Послови

23.10.2024.

РЕПУБЛИЧКИ СЕКРЕТАРИЈАТ ЗА ЈАВНЕ ПОЛИТИКЕ

РЕПУБЛИЧКИ СЕКРЕТАРИЈАТ ЗА ЈАВНЕ ПОЛИТИКЕ

РЕПУБЛИЧКИ СЕКРЕТАРИЈАТ ЗА ЈАВНЕ ПОЛИТИКЕ

На основу члана 54. Закона о државним службеницима („Службени гласник РС“, бр. 79/05, 81/05-исправка, 83/05 - исправка, 64/07, 67/07- исправка, 116/08, 104/09, 99/14, 94/17, 95/18, 157/20 и 142/22) и члана 9. став 1. Уредбе о интерном и јавном конкурсу за попуњавање радних места у државним органима („Службени гласник РС“, број 2/19 и 67/21) и Закључка Комисије за давање сагласности за ново запошљавање и додатно радно ангажовање код корисника јавних средстава 51 Број: 112-7953/2024 од 28.08.2024. године, оглашава

ЈАВНИ КОНКУРС
ЗА ПОПУЊАВАЊЕ ИЗВРШИЛАЧКИХ РАДНИХ МЕСТА

I Орган у коме се попуњавају радна места: Републички секретаријат за јавне политике, Београд, Влајковићева 10.

II Радна места која се попуњавају:

1. Радно место за анализу ефеката прописа, звање саветник
Одељење за обезбеђење квалитета прописа и анализу ефеката, Сектор за обезбеђење квалитета јавних политика, прописа и услуга
1 извршилац

Опис послова: Пружа подршку изради стручних мишљења о усклађености нацрта закона и предлога других прописа са усвојеним стратешким документима којима се утврђују јавне политике у поступку њиховог доношења; пружа подршку изради стручних мишљења везаних за оцену квалитета анализе ефеката прописа које припремају министарства и посебне организације током свих фаза припреме прописа; учествује у изради предлога мишљења о оцени квалитета анализе ефеката прописа намењеној јавној расправи и мишљења о потпуности садржаја анализе ефеката прописа приложене уз нацрт закона и предлоге других релевантних докумената; сарађује са предлагачима прописа ради потпунијег информисања о примени техника анализе прописа и њихових ефеката; учествује у прикупљању података о предмету регулаторних активности и о различитим аспектима примене прописа и учествује у систематизовању свих података који се односе на одговарајућу област која се регулише у циљу што потпунијег праћења анализе ефеката прописа; израђује информације и извештаје из делокруга Одељења и Сектора; обавља и друге послове по налогу начелника Одељења.
 
Услови: стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно-научног поља друштвено-хуманистичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету; најмање три година радног искуства у струци; положен државни стручни испит; потребне компетенције за рад на радном месту.

2. Радно место за координацију послова обезбеђења квалитета јавних услуга за грађане, звање виши саветник
Одељење за управљање регистром административних поступака и модернизацију услуга јавне управе, Сектор за обезбеђење квалитета јавних политика, прописа и услуга
1 извршилац

Опис послова: Координира и припрема предлоге и препоруке за унапређење јавних услуга (административних поступака за грађане), учествује у координацији и спровођењу предлога и препорука за измену неефикасних јавних услуга и поједностављење поступака и израђује извештаје о њиховој реализацији; организује припрему и израђује анализе за потребе израде докумената јавних политика из области трансформације и модернизације услуга јавне управе и смањења административног оптерећења корисника тих услуга; прати и анализира стање у области јавних услуга, припрема предлоге за њихово унапређење и пружа стручну подршку координационим и другим посебним телима формираним у циљу координације спровођења свеобухватног поједностављења административних поступака и регулативе; пружа стручну помоћ органима у спровођењу методологије за креирање оптималних административних поступака, односно јавних услуга; обавља стручне послове у поступку спровођења пројекта који се односи на трансформацију и модернизацију услуга јавног сектора; сарађује са органима на поједностављењу административних поступака; учествује у управљању регистром административних поступака, односно услуга јавне управе; припрема мишљења на анализе ефеката прописа и прописе којима се уређују јавне услуге, односно административни поступци; обавља и друге послове по налогу начелника Одељења.

Услови: стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно-научног поља друштвено-хуманистичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету; најмање седам година радног искуства у струци; положен државни стручни испит; потребне компетенције за рад на радном месту

3. Радно место за економске анализе и информациону подршку, звање саветник
Одељење за економске анализе, Сектор за плански систем, координацију, развој и унапређење јавних политика 
1 извршилац

Опис послова: Припрема и обрађује податке за израду анализа за потребе припреме предлога стратешких докумената којима се утврђују јавне политике из делокруга више органа; стара се о благовременом прикупљању и правилном форматирању и обради података и редовно ажурира податке у бази података Аналитички сервис ЈЛС; пружа подршку у поступку израде наменских база података за послове Секретаријата; пружа подршку у поступку израде механизама и програма за прикупљање и обраду података из делокруга Сектора; сарађује са органима ради прикупљања и размене података из делокруга Одељења и Сектора; пружа подршку у поступку израде образаца извештаја за праћење показатеља из докумената јавних политика; учествује у обради података ради припреме материјала везаних за економске анализе из делокруга Одељења и Сектора; припрема електронске презентације, израђује информације и извештаје из делокруга Одељења и Сектора; обавља и друге послове по налогу начелника Одељења.

Услови: стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно-научног поља друштвено-хуманистичких, техничко-технолошких или природно-математичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету; најмање три године радног искуства у струци; положен државни стручни испит; потребне компетенције за рад на радном месту.

4. Радно место за подршку планирању и спровођењу јавних политика, звање саветник
Одељење за подршку планирању јавних политика, Сектор за плански систем, координацију, развој и унапређење јавних политика
1 извршилац

Опис послова: Пружа подршку у изради мишљења о документима јавних политика и о извештајима о спровођењу докумената јавних политика; учествује у пружању подршке обвезницима средњорочног планирања на републичком и локалном нивоу у поступку израде средњорочних планова; прикупља податке и израђује информације потребне у поступку израде Плана развоја Републике Србије и планова развоја локалних власти; учествује у пружању стручне подршке корисницима ЈИС-а, и надлежним органима за коришћење информационог система; прикупља информације и податке потребне за ажурирање база података и евиденција и ажурира базе података и евиденције које се воде за потребе рада Одељења; учествује у изради информација и прилога који се објављују на интернет страници Секретаријата из делокруга Одељења; обавља и друге послове по налогу начелника Одељења.

Услови: стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно-научног поља друштвено-хуманистичких, техничко-технолошких или природно-математичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету; најмање три године радног искуства у струци; положен државни стручни испит; потребне компетенције за рад на радном месту.

5. Радно место за подршку пословима пројектног управљања, звање саветник
Одсек за међународну сарадњу, ЕУ интеграције и управљање пројектима, Ужа унутрашња јединица изван сектора
1 извршилац

Опис послова: Прикупља и обрађује податке потребне за израду анализа оправданости, припрему, реализацију и представљање развојних пројеката у области јавних политика, чији је корисник Секретаријат, а финансирани су из средстава међународне помоћи и учествује у изради анализа; прати реализацију међународних пројеката (договорених активности, трошкова и административних процедура) чији је корисник Секретаријат и учествује у изради извештаја; припрема информације, презентације и други материјал за потребе учешћа представника Секретаријата на стручним и другим скуповима који се баве европским интеграцијама и међународном сарадњом; учествује у изради извештаја за Владу и друге органе о раду Секретаријата, за потребе извештавања Европске комисије о напретку Републике Србије у процесу приступања ЕУ; обрађује податке и израђује информације за представнике Секретаријата у преговарачким групама по поглављима у процесу приступања ЕУ; води и ажурира интерне базе података за потребе Одсека и ажурира информације и вести за објављивање на интернет страници Секретаријата; обавља и друге послове по налогу шефа Одсека.

Услови: стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно-научног поља друштвено-хуманистичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету; најмање три године радног искуства у струци; положен државни стручни испит; потребне компетенције за рад на радном месту.

III Трајање радног односа: За оглашена радна места радни однос заснива се на неодређено време.

IV Место рада: Београд, Влајковићева бр. 10.

V Фазе изборног поступка и учешће кандидатa за сва радна места:
Сагласно члану 9. Закона о државним службеницима, кандидатима при запошљавању у државни орган, под једнаким условима, доступна су сва радна места и избор кандидата се врши на основу провере компетенција.
Изборни поступак се спроводи из више обавезних фаза и то следећим редоследом: провера општих функционалних компетенција, провера посебних функционалних компетенција, провера понашајних компетенција и интервју са Конкурсном комисијом. 
У свакој фази изборног поступка врши се вредновање кандидата и само кандидат који испуни унапред одређено мерило за проверу одређене компетенције у једној фази изборног поступка може да учествује у провери следеће компетенције у истој или наредној фази. 
Кандидатима који учествују у изборном поступку прво се проверавају опште функционалне компетенције.

У изборном поступку проверавају се:
1. Опште функционалне компетенције:
• Организација и рад државних органа РС - провераваће се путем теста (писано) 
• Дигитална писменост - провераваће се решавањем задатака (практичним радом на рачунару) 
• Пословна комуникација - провераваће се путем симулације (писано).
Напомена: У погледу провере опште функционалне компетенције „Дигитална писменост“, ако кандидат поседује важећи сертификат, потврду или други одговарајући доказ о познавању рада на рачунару, на траженом нивоу и жели да на основу њега буде ослобођен тестирања компетенције – Дигитална писменост, неопходно је да уз пријавни образац (уредно и у потпуности попуњен у делу *Рад на рачунару), достави и тражени доказ у оригиналу или овереној фотокопији.
Комисија може одлучити да се кандидату изврши провера наведене компетенције,
ако увидом у достављени доказ не може потпуно да оцени поседовање ове компетенције.

Информације o материјалимa за припрему кандидата за проверу општих функционалних компетенција могу се наћи на сајту Службе за управљање кадровима, www.suk.gov.rs.

2. Посебне функционалне компетенције:
Посебне функционалне компетенције за радно место број 1: Након пријема извештаја о резултатима провере општих функционалних компетенција, међу кандидатима који су испунили мерила за проверу општих функционалних компетенција, врши се провера посебних функционалних компетенција, и то:
Посебна функционална компетенција за област рада студијско-аналитичких послова - методологија праћења, спровођења, вредновања и извештавања о ефектима јавних политика- писaно путем симулације
Посебна функционална компетенција за одређено радно место – планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа – Стратегија реформе јавне управе и Акциони план - писaно путем симулације
Посебне функционална компетенција за одређено радно место - прописи из делокруга радног места: Програм унапређења управљања јавним политикама и регулаторном реформом са акционим планом за период 2021-2025, Уредба о методологији управљањa јавним политикама, анализи ефеката јавних политика и прописа и садржају појединачних докумената јавних политика - писaно путем симулације.

Посебне функционалне компетенције за радно место број 2: Након пријема извештаја о резултатима провере општих функционалних компетенција, међу кандидатима који су испунили мерила за проверу општих функционалних компетенција, врши се провера посебних функционалних компетенција, и то:
Посебна функционална компетенција за област рада студијско-аналитичких послова - методологију припреме докумената јавних политика и формалну процедуру за њихово усвајање- писaно путем симулације
Посебна функционална компетенција за одређено радно место- Планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа – Стратегија реформе јавне управе и Акциони план - писaно путем симулације
Посебне функционална компетенција за одређено радно место - прописи из делокруга радног места: Закон о регистру административних поступака, Уредба о методологији управљањa јавним политикама, анализи ефеката јавних политика и прописа и садржају појединачних докумената јавних политика, Програм за поједностављење административних поступака и регулативе „е-Папир“- писaно путем симулације.

Посебне функционалне компетенције за радно место број 3: Након пријема извештаја о резултатима провере општих функционалних компетенција, међу кандидатима који су испунили мерила за проверу општих функционалних компетенција, врши се провера посебних функционалних компетенција, и то:
Посебна функционална компетенција за област рада стручно-оперативних послова – поступак израде стручних налаза - писaно путем симулације
Посебна функционална компетенција за одређено радно место - прописи из делокруга радног места – Програм економских реформи – писано путем симулације
Посебне функционална компетенција за одређено радно место – софтвери (посебни софтвери неопходни за рад на радном месту) – ACCESS - писaно путем симулације.

Посебне функционалне компетенције за радно место број 4: Након пријема извештаја о резултатима провере општих функционалних компетенција, међу кандидатима који су испунили мерила за проверу општих функционалних компетенција, врши се провера посебних функционалних компетенција, и то:

Посебна функционална компетенција за област рада стручно-оперативних послова - методе и технике израде извештаја на основу одређених евиденција- писано путем симулације 
Посебна функционална компетенција за одређено радно место – Планска документа, прописи и акти из надлежности иорганизације органа – Закон о планском систему - писано путем симулације
Посебна функционална компетенција за одређено радно место – прописи из делокруга радног места – Уредба о методологији управљања јавним политикама, анализи ефеката јавних политика и прописа и садржају појединачних докумената јавних политика и Уредба о методологији за израду средњорочних планова - писано путем симулације

Посебне функционалне компетенције за радно место број 5: Након пријема извештаја о резултатима провере општих функционалних компетенција, међу кандидатима који су испунили мерила за проверу општих функционалних компетенција, врши се провера посебних функционалних компетенција, и то:
Посебна функционална компетенција за одређено радно место – Страни језик (енглески језик Б1) – провераваће се писано путем теста на рачунару
Посебна функционална компетенција за област рада послови управљања фондовима ЕУ и међународном развојном помоћи - методологија праћења резултата спровођења, извештавања и вредновања резултата програма и пројеката на основу утврђених показатеља - писaно путем симулације
Посебне функционална компетенција за одређено радно место - прописи из делокруга радног места: Уредба о методологији управљањa јавним политикама, анализи ефеката јавних политика и прописа и садржају појединачних докумената јавних политика - писaно путем симулације.

Напомена за радно место број 5.: Ако учесник конкурса поседује важећи сертификат, потврду или други одговарајући доказ о знању страног језика, на траженом нивоу, и жели да на основу њега буде ослобођен тестирања компетенције знање страног језика, неопходно је да уз пријавни образац (уредно и у потпуности попуњен у делу * Знање страних језика који су тражени конкурсом), достави и тражени доказ у оригиналу или овереној фотокопији.

3. Понашајне компетенције: Понашајне компетенције (управљање информацијама, управљање задацима и остваривање резултата, оријентација ка учењу и променама, изградња и одржавање професионалних односа, савесност, посвећеност и интегритет) – провераваће се путем психометријских тестова и интервјуа базираног на компетенцијама.

4. Интервју са комисијом и вредновање кандидата: Процена мотивације за рад на радном месту и прихватање вредности државних органа - провераваће се путем интервјуа са комисијом (усмено).
Информације о материјалима за припрему кандидата за проверу посебних функционалних компетенција могу се наћи на сајту Републичког секретаријата за јавне политике, www.rsjp.gov.rs.

VI Датум и место провере компетенција учесника конкурса у изборном поступку (за сва оглашена радна места): Међу кандидатима који конкуришу на наведена радна места, чије су пријаве благовремене, допуштене, разумљиве и потпуне, и који испуњавају услове предвиђене огласом о јавном конкурсу, на основу података наведених у обрасцу пријаве на конкурс, провера наведених компетенција ће се обавити почев од 14. новембра 2024. године.
Провера општих функционалних компетенција, посебних функционалних компетенција и понашајних компетенција за сва оглашена радна места ће се обавити у Служби за управљање кадровима, у Палати ''Србија'' Нови Београд, Булевар Михаила Пупина број 2. (источно крило). Интервју са комисијом за сва оглашена радна места ће се обавити у просторијама Републичког секретаријата за јавне политике, Влајковићева 10, Београд или у просторијама Службе за управљање кадровима у Палати ''Србија'' Нови Београд, Булевар Михаила Пупина број 2.
Кандидати ће о датуму, месту и времену сваке фазе изборног поступка бити обавештени на контакте (бројеве телефона или e-mail адресе), које наведу у својим обрасцима пријаве или путем телеграма на адресу коју су навели у обрасцу пријаве.

VII Адреса на коју се подноси попуњен образац пријаве за конкурс: Пријава на конкурс шаље се поштом на адресу: Републички секретаријат за јавне политике, Немањина 22-26, 11000 Београд, или предаје на писарници на истој адреси, са назнаком „За јавни конкурс за попуњавање извршилачких радних места”.

VIII Лицe задуженo за давање обавештења: Гордана Бојић, тел: 011/3334228.

IХ Општи услови за запослење: Држављанство Републике Србије; да је учесник конкурса пунолетан; да учеснику конкурса раније није престајао радни однос у државном органу због теже повреде дужности из радног односа и да није осуђиван на казну затвора од најмање шест месеци.

X Рок за подношење пријава (за сва оглашена радна места): Рок за подношење пријава је осам дана и почиње да тече наредног дана од дана оглашавања конкурса у периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање.

XI Пријава на јавни конкурс (за сва оглашена радна места): Пријава на јавни конкурс врши се на Обрасцу пријаве који је приложен уз текст овог конкурса и који је саставни део Уредбе о интерном и јавном конкурсу за попуњавање радних места у државним органима („Службени гласник РС“ број 2/2019 и 67/2021). Образац пријаве доступан је и на интернет презентацији Службе за управљање кадровима www.suk.gov.rs и може се преузети у просторијама Републичког секретаријата за јавне политике, Влајковићева 10, приземље, соба 4. (Напомена: моле се кандидати да приликом попуњавања Обрасца пријаве обрате пажњу да су преузели исправан Образац пријаве који се односи на радно место на које желе да конкуришу, односно да у горњем левом углу Обрасца пријаве пише тачан назив органа и радног места на које се конкурише).
Приликом предаје пријаве на јавни конкурс, пријава добија шифру под којом подносилац пријаве учествује у даљем изборном поступку. Шифра пријаве уноси се у образац пријаве након што комисија састави списак кандидата међу којима се спроводи изборни поступак.
Подносиоци пријаве се обавештавају о додељеној шифри у року од три дана од пријема пријаве, достављањем наведеног податка на начин који је у пријави назначио за доставу обавештења.
Пример правилно попуњеног обрасца пријаве се може погледати на блогу Службе за управљање кадровима (https://kutak.suk.gov.rs/vodic-za-kandidate) у одељку „Образац пријаве“.

XII Докази које прилажу кандидати који су успешно прошли фазе изборног поступка пре интервјуа са Конкурсном комисијом (за сва оглашена радна места):
- оригинал или оверена фотокопија уверења о држављанству; 
- оригинал или оверена фотокопија извода из матичне књиге рођених; 
- оригинал или оверена фотокопија дипломе којом се потврђује стручна спрема; 
- оригинал или оверена фотокопија доказа о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима (кандидати са положеним правосудним испитом уместо доказа о положеном државном стручном испиту, подносе доказ о положеном правосудном испиту);
- оригинал или оверена фотокопија доказа о најмање три (3) године радног искуства у струци за радна места под редним бројевима 1., 3., 4. и 5., односно најмање седам (7) година радног искуства у струци за радно местo под редним бројем 2. (потврдe, решењa и други акти из којих се види на којим пословима, у ком периоду и са којом стручном спремом је стечено радно искуство).
Пример правилно попуњене потврде од послодавца може се погледати на блогу Службе за управљање кадровима (https://kutak.suk.gov.rs/vodic-za-kandidate) у одељку ,,Предаја докумената.”
Сви докази прилажу се у оригиналу или фотокопији која је оверена код јавног бележника (изузетно у градовима и општинама у којима нису именовани јавни бележници, приложени докази могу бити оверени у основним судовима, судским јединицама, пријемним канцеларијама основних судова, односно општинским управама као поверени посао). Као доказ се могу приложити и фотокопије докумената које су оверене пре 01. марта 2017. године у основним судовима, односно општинским управама. Фотокопије докумената које нису оверене од надлежног органа неће се разматрати.

XIII Рок за подношење доказа (за сва оглашена радна места): Кандидати који су успешно прошли претходне фазе изборног поступка, пре интервјуа са Конкурсном комисијом позивају се да у року од пет (5) радних дана од дана пријема обавештења доставе наведене доказе који се прилажу у конкурсном поступку.
Кандидати који не доставе наведене доказе који се прилажу у конкурсном поступку, односно који на основу достављених или прибављених доказа не испуњавају услове за запослење, писано се обавештавају да су искључени из даљег изборног поступка.
Докази се достављају на адресу, Републички секретријат за јавне политике, Београд, Немањина 22-26. 

Напомене:
Кандидати који први пут заснивају радни однос у државном органу подлежу пробном раду у трајању од шест месеци. Кандидати без положеног државног стручног испита примају се на рад под условом да тај испит положе у року од шест месеци од дана заснивања радног односа.
Сагласно члану 9. Закона о државним службеницима, прописано је да су кандидатима при запошљавању у државни орган, под једнаким условима доступна сва радна места и да се избор кандидата врши на основу провере компетенција. Положен државни стручни испит није услов, нити предност за заснивање радног односа.
Документа о чињеницама о којима се води службена евиденција су: уверење о држављанству, извод из матичне књиге рођених, уверење о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима / уверење о положеном правосудном испиту. Одредбом члана 9. и члана 103. Закона о општем управном поступку („Службени гласник РС“, број 18/2016 и 95/2018-аутентично тумачење) прописано је, између осталог, да у поступку који се покреће по захтеву странке орган може да врши увид, прибавља и обрађује личне податке о чињеницама о којима се води службена евиденција када је то неопходно за одлучивање, осим ако странка изричито изјави да ће те податке прибавити сама. Потребно је да кандидат у делу Изјава*, у обрасцу пријаве, заокружи на који начин жели да се прибаве његови подаци из службених евиденција.
Неблаговремене, недопуштене, неразумљиве или непотпуне пријаве и пријаве уз које нису приложени сви потребни докази у оригиналу или фотокопији овереној код јавног бележника (изузетно у градовима и општинама у којима нису именовани јавни бележници, приложени докази могу бити оверени у основним судовима, судским јединицама, пријемним канцеларијама основних судова, односно општинским управама, као поверени посао), биће одбачене.
Јавни конкурс спроводи Конкурсна комисија коју је именовао директор Републичког секретаријата за јавне политике. Овај конкурс се објављује на интернет презентацији (www.rsjp.gov.rs) и огласној табли Републичког секретаријата за јавне политике, на интернет презентацији Службе за управљање кадровима: www.suk.gov.rs, на порталу е-управе, на интернет презентацији, огласној табли и периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање.
Сви изрази, појмови, именице, придеви и глаголи у овом огласу који су употребљени у мушком граматичком роду, односе се без дискриминације и на особе женског пола.