То се не огледа само у сфери општег друштвеног контекста, него и у сфери економије, политике, образовања, у медијима, а са аспекта тржишта рада и у сфери рада и запошљавања. Национална служба за запошљавање у континуитету се бави овом темом како би дала свој допринос и скренула пажњу јавности, а итовремено је и значајан партнер бројним организацијама у настојањима да се успоставе и институционалне основе у овој области.
На подручју које организационо покрива Филијала Ужице НСЗ, од укупног броја незапослених 51% чине жене. Према подручјима рада, учешће жена у запошљавању је доминантно у делатностима које су традиционално слабије плаћене: текстилство и кожарство, здравство, фармација и социјална заштита, васпитање и образовање, култура, уметност и јавно информисање. Чињеница је да се жене запошљавају теже, а неретко се послодавци радије опредељују за мушкарце, знајући да ће жене користити породиљско одсуство, неговати децу или узимати боловање. Из тог разлога, на боља радна места примају мушкарце, а жене из потребе за запослењем прихватају и лошије плаћене послове.
Жена се увек труди да усклади своје породичне обавезе и професионалне амбиције. Из бројних разлога, чак ни жене предузетнице нису довољно видљиве у јавности. Не постоје програми за подстицање женског бизниса, па се за бизнис одлучују само најхрабрије. Неретко многе пословне идеје жена остају нереализоване, јер немају довољно самопоуздања, новца, а врло често ни подршку породице и најближе околине.
„Проблеми жена у бизнису не могу се одвојити од проблема мушкараца, обично је то недостатак финансијских средстава и преузимање ризика. Жена која хоће да започне бизнис у старту је хендикепирана, јер за већа финансијска улагања неопходна су и већа финансијска средства, углавном кредити за које се везују и хипотеке на непокретности. Проблем је што су жене у занемарљивом проценту власнице некретнина и самим тим нису у могућности да задовоље овај први услов. Кроз субвенцију за самозапошљавање НСЗ жене су, са становишта социјалне компоненте, у благој предности приликом доделе средстава, будући да спадају у теже запошљиву категорију лица“, поручују из Пословног центра Филијале.
Ипак, од формирања Пословног центра Ужице, 2002. године, када се учешће жена у консултантским и едукативним услугама из области предузетништва кретало око 35%, приметна је тенденција раста овог учешћа, па је до половине 2015. године 45% жена које су посетиле Пословни центар Филијале спремно да покрене бизнис. Најчешћи мотив за покретање бизниса је одговорност према деци и породици, посебно у кризним ситуацијама, као што је неповољан привредни амбијент, отказ или развод брака. Анализе су показале да се жене најчешће одлучују за послове за које нису потребна велика улагања, као што су производња хране - пекаре, посластичарнице и слично, услужне делатности - економска саветовања, књиговодство, превођење и други пословни сервиси, туристичке агенције, услужно шивење и производња одеће, фризерски и салони за улепшавање и наравно, трговина - малопродаја и велепродаја.
Савремена истраживања ипак показују да треба озбиљно рачунати на жене предузетнице. Неке особине, као што су женска интуиција, упорност, женска осетљивост и способност реалног расуђивања и практичност, основни су услови за сигурно функционисање и опстанак предузетништва. Чињеница је да су енергија, креативност и женска одлучност у комбинацији са приликом коју нуди тржиште, заправо добитна комбинација.