МИНИСТАРСТВО ФИНАНСИЈА ПОРЕСКА УПРАВА
МИНИСТАРСТВО ФИНАНСИЈА ПОРЕСКА УПРАВА
РЕПУБЛИЧКИ ЗАВОД ЗА СТАТИСТИКУ
РЕПУБЛИКА СРБИЈА
РЕПУБЛИЧКИ ЗАВОД ЗА СТАТИСТИКУ
На основу члана 54 Закона о државним службеницима (“Сл. гласник РС”, бр. 79/2005, 81/2005 - испр., 83/2005 - испр., 64/2007, 67/2007 - испр., 116/2008, 104/2009, 99/2014, 94/2017, 95/20181 и 157/2020), члана 9 став 1 Уредбе о интерном и јавном конкурсу за попуњавање радних места у државним органима („Службени гласник РС”, број 2/19 и 67/21) и члан 27.к Закона о буџетском систему (“Сл. гласник РС.”, бр. 54/2009, 73/2010, 101/2010, 101/2011, 93/2012, 62/2013, 63/2013 - испр., 108/2013, 142/2014, 68/2015 - др. закон, 103/2015, 99/2016, 113/2017, 95/2018, 31/2019, 72/2019, 149/2020 и 118/2021), Републички завод за статистику, оглашава
ЈАВНИ КОНКУРС
ЗА ПОПУЊАВАЊЕ ИЗВРШИЛАЧКИХ РАДНИХ МЕСТА
I Орган у коме се радна места попуњавају: Републички завод за статистику, Београд, Милана Ракићa 5.
II Радна места која се попуњавају:
1. Статистичар - аналитичар, у звању саветник
у Сектору за квалитет, методологије и стандарде, Одсеку за регистре пословних субјеката, Групи за статистички пословни регистар и групе предузећа, Групи за административни регистар јединица разврставања
1 извршилац
Опис послова: Ради на методолошким решењима Статистичког пословног регистра, вођењу и одржавању истог и ради на методолошком развоју и увођењу годишњих стања статистичке јединице Група предузећа; обавља послове координације, сарадње са административним изворима и оцене квалитета преузетих података; припрема методолошко дефинисање и дизајн фаза одржавања СПР; врши структурне анализе великих и сложених пословних субјеката; ради на методолошкој припреми и вођењу истраживања о локалним јединицама СПР; врши евидентирање и праћење токова испуњавања захтева корисника; учествује у доношењу различитих интерних нормативних аката (упутстава, процедура, правилника) који су везани за СПР, у циљу прилагођавања рада међународним стандардима; израђује сложене аналитичке табеле на основу захтева корисника из земље и иностранства и спроводи методолошка упутства за потребе испитивања задовољства корисника СПР; обавља и друге послове по налогу руководиоца Групе.
Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно-научног поља друштвено-хуманистичких наука или природно-математичких наука или техничко-технолошких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, најмање 3 године радног искуства у струци, положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за рад на радном месту
Место рада: Београд.
2. Статистичар - аналитичар, у звању саветник
у Сектору за националне рачуне, цене и пољопривреду, Одељењу за инпут-аутпут статистике, секторске и регионалне рачуне, Групи за инпут - аутпут статистике
1 извршилац
Опис послова: Израђује методологију инпут-аутпут статистике; ради на припреми изворних података и показатеља за табелирање, изради табела понуде и употребе и инпут-аутпут табела и балансирању робних токова у табелама; повезује податаке и обрачуне из ове области са подацима и обрачунима у другим областима статистике; израђује анализе, студије и друга докумената и публикација из области инпут-аутпут статистике; ради на контроли обухвата, тачности и другим квантитативним и квалитативним анализама база података потребних за израду табела понуде и употребе и инпут-аутпут табела; обавља и друге послове по налогу руководиоца Групе.
Услови: Стечено високо образовање из научне области математичке науке или економске науке, на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, најмање 3 године радног искуства у струци, положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за рад на радном месту.
Место рада: Београд.
3. Статистичар-аналитичар, у звању саветник
у Сектору пословних статистика, Одељењу за статистику индустрије и енергетике, Одсеку за статистику индустрије
1 извршилац
Опис послова: Врши припремање и спровођење статистичких истраживања индустрије; припрема методологије и ради на ревизији методологија и методолошких инструмената за статистичка истраживања индустрије; врши тестирање резултата и предлагање начина презентације и публиковања статистичких података, садржине базе података и њихове интернет презентације; координира комуникацију корисника и даваоца статистичких података о релевантности и адекватности извора података и предлагању врсте аналитичког и другог коришћења података од стране корисника; припрема и учествује у изради класификација и номенклатура, ради на изради студија, анализа и других докумената потребних за кориснике; ради на проналажењу оптималних решења у примени аутоматске обраде података, публиковању података и спровођењу статистичких истраживања индустрије; прати инструменте економске и друге политике у области индустрије; учествује у пројектима међународне сарадње; обавља и друге послове по налогу шефа Одсека.
Услови: Стечено високо образовање из научне области економске науке или математичке науке или научне, односно стручне области у оквиру образовно-научног поља техничко-технолошких наука, на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, најмање 3 године радног искуства у струци, положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за рад на радном месту.
Место рада: Београд.
4. Статистичар-аналитичар, у звању саветник
у Сектору друштвених статистика, Групи за статистику статистику животног стандарда
1 извршилац
Опис послова: Обавља аналитичке послове из области животног стандарда; прати и примењује методолошка упутства за истраживања из области животног стандарда; примењује дефинисана методолошка и системска решења у начину спровођења анкета; прати међународне стандарде и препоруке из области животног стандарда, као и њихову примену; учествује у дефинисању критеријума рачунске и логичке контроле анкентног материјала; прати истраживања на терену и учествује у изради података и анализи резултата; припрема и израђује публикације из области животног стандарда и одговара на захтеве корисника за подацима; обавља и друге послове по налогу руководиоца Групе.
Услови: Стечено високо образовање из научне области у оквиру образовно-научног поља друштвено-хуманистичких наука или природно математичких наука или интердисциплинарне, мултидисциплинарне, трансдисциплинарне (ИМТ) студије– демограф, на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, најмање 3 година радног искуства у струци, положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за рад на радном месту.
Место рада: Београд.
5. Инжењер за подршку комуникационих ресурса, у звању млађи саветник
у Сектору за развој и међународну сарадњу, Одељењу за архитектуру и инжењеринг информационог система, Групи за комуникационе технологије
1 извршилац
Опис послова: Учествује у раду на примени постојећих и нових комуникационих технологија у изградњи, побољшању и проширењу комуникационих ресурса; учествује у реализацији рачунарских мрежа за симултане инсталације оперативних система на велики број радних станица; учествује у примени постојећих и нових комуникационих решења у циљу успостављању линкова ка корисницима информационог система у подручним одељењима; учествује у надгледању рада и подешавања перформанси елемената рачунарско-комуникационе опреме у РЗС и подручним одељењима; учествује у увођењу нових и подешавању постојећих оперативних система, као и њиховог међусобног повезивања; учествује у контроли безбедности и заштити комуникационе инфраструктуре; обавља и друге послове по налогу руководиоца Групе.
Услови: Стечено високо образовање из научне области математичке науке или рачунарске науке, или научне, односно стручне области у оквиру образовно-научног поља техничко-технолошких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, најмање једна година радног искуства у струци или најмање 5 година радног стажа у државним органима, положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за рад на радном месту.
Место рада: Београд.
6. Радно место за нормативне послове, у звању саветник
у Сектору за финансије, правне послове и изборе, Одељењу за правне послове и изборе, Групи за правне и имовинске послове Републичког завода за статистику
1 извршилац
Опис послова: Учествује у праћењу и имплементацији правних прописа из делокруга рада Завода; учествује у поступку припреме и давања стручних мишљења о прописима о којима се Завод изјашњава; учествује у изради нацрта закона и других прописа из делокруга рада Завода; учествује у изради интерних аката Завода; пружа стручна упутства везана за примену Закона о заштити података о личности; поступа по захтевима поднетим у складу са одредбама Закона о слободном приступу информацијама од јавног значаја из делокруга рада Завода; обавља и друге послове по налогу руководиоца Групе.
Услови: Стечено високо образовање из научне области правне науке, на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, најмање 3 године радног искуства у струци, положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за рад на радном месту.
Место рада: Београд.
7. Информатичар - аналитичар, у звању саветник
Сектору статистике за подручну јединицу за Аутономну покрајину Војводину, Одељењу статистике за подручну јединицу за подручје општина Бач, Бачка Паланка, Бачки Петровац, Беочин, Бечеј, Врбас, Жабаљ, Кула, град Нови Сад, Оџаци, Сремски Карловци, Србобран, Темерин, Тител, са седиштем у Новом Саду, Одсеку за аналитику, информатику и информисање јавности, Групи за аналитику и информатику Републичког завода за статистику
1 извршилац
Опис послова: Ради на планирању, управљању и интеграцији информационих технологија за обраду статистичких истраживања; сарађује на пословима унапређења примене информационих технологији и прати развој нових програмских алата; ради на инсталирању и одржавању рачунарско-комуникационе и друге техничке опреме и брине о њој; обавља послове развоја апликације за обраду статистичких истраживања у складу са методологијом статистичких истраживања и одржава постојеће апликације; ради на администрацији информационог система и база података; анализира и врши израду резултата статистичких истраживања; ради на визуелизацији статистичких података и графичкој припреми публикација; обавља и друге послове по налогу руководиоца Групе.
Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно-научног поља природно-математичких наука или техничко-технолошких наука или друштвено-хуманистичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, најмање 3 година радног искуства у струци; положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за рад на радном месту.
Место рада: Нови Сад.
III Компетенције које се проверавају у изборном поступку: Чланом 9 Закона о државним службеницима (“Сл. гласник РС”, бр. 79/2005, 81/2005 - испр., 83/2005 - испр., 64/2007, 67/2007 - испр., 116/2008, 104/2009, 99/2014, 94/2017, 95/2018, и 157/2020) прописано је да су кандидатима при запошљавању у државни орган, под једнаким условима, доступна су сва радна места и да се избор кандидата се врши на основу провере компетенција.
Изборни поступак спроводи се из више обавезних фаза у којима се проверавају опште функционалне, посебне функционалне и понашајне компетенције и фазе у којој се спроводи интервју са комисијом.
У изборном поступку проверавају се:
1. Опште функционалне компетенције, и то:
• организација и рад државних органа РС - провераваће се путем теста (писмено);
• дигитална писменост - провераваће се решавањем задатака (практични рад на рачунару);
• пословна комуникација - провераваће се путем симулације (писмено).
Напомена: У погледу провере опште функционалне компетенције „дигитална писменост” (поседовање знања и вештина у основама коришћења рачунара, основима коришћења интернета, обрада текста и табела, табеларне калкулације) ако учесник конкурса поседује важећи сертификат, потврду или други одговарајући доказ о поседовању знања и вештина из наведених области, на траженом нивоу, и жели да на основу њега буде ослобођен тестирања компетенције „дигитална писменост” неопходно је да уз пријавни образац (уредно и у потпуности попуњен у делу „*Рад на рачунару”) достави и тражени доказ у оригиналу или овереној фотокопији. Комисија може одлучити да се кандидату изврши провера наведене компетенције ако увидом у достављени доказ не може потпуно да оцени поседовање ове компетенције.
Информације о материјалима за припрему кандидата за проверу општих функционалних компетенција могу се наћи на сајту Службе за управљање кадровима, www.suk.gov.rs.
2. Посебне функционалне компетенције: Након пријема извештаја о резултатима провере општих функционалних компетенција међу кандидатима који су испунили мерила за проверу општих функционалних компетенција врши се провера посебних функционалних компетенција, и то:
За радно место под редним бројем 1:
• Посебне функционалне компетенције за област рада студијско-аналитичких послова (Прикупљање и обрада података из различитих извора, укључујући и способност критичког вредновања и анализирање доступних информација), провераваће се путем писане симулације;
• Професионално окружење, прописи и акти из надлежности и организације органа (Одлука о Програму званичне статистике и Уредба о класификацији делатности), провераваће се путем писане симулације;
• Прописи, методологије и стандарди из делокруга радног места (Закон о привредним друштвима), провераваће се путем писане симулације.
За радно место под редним бројем 2:
• Посебне функционалне компетенције за област рада студијско-аналитичких послова (Прикупљање и обрада података из различитих извора, укључујући и способност критичког вредновања и анализирања доступних информација), провераваће се путем писане симулације;
• Професионално окружење, прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о класификацији делатности), провераваће се путем писане симулације;
• Прописи, методологије и стандарди из делокруга радног места (European System of National and Regional Accounts 2010 (ESA 2010) - Regulation (EU) No 549/2013 of the European Parliament), провераваће се путем писане симулације.
За радно место под редним бројем 3:
• Посебна функционална компетенције за област рада студијско-аналитичких послова (Прикупљање и обрада података из различитих извора, укључујући и способност критичког вредновања и анализирања доступних информација), провераваће се путем писане симулације;
• Професионално окружење, прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о званичној статистици и Закон о класификацији делатности), провераваће се путем писане симулације;
• Прописи, методологије и стандарди из делокруга радног места (Индекси индустријске производње – Метаподаци), провераваће се путем писане симулације.
За радно место под редним бројем 4:
• Посебна функционална компетенције за област рада студијско-аналитичких послова (Прикупљање и обрада података из различитих извора, укључујући и способност критичког вредновања и анализирања доступних информација), провераваће се путем писане симулације;
• Професионално окружење, прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о званичној статистици, Одлука о Програму званичне статистике), провераваће се путем писане симулације;
• Прописи, методологије и стандарди из делокруга радног места (Анкета о приходима и условима живота – Скраћена методологија), провераваће се путем писане симулације.
За радно место под редним бројем 5:
• Посебне функционалне компетенције за област рада студијско-аналитичких послова (Прикупљање и обрада података из различитих извора, укључујући и способност критичког вредновања и анализирања доступних информација), провераваће се путем писане симулације;
• Посебна функционална компетенција за област рада информатички послови (Office пакет и интернет технологије и информациона безбедност), провераваће се путем писане симулације;
• Професионално окружење, прописи и акти из надлежности и организације органа (Правилник о безбедности информационо комуникационог система РЗС), провераваће се путем писане симулације.
За радно место под редним бројем 6:
• Посебнa функционалну компетенцију за област рада нормативних послова (законодавни процес) провераваће се путем писане симулације;
• Професионално окружење, прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о званичној статистици), провераваће се путем писане симулације;
• Прописи, методологије и стандарди из делокруга радног места (Пословник о раду Владе), провераваће се путем писане симулације.
За радно место под редним бројем 7:
• Посебна функционална компетенција за област рада информатички послови (Информациона безбедност), провераваће се путем писане симулације;
• Професионално окружење, прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о званичној статистици и ИКТ стратегија), провераваће се путем писане симулације;
• Софтвер (MS SQL Server), провераваће се путем писане симулације.
Информације о материјалима за припрему кандидата за проверу посебних функционалних компетенција могу се наћи на интернет презентацији Републичког завода за статистику www.stat.gov.rs.
3. Понашајне компетенције: Понашајне компетенције (управљање информацијама, управљање задацима и остваривање резултата, оријентација ка учењу и променама, изградња и одржавање професионалних односа, савесност, посвећеност и интегритет) провераваће се путем психометријског теста и интервјуа базираног на компетенцијама.
4. Интервју са комисијом и вредновање кандидата: Процена мотивације за рад на радном месту и прихватање вредности државних органа провераваће се путем интервјуа са комисијом (усмено).
IV Адреса на коју се подноси попуњен образац пријаве: Пријава на конкурс шаље се поштом на адресу: Републички завод за статистику, 11000 Београд, Милана Ракића 5 или се предаје непосредно на писарници на истој адреси са назнаком „За јавни конкурс”.
V Лица која су задужена за давање обавештења о јавном конкурсу:
Младен Величковић, телефон: 011/2412-922, локал 380,
Александар Нинковић: 011/2412-922, локал 291.
VI Општи услови за запослење: Држављанство Републике Србије; да је учесник конкурса пунолетан; да учеснику конкурса раније није престајао радни однос у државном органу због теже повреде дужности из радног односа и да није осуђиван на казну затвора од најмање шест месеци.
VII Рок за подношење пријава на јавни конкурс: Рок за подношење пријава на јавни конкурс је 8 (осам) дана и почиње да тече наредног дана од дана објављивања у периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање – листу „Послови”.
VIII Пријава на јавни конкурс: Пријава на конкурс врши се на Образцу пријаве који је доступан на интернет презентацији Службе за управљање кадровима www.suk.gov.rs и Републичког завода за статистику www.stat.gov.rs или у штампаној верзији на писарници Републичког завода за статистику, Београд, Милана Ракића 5, (приземље).
Приликом предаје пријаве на јавни конкурс пријава добија шифру под којом подносилац учествује у даљем изборном поступку. Шифра пријаве уноси се у образац пријаве након што комисија састави списак кандидата међу којима се спроводи изборни поступак.
Подносилац пријаве се обавештава о додељеној шифри у року од три дана од пријема пријаве, достављањем наведеног податка на начин који је у пријави назначио за доставу обавештења.
IX Докази коjе прилажу кандидати који су успешно прошли фазе изборног поступка пре интервјуа са Конкурсном комисијом:
• оригинал или оверена фотокопија уверења о држављанству;
• оригинал или оверена фотокопија извода из матичне књиге рођених;
• оригинал или оверена фотокопија дипломе којом се потврђује стручна спрема;
• оригинал или оверена фотокопија доказа о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима (кандидати са положеним правосудним испитом уместо доказа о положеном државном стручом испиту, подноси доказ о положеном правосудном испиту);
• оригинал или оверена фотокопија доказа о радном искуству у струци (потврде, решења или други акти којима се доказује на којим пословима, са којом стручном спремом и у ком временском периоду је стечено радно искуство)
Државни службеник који се пријављује на јавни конкурс уместо уверења о држављанству и извода из матичне књиге рођених подноси решење о распоређивању или премештају на радно место у органу у коме ради или решење да је нераспоређен.
Сви докази се прилажу у оригиналу или у фотокопији која је оверена код јавног бележника (изузетно у градовима и општинама у којима нису именовани јавни бележници приложени докази могу бити оверени у основним судовима, судским јединицама, пријемним канцеларијама основних судова, односно општинским управама као поверени посао). Као доказ се могу приложити и фотокопије докумената које су оверене пре 1. марта 2017. године у основним судовима, односно општинским управама. Фотокопије докумената које нису оверене од стране надлежног органа неће се разматрати.
Напомена: Законом о општем управном поступку (“Сл. гласник РС”, бр. 18/2016 и 95/2018 - аутентично тумачење) прописано је, између осталог, да су органи у обавези да по службеној дужности, када је то неопходно за одлучивање у складу са законским роковима, бесплатно размењују, врше увид, обрађују и прибављajу личне податке о чињеницама садржаним у службеним евиденцијама, осим ако странка изричито изјави да ће податке прибавити сама. Документа о чињеницама о којима се води службена евиденција су: уверење о држављанству, извод из матичне књиге рођених, уверење о положеном државном стручном испиту за рад у државном органу, односно уверење о положеном правосудном испиту. Потребно је да учесник конкурса у делу „Изјава” у обрасцу пријаве заокружи на који начин жели да се прибаве његови подаци из службених евиденција.
X Рок за подношење доказа: Кандидати који су успешно прошли претходне фазе изборног поступка, пре интервјуа са Конкурсном комисијом позивају се да у року од 5 (пет) радних дана од дана пријема обавештења доставе наведене доказе који се прилажу у конкурсном поступку.
Кандидати који не доставе наведене доказе који се прилажу у конкурсном поступку, односно који на основу достављених или прибављених доказа не испуњавају услове за запослење, писмено се обавештавају да су искључени из даљег изборног поступка.
Докази се достављају на адресу Републичког завода за статистику, Милана Ракића 5, Београд.
XI Трајање радног односа: За сва радна места радни однос се заснива на неодређено време.
XII Датум и место провере компетенција учесника конкурса у изборном поступку: Са учесницима конкурса чије су пријаве благовремене, допуштене, разумљиве, потпуне и које испуњавају услове предвиђене огласом о јавном конкурсу, на основу података наведених у обрасцу пријаве на конкурс, изборни поступак ће се спровести, почев од 21. новембра 2022. године, о чему ће учесници конкурса бити обавештени писаним путем на адресе које су навели у својим пријавама.
Провера општих функционалних компетенција, посебних функционалних компетенција и понашајних компетенција обавиће се у Служби за управљање кадровима, у Палати Србија, Нови Београд, Булевар Михајла Пупина број 2 (источно крило). Интервју са Конкурсном комисијом ће се обавити у просторијама Републичког завода за статистику, Милана Ракића 5, Београд. Учесници конкурса који су успешно прошли једну фазу изборног поступка обавештавају се о датуму, месту и времену спровођења наредне фазе изборног поступка на контакте (број телефона или email адреса) које наведу у обрасцима пријаве.
НАПОМЕНЕ:
Кандидати, који први пут заснивају радни однос у државном органу, подлежу пробном раду у трајању од шест месеци.
Кандидати без положеног државног стручног испита примају се на рад, под условом да тај испит положе до окончања пробног рада.
Кандидати са положеним државним стручним испитом немају предност у изборном поступку у односу на кандидате без положеног државног стручног испита.
Неблаговремене, недопуштене, неразумљиве или непотпуне пријаве биће одбачене. Јавни конкурс спроводи Конкурсна комисија коју је именовао директор Републичког завода за статистику.
Овај оглас објављује се на интернет презентацији Републичког завода за статистику www.stat.gov.rs и огласној табли Завода, на интернет презентацији Службе за управљање кадровима www.suk.gov.rs, на порталу e-управе, на интернет презентацији, огласној табли и периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање.
Сви изрази, појмови, именице, придеви и глаголи у овом огласу који су употребљени у мушком граматичком роду односе се без дискриминације и на особе женског рода.
МИНИСТАРСТВО ФИНАНСИЈА ПОРЕСКА УПРАВА
МИНИСТАРСТВО ПОЉОПРИВРЕДЕ, ШУМАРСТВА И ВОДОПРИВРЕДЕ
МИНИСТАРСТВО ЗА РАД, ЗАПОШЉАВАЊЕ, БОРАЧКА И СОЦИЈАЛНА ПИТАЊА
МИНИСТАРСТВО НАУКЕ, ТЕХНОЛОШКОГ РАЗВОЈА И ИНОВАЦИЈА
КОМЕСАРИЈАТ ЗА ИЗБЕГЛИЦЕ И МИГРАЦИЈЕ
Овај вебсајт користи cookies да би вам обезбедили најбољу услугу. Додатне информације можете пронаћи на страници Политика приватности.
Прихвати