе, односно који на основу достављених или прибављених доказа не испуњава услове за запослење, писаним путем се обавештава да је искључен даљег изборног поступка.
Државни службеник који се пријављује на јавни конкурс, уместо уверења о држављанству и изводу из матичне књиге рођених, подноси решење о распоређивању или премештају на радно место у органу у коме ради или решење да је нераспоређен.
Сви докази се прилажу у оригиналу или фотокопији која је оверена код јавног бележника (изузетно у градовима и општинама у којима нису именовани јавни бележници, приложени докази могу бити оверени у основним судовима, судским јединицама, пријемним канцеларијама основних судова, односно општинским управама као поверени посао).
Као доказ могу се приложити и фотокопије докумената које су оверене пре 1. марта 2017. године у основним судовима, односно општинској управи.
Законом о општем управном поступку („Сл. гласник РС“, број 18/2016 и 95/18-аутентично тумачење), између осталог, прописано је да су органи у обавези да по службеној дужности, када је то неопходно за одлучивање, у складу са законским роковима, бесплатно размењују, врше увид, обрађују и прибављају личне податке о чињеницама садржаним у службеним евиденцијама, осим ако странка изричито изјави да ће податке прибавити сама.
Документа о чињеницама о којима се води службена евиденција су: уверење о држављанству, извод из матичне књиге рођених, уверење о положеном правосудном испиту. Потребно је да учесник конкурса у делу *Изјава, у обрасцу пријаве, заокружи на који начин жели да се прибаве његови подаци из службених евиденција.
X Рок за подношење доказа: кандидати који су успешно прошли претходне фазе изборног поступка, пре интервјуа са Конкурсном комисијом позивају се да у року од пет (5) радних дана од дана пријема обавештења доставе наведене доказе који се прилажу у конкурсном поступку.
Кандидати који не доставе наведене доказе који се прилажу у конкурсном поступку, односно који на основу достављених или прибављених доказа не испуњавају услове за запослење, писмено се обавештавају да су искључени из даљег изборног поступка.
Докази се достављају на наведену адресу Министарства.
XI Врста радног односа: радно место попуњава се заснивањем радног односа на неодређено време.
XII Датум и место провере компетенција учесника конкурса у изборном поступку: Са учесницима конкурса чије су пријаве благовремене, допуштене, разумљиве, потпуне и који испуњавају услове предвиђене огласом о јавном конкурсу, на основу података наведених у обрасцу пријаве на конкурс, изборни поступак спровешће се почев од 20. фебруара 2023. године, о чему ће кандидати бити обавештени на бројеве телефона или е-mail адресе које су навели у својим обрасцима пријаве.
Провера општих функционалних, посебних функционалних и понашајних компетенција ће се обавити у Служби за управљање кадровима, у Палати Србија, Нови Београд, Булевар Михајла Пупина 2 (источно крило). Интервју са Конкурсном комисијом ће се обавити у просторијама Министарства правде, Београд, Немањина 22-26. Учесници конкурса који су успшено прошли једну фазу изборног поступка обавештавају се о датуму, месту и времену спровођења наредне фазе изборног поступка на контакте (бројеве телефона или е-mail адресе) које наведу у својим обрасцима пријаве.
Напомене:
Као државни службеник на извршилачком радном месту може да се запосли и лице које нема положен државни стручни испит, али је дужно да га положи у прописаном року. Положен државни стручни испит није услов, нити предност за заснивање радног односа.
Пробни рад је обавезан за све који први пут заснивају радни однос у државном органу.
Пробни рад за радни однос на неодређено време траје шест месеци.
Државни службеник на пробном раду који је засновао радни однос на неодређено време и државни службеник који је засновао радни однос на неодређено време, а који нема положен државни стручни испит, дужан је да положи државни стручни испит у року од шест месеци од дана заснивања радног односа.
Неблаговремене, недопуштене, неразумљиве или непотпуне пријаве биће одбачене.
Јавни конкурс се објављује на интернет презентацији (www.mpravde.gov.rs) и огласној табли Министарства правде, на интернет презентацији Службе за управљање кадровима (www.suk.gov.rs), на порталу е-управа, на интернет презентацији, огласној табли и периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање.
Сви изрази, појмови, именице, придеви и глаголи у овом огласу који су употребљени у мушком граматичком роду, односе се без дискриминације и на особе женског пола.
МИНИСТАРСТВО ФИНАНСИЈА ПОРЕСКА УПРАВА
МИНИСТАРСТВО ПОЉОПРИВРЕДЕ, ШУМАРСТВА И ВОДОПРИВРЕДЕ
МИНИСТАРСТВО ЗА РАД, ЗАПОШЉАВАЊЕ, БОРАЧКА И СОЦИЈАЛНА ПИТАЊА
МИНИСТАРСТВО НАУКЕ, ТЕХНОЛОШКОГ РАЗВОЈА И ИНОВАЦИЈА
КОМЕСАРИЈАТ ЗА ИЗБЕГЛИЦЕ И МИГРАЦИЈЕ
Овај вебсајт користи cookies да би вам обезбедили најбољу услугу. Додатне информације можете пронаћи на страници Политика приватности.
Прихвати